Gå til innhold

Gisselaksjoner og media

Anbefalte innlegg

Gjest Sledge Hammer
Skrevet

En tanke som slår meg er at hadde det ikke vært for media hadde antagelig verden vært spart for 99 prosent av de siste års gisselaksjoner. Mye av hensikten med giselaksjonene er jo å få oppmerksomhet rundt sin sak, og det hadde de ikke fått dersom media unnlot å skrive om dem. Media spiller stadig større rolle i å styre den store gemene hops meninger, samtidig som de i større grad enn før legger vekt på salgstall og meningsmålinger. Dette igjen fører til en mer og mer bevisstløs journalistikk som nettopp dette med gisselaskjonene er et godt eksempel på. Det er enda ikke for seint å snu. Har de vett så lar de heretter være å omtale disse sakene, så vil det snart bli slutt på dem. Men det er nok for godt til å være sant. Bilder av mennesker som får hodene skjært av selger dessverre aviser.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Mr Kahn

21

• Grip

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her må du skille mellom forskjellige ting:

1) Gisselaksjoner fører ikke akkurat til "økt sympati" for gisseltakerene. Naturlig nok. Tvertimot kan slike aksjoner brukes til å begrunne aksjoner mot gisseltakerene, som blir meningsløse hvis man ikke vet om gisseltakerene.

2) Det du foreslår er sensur. Jeg tror at, i det lange løp, så er vi best tjent med å vite sannheten.

3) Hvor mange gisler skal drepes før media begynner å publisere det faktum at xxx mennesker er drept?

Med vennlig hilsen

Gjest Sledge Hammer
Skrevet

1) Gisselaksjoner fører ikke akkurat til "økt sympati" for gisseltakerene. Naturlig nok. Tvertimot kan slike aksjoner brukes til å begrunne aksjoner mot gisseltakerene, som blir meningsløse hvis man ikke vet om gisseltakerene.

2) Det du foreslår er sensur. Jeg tror at, i det lange løp, så er vi best tjent med å vite sannheten.

3) Hvor mange gisler skal drepes før media begynner å publisere det faktum at xxx mennesker er drept?

Med vennlig hilsen

Hvis effekten er at det blir drept færre gisler, så er vel det det overordna? Jeg synes ikke ytringsfriheten skal få telle mer i dette tilfellet.

Jeg trur heller ikke sympati eller ikke sympati spiller noen rolle i denne saka. Poenget er å få oppmerksomhet, og det oppnår de. For mange er det å bli hata en ekstra drivkraft.

Skrevet

Hvis effekten er at det blir drept færre gisler, så er vel det det overordna? Jeg synes ikke ytringsfriheten skal få telle mer i dette tilfellet.

Jeg trur heller ikke sympati eller ikke sympati spiller noen rolle i denne saka. Poenget er å få oppmerksomhet, og det oppnår de. For mange er det å bli hata en ekstra drivkraft.

Poenget er jo at gisseltakerene ikke er dumme. De dreper bare flere og flere til media MÅ skrive om det.

Videre, ved å innføre sensur så har jo terroristene oppnådd akkurat det de vil - innskrenkninger av menneskerettighetene våre.

====

Med tanke på at USA nå har drept anslagsvis 100 000 mennesker, burde man vel kanskje "gjøre noe med det"?

Hvordan ville du reagert hvis en utenlandsk militærmakt drepte 100000 mennesker i Norge?

Med vennlig hilsen

Gjest Sledge Hammer
Skrevet

Poenget er jo at gisseltakerene ikke er dumme. De dreper bare flere og flere til media MÅ skrive om det.

Videre, ved å innføre sensur så har jo terroristene oppnådd akkurat det de vil - innskrenkninger av menneskerettighetene våre.

====

Med tanke på at USA nå har drept anslagsvis 100 000 mennesker, burde man vel kanskje "gjøre noe med det"?

Hvordan ville du reagert hvis en utenlandsk militærmakt drepte 100000 mennesker i Norge?

Med vennlig hilsen

"Med tanke på at USA nå har drept anslagsvis 100 000 mennesker, burde man vel kanskje "gjøre noe med det"?

Hvordan ville du reagert hvis en utenlandsk militærmakt drepte 100000 mennesker i Norge?"

Det er jo strengt tatt ikke dette jeg skriver om. Men jeg ser selvfølgelig ikke noe galt i at media belyser dette. Tvert imot.

Skrevet

Med vennlig hilsen

...er at verden får vite om det. Hvis terroristene ble avskåret fra muligheten til å begå sine perverse drap på arabiske snuff-stasjoner, så ville kanskje flere uskyldige menneskeliv bli spart.

Eller kanskje du mener vi sensurerer fordi vi ikke får se snuff-filmer på NRK?

Er du nekrofil...også?

Skrevet

"Med tanke på at USA nå har drept anslagsvis 100 000 mennesker, burde man vel kanskje "gjøre noe med det"?

Hvordan ville du reagert hvis en utenlandsk militærmakt drepte 100000 mennesker i Norge?"

Det er jo strengt tatt ikke dette jeg skriver om. Men jeg ser selvfølgelig ikke noe galt i at media belyser dette. Tvert imot.

Du skjønner, signaturen sør klarer ikke skille begrepene fra hverandre, fordi han er oppdratt til å tro at drap på uskyldige mennesker er en del av den irakiske «frihetskampen».

Bare be ham definere begrepet fred, så skal du se mye rare utslag.

Skrevet

...er at verden får vite om det. Hvis terroristene ble avskåret fra muligheten til å begå sine perverse drap på arabiske snuff-stasjoner, så ville kanskje flere uskyldige menneskeliv bli spart.

Eller kanskje du mener vi sensurerer fordi vi ikke får se snuff-filmer på NRK?

Er du nekrofil...også?

Selvsagt er poenget å få oppmerksomhet.

Du mener vel at vi burde sensurere terroren mot WTC, ettersom det nok også var for å få oppmerksomhet?

====

Hold din nekrofili utenfor DOL.

Skrevet

Du skjønner, signaturen sør klarer ikke skille begrepene fra hverandre, fordi han er oppdratt til å tro at drap på uskyldige mennesker er en del av den irakiske «frihetskampen».

Bare be ham definere begrepet fred, så skal du se mye rare utslag.

Fint hvis du diskuterer sak, istedet for "Sør".

Skrevet

Enig, og nå har jeg gjort det. Takk for tipset.

...du får neppe noen positiv respons fra den kanten, 70 prosent av denne gjengen stemmer SV, og de har et annet syn på fred og frihet enn oss vanlig dødelige.

Men Anne Aasheim og Gro Holm i fremskutte posisjoner er det den ortodokse marxismens analyseverktøy som gjelder og går.

Skrevet

Selvsagt er poenget å få oppmerksomhet.

Du mener vel at vi burde sensurere terroren mot WTC, ettersom det nok også var for å få oppmerksomhet?

====

Hold din nekrofili utenfor DOL.

Så du mener, implisitt, at terroristene som rente flyene inn i WTC har samme legitimitet som de som fjernet Saddam fra makten?

Har du behov for å se død, så drep heller noen jøder og amerikanere selv, film det og kos deg med det på privaten.

Du er jo utrolig!

Skrevet

...du får neppe noen positiv respons fra den kanten, 70 prosent av denne gjengen stemmer SV, og de har et annet syn på fred og frihet enn oss vanlig dødelige.

Men Anne Aasheim og Gro Holm i fremskutte posisjoner er det den ortodokse marxismens analyseverktøy som gjelder og går.

*ler*

Jadda jadda - hele verden er egentlig hemmelige kommunister og marxister.

Det er merkelig at det kun er deg som har gjennomskuet at eks-statsminister Willoch fra Høyre egentlig er marxist-leninist!

*knegg*

Skrevet

Fint hvis du diskuterer sak, istedet for "Sør".

...at dine primadonna-nykker står i veien for din evne til å oppdage mitt budskap.

Du kler virkelig rollen som fornærmet gammel dame.

Skrevet

Så du mener, implisitt, at terroristene som rente flyene inn i WTC har samme legitimitet som de som fjernet Saddam fra makten?

Har du behov for å se død, så drep heller noen jøder og amerikanere selv, film det og kos deg med det på privaten.

Du er jo utrolig!

*gjesp*

Jeg foreslår du få en voksenperson til å lese det jeg skrev for deg, ettersom du åpenbart ikke evner å lese selv.

Med teskje:

Du kan ikke hemmeligholde gisseltakning.

Det er heller ingen grunn til å holde krigshandlinger hemmelig - tvertimot det er langt bedre at befolkningen får se hva som egentlig foregår, enn en "offentlig godkjent" versjon.

Skrevet

*ler*

Jadda jadda - hele verden er egentlig hemmelige kommunister og marxister.

Det er merkelig at det kun er deg som har gjennomskuet at eks-statsminister Willoch fra Høyre egentlig er marxist-leninist!

*knegg*

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/05/08/368278.html

Siden vi kjenner venstresidens manglende definisjoner på fred, frihet og likhet mellom kjønn, rase og religion, så får du bare tåle kritikken.

Skrevet

...at dine primadonna-nykker står i veien for din evne til å oppdage mitt budskap.

Du kler virkelig rollen som fornærmet gammel dame.

Mer "Sør", fordi du ikke evner å diskutere sak - men stikker med halen mellom benene.

Som vanlig.

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/05/08/368278.html

Siden vi kjenner venstresidens manglende definisjoner på fred, frihet og likhet mellom kjønn, rase og religion, så får du bare tåle kritikken.

Ja, hva så?

Det er da naturlig at journalister (som følger mer med enn gjennomsnittspersonen) gjennomskuer deg og dine.

At dere gråter bitre tårer over å bli tatt på fersken er bare morsomt for resten av oss.

====

For øvrig er det journalistene som dette handler om, og ikke hvilken politisk linje avisene ligger på. Den avgjøres av eierene, og de er neppe medlem i andre partier enn Høyre eller Frp.

Selvmål fra deg. Igjen.

Skrevet

*gjesp*

Jeg foreslår du få en voksenperson til å lese det jeg skrev for deg, ettersom du åpenbart ikke evner å lese selv.

Med teskje:

Du kan ikke hemmeligholde gisseltakning.

Det er heller ingen grunn til å holde krigshandlinger hemmelig - tvertimot det er langt bedre at befolkningen får se hva som egentlig foregår, enn en "offentlig godkjent" versjon.

Det er vel for fan ikke snakk om å hemmeligholde det vel, din treskalle.

Vi snakker om å forhindre at dette gjøres til «underholdning» for pervertert terrorpakk som bruker Al Jazzera og Al Arabia som velvillig mikrofonstativ, bokstavelig talt.

Er hodekapping av amerikanere på Al Jazzera noe du mener folk har behov for å se?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...