Gå til innhold

Rart....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld satt jeg og en veninne å koste oss med en god film. Vi bestemte oss for å sprette en flaske med rødvin. Etter ett glass kjente jeg at jeg begynte å koke i ansiktet. Jeg tittet i speilet, og så at jeg hadde blitt flammerød og hovnet opp i kinnene.

Hva skyldes dette, mon tro??? Hevelsen gikk selvsagt ned etter en times tid? Var det rødvinen jeg reagerte på??

Videoannonse
Annonse
Gjest LuzyNuzy
Skrevet

Jeg har det sånn hver gang jeg smaker noe med alkohol i. Kan godt være det du reagerer på.

Skrevet

Jeg har det sånn med noen typer alkohol... Men blåser i det, da det alltid går over etter en stund og ikke er mer ubehagelig enn vanlig rødming.

Skrevet

Min mor opplever også det ved visse rødvinsorter. Hun mener at det er en spesiell druesort hun ikke tåler.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg blir alltid sånn av rødvin, trodde det var ganske vanlig.

Skrevet

Høres ut som en allergisk reaksjon, enten på alkoholen i seg selv, eller på noe i rødvinen (druesorten etc.).

Slik kan man enten oppleve hver gang man møter på det samme stoffet, en gang i blant, en gang og aldri mer, eller aldri.

"............................"

Skrevet

Jeg har det sånn med noen typer alkohol... Men blåser i det, da det alltid går over etter en stund og ikke er mer ubehagelig enn vanlig rødming.

Jeg bryr meg ikke om det jeg heller. Det går jo over etter en stund! :) Lurte egentlig bare på hva det skyldest.......Kanskje det er noen druesorter jeg ikke tåler....! Drikker alldri rødvin....liker det egentlig ikke. Det var "black tower" jeg drakk.......

Skrevet

Høres ut som en allergisk reaksjon, enten på alkoholen i seg selv, eller på noe i rødvinen (druesorten etc.).

Slik kan man enten oppleve hver gang man møter på det samme stoffet, en gang i blant, en gang og aldri mer, eller aldri.

"............................"

Kanskje jeg er allergisk mot noen druesorter.....?!? Jeg pleier alldri drikke rødvin......... Intressant ....egentlig

:)

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om det jeg heller. Det går jo over etter en stund! :) Lurte egentlig bare på hva det skyldest.......Kanskje det er noen druesorter jeg ikke tåler....! Drikker alldri rødvin....liker det egentlig ikke. Det var "black tower" jeg drakk.......

Har aldri drukket rødvin jeg heller, jeg får utslag på Smirnoff Ice og hjemmelaget San Fransisco, men ikke alltid, avhenger av hva slags sprit jeg blander med. Bare av og til får jeg reaksjon på andre rusbruser enn Ice.

Skrevet

Har aldri drukket rødvin jeg heller, jeg får utslag på Smirnoff Ice og hjemmelaget San Fransisco, men ikke alltid, avhenger av hva slags sprit jeg blander med. Bare av og til får jeg reaksjon på andre rusbruser enn Ice.

Merkelig......! Jaja.....for bare holde meg til hvitvinen! Det er tryggest.......smaker jo egentlig PYTON med rødvin!

(sølte foresten rødvin utover det hvite gulvteppet mitt. Dunket inn noe "Wanish" .....fy søren som det funket! Forsvant med det samme. Ikke spor av rødvinen idag!!!!)

Skrevet

Jeg blir alltid sånn av rødvin, trodde det var ganske vanlig.

Hvis du er så asiatisk som nicket ditt skulle tilsi så er det helt normalt ja:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis du er så asiatisk som nicket ditt skulle tilsi så er det helt normalt ja:-)

Vel, nicket mitt kan kanskje gi feil signaler. Jeg er mamma til to thaigutter, men lys og nordisk selv. :-)

Skrevet

Vel, nicket mitt kan kanskje gi feil signaler. Jeg er mamma til to thaigutter, men lys og nordisk selv. :-)

Veldig mange fra Asia er allergiske mot alkohol, det gir seg blant annet utslag i dyp rødfarge i ansiktet, som gjerne også hovner opp, samt hoven tunge, veldig rød på det hvite i øynene etc.

Jeg tror det kommer av at vi mangler et enzym i leveren.....

Så det kan nok tenkes det blir enkelt å "ferske" guttene dine når de komme i rett alder:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Veldig mange fra Asia er allergiske mot alkohol, det gir seg blant annet utslag i dyp rødfarge i ansiktet, som gjerne også hovner opp, samt hoven tunge, veldig rød på det hvite i øynene etc.

Jeg tror det kommer av at vi mangler et enzym i leveren.....

Så det kan nok tenkes det blir enkelt å "ferske" guttene dine når de komme i rett alder:-)

Noen år til enda, men kan jo være greit å hinte til dem om at vi foreldrene ikke lar oss lure når den tid kommer. :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...