Gå til innhold

De er forsømt av Helse-Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Når vi blir syke, forventer vi å møte en helsetjeneste hvor vi kan krysse grenser mellom nivåer og avdelinger uten at det oppstår trøbbel med kommunikasjon og koordinering. I stedet møter stadig større pasientgrupper et usammenhengende spekter av tjenester."

kilde: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/11/14/414503.html

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg som er småparanoid og lukter konspirasjoner og overvåking bak annenhver busk, er det klart at distinkte skiller og ingen / liten innsikt mellom institusjoner, organer og myndigheter er av det gode.

Men det er kanskje litt på siden av hva dette handler om. Ansvarsfraskrivelse er alvorlig og kreerer kasteballer innenfor et større system.

Som taggingen jeg så på tv i år:

Fock the system!

Gjest jobberipleien
Skrevet

Oi... han ene der vet jeg godt hvem er... :-o

Visste han er dårlig, men ante ikke at han var dødssyk!

Skrevet

Den helsetjenesten vi har nå skaper "kasteballer" av en lang rekke pasienter - der ingen tar det helhetlige ansvaret.

Regelverket er likevel ganske klart, men systemet er ikke i stand til å følge det opp.

Dog er ikke dette noe nytt. Pasienter med sammensatte kroniske lidelser har lenge blitt forsømt av helsevesenet.

Men det har blitt verre og ikke bedre de senere år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...