Gå til innhold

Eid i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feires det i dag? Hva går det ut på egentlig? Jeg skjønner ikke så mye av det. Vet bare at det er en muslimsk greie..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg tror det var i går (lødrag).

Det er for å feire enden på Ramadan (en måned med faste) og skal være et uttrykk for solidaritet med de fattige og vanskeligstilte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja Eid er rundt omkring disse dager, man feirer slutten på Ramadan

Skrevet

Det er i dag, tror jeg. Det er i hvert fall ingen unger ute. Jeg har ikke blitt invitert noen steder i år heller :o(

Skrevet

Der jeg jobber,feiret vi ID i går.Fikk forståelse av at shia og sunni feirer det på forskjellige dager.

Altså både i går og i dag

Skrevet

Der jeg jobber,feiret vi ID i går.Fikk forståelse av at shia og sunni feirer det på forskjellige dager.

Altså både i går og i dag

Noen begynte også feiringen fredag - ettersom det er litt uenighet vedr. utregningen.

Skrevet

Fikk nettopp vite at Eid var på Søndag i år (det varierer fra år til år, det har med månen å gjøre). Men normalt feirer muslimene Eid hele helgen. Har bodd mange år i et muslimsk land så der gjorde hvertfal muslimene det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...