Gå til innhold

Julenissen takkes av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En rekke kjøpesentre i Storbritannia har fjernet julenissen fra butikkene forut for årets julefeiring.

Årsaken er at man ikke vil opptre støtende overfor folk av andre religioner (les: muslimer). (Nissen er for øvrig ikke spesielt kristen av seg).

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2004521125,00.html

Nå kan vi vel enes om at bruken av nissen kanskje har fått for langt, men helt og holdent å fjerne julenissen fra butikkene synes litt drastisk, spesielt når begrunnelsen leses.

En liten detalj naturligvis, men et tegn på de omveltninger som snart vil skje i Europa.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• Mr Kahn

20

• Grip

14

• Goliath

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det var synd. Her til lands ser vi ikke så mye til nisser på kjøpesentra og andre steder som britene gjør.

Fjerne nisser p.g.a. noen kan støtes, er å gå for langt.

Skrevet

Det står ikke noe om muslimer, men om andre religioner. Andre religioner enn kristendommen er bl.a. jødedom, hinduisme, buddhisme, Åsatro, shikh for å nevne de jeg kommer på i farten. Det finnes også mange små lokale trossamfunn.

Skrevet

Det var synd. Her til lands ser vi ikke så mye til nisser på kjøpesentra og andre steder som britene gjør.

Fjerne nisser p.g.a. noen kan støtes, er å gå for langt.

Jeg levde et godt liv lenge før nissene kom til kjøpesentrene. I min barndom var de først og fremst i fantasien, fortellinger og litteratur. Jeg så rødkledte nisser engang i romjula hvert år på juletresfesten. Jeg ville ikke savne dem om de forsvant fra kjøpesentrene nå.

Skrevet

Dette er vel bare en del av den «utviklingen» vi har sett i England og i Europa forøvrig; i byen Bedford ble den offentlige julefeiringen m/ julepynt avskrevet allerede for to år siden, og grunnen?

Man vil ikke støte den muslimske befolkningen.

Snart ryker julegrisen her hjemme, mannsgrisen har allerede fått cicilianske tøfler (you know, beina i ei bøtte bettong) og den eneste nissen som er sosialt akseptert er blånissene i NRKs kildesorterings-TV.

Kanskje vi snart må blåse spindelveven av AG'en?

Skrevet

Jeg levde et godt liv lenge før nissene kom til kjøpesentrene. I min barndom var de først og fremst i fantasien, fortellinger og litteratur. Jeg så rødkledte nisser engang i romjula hvert år på juletresfesten. Jeg ville ikke savne dem om de forsvant fra kjøpesentrene nå.

Jeg ville heller ikke føle noe dypt savn, men jeg reagerer på at man i den flerkulturelle toleransens navn, er blitt så intolerante og selvutslettende at vi ikke en gang kan utstå julenissen i juletiden.

Skrevet

Din antisemittisme vil ingen ende ta?

For det første er det virkelig morsomt å bruke The Sun som sannhetsvitne! Det er omtrent som å sitere VG for teoretisk kvantefysikk.

For det andre, så er det neppe muslimer som har klaget over nissene.

For det tredje, så registreres det at du igjen er ute etter å spre hat og f*enskap.

Skrevet

Jeg ville heller ikke føle noe dypt savn, men jeg reagerer på at man i den flerkulturelle toleransens navn, er blitt så intolerante og selvutslettende at vi ikke en gang kan utstå julenissen i juletiden.

Det er bra hvis den toleransen fører til noe positivt, i mange tilfeller fører den til mere misforståelser.

Skrevet

Men det er jo du som nører opp under hat mellom religionene, og så "klager du" når folk blir nødt til å ta konsekvensene av hatet du har pisket opp?

Skrevet

Din antisemittisme vil ingen ende ta?

For det første er det virkelig morsomt å bruke The Sun som sannhetsvitne! Det er omtrent som å sitere VG for teoretisk kvantefysikk.

For det andre, så er det neppe muslimer som har klaget over nissene.

For det tredje, så registreres det at du igjen er ute etter å spre hat og f*enskap.

Sør det sto ingen ting om muslimer i denne artikkelen. Dette er bare et eller annet utsagn fra en person. Har ingenting med virkeligheten å gjøre. Nissene blir brukt mens kjøpmennene tjener penger på det. De dropper det ikke i religioners navn.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

enig med bebba! Julen har sklidd helt ut, og i Norge har vi jo feiret jul fra midten av nov. til midten av januar. Dvs. fra butikkenes oppstart, samt julebord, til juletre-festene i januar. Altså 1/6 av året, og det er horribelt. Klart vi ikke vil at Norge skal bli muslimt, men den jula har bare godt av å bli begrenset litt

Skrevet

Dette er vel bare en del av den «utviklingen» vi har sett i England og i Europa forøvrig; i byen Bedford ble den offentlige julefeiringen m/ julepynt avskrevet allerede for to år siden, og grunnen?

Snart ryker julegrisen her hjemme, mannsgrisen har allerede fått cicilianske tøfler (you know, beina i ei bøtte bettong) og den eneste nissen som er sosialt akseptert er blånissene i NRKs kildesorterings-TV.

Jul handler om penger, ikke religion. Muslimer feirer jul overalt også. Jul er blitt et verdensfenomen, alle spiser god mat og er glade som en troende muslim fra Algerie sa til meg engang.

Skrevet

Selv har jeg en Kragh Jørgensen av eldre modell i beredskap, men er en fredsæl kar og har intet ønske om ildgivning.

For de som leste dagens VG var der en interessant artikkel med tittel "Nederland brenner", skrevet av en av VG's ansatte kommentatorer.

Den beskriver situasjonen etter attentater og trusler mot politikere, brenning av kirker og moskeer osv osv. Nederland beskrives som et samfunn i oppløsning. (Tror ikke artikkelen finnes i nettutgaven).

Vi ser nå starten på noe som vil bli et helvete over hele Europa. Det verste er at dette er resultatene av en politisk ønsket utvikling.

Skrevet

Sør det sto ingen ting om muslimer i denne artikkelen. Dette er bare et eller annet utsagn fra en person. Har ingenting med virkeligheten å gjøre. Nissene blir brukt mens kjøpmennene tjener penger på det. De dropper det ikke i religioners navn.

Nettopp - det er Grip som nører opp under hat, ved å gi muslimene skylden for det.

Det er bare hat for folk med en annen religion enn hans egen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selv har jeg en Kragh Jørgensen av eldre modell i beredskap, men er en fredsæl kar og har intet ønske om ildgivning.

For de som leste dagens VG var der en interessant artikkel med tittel "Nederland brenner", skrevet av en av VG's ansatte kommentatorer.

Den beskriver situasjonen etter attentater og trusler mot politikere, brenning av kirker og moskeer osv osv. Nederland beskrives som et samfunn i oppløsning. (Tror ikke artikkelen finnes i nettutgaven).

Vi ser nå starten på noe som vil bli et helvete over hele Europa. Det verste er at dette er resultatene av en politisk ønsket utvikling.

Du skriver: " Det verste er at dette er resultatene av en politisk ønsket utvikling."

Takk for innrømmelsen, Grip. Det er noe jeg har påpekt lenge.

Skrevet

enig med bebba! Julen har sklidd helt ut, og i Norge har vi jo feiret jul fra midten av nov. til midten av januar. Dvs. fra butikkenes oppstart, samt julebord, til juletre-festene i januar. Altså 1/6 av året, og det er horribelt. Klart vi ikke vil at Norge skal bli muslimt, men den jula har bare godt av å bli begrenset litt

Med tanke på at det er mindre enn 1,5% muslimer i Norge, så er det null sjanse for at Norge skal bli muslimsk.

Det er større sjanse for at samene skal lage revolusjon og overta makten, og at løvene utenfor Stortinget blir reindyr! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med tanke på at det er mindre enn 1,5% muslimer i Norge, så er det null sjanse for at Norge skal bli muslimsk.

Det er større sjanse for at samene skal lage revolusjon og overta makten, og at løvene utenfor Stortinget blir reindyr! :D

Med vennlig hilsen

Noen ganger så virker det som det er en samling med julenisser derinne. Kan være bra å ha reinsdyrene og sledene klare når de kommer ut:)

Skrevet

grip - høres ut som dommedagsprofeti fra din side??

Skrevet

Med vennlig hilsen

Det er feilaktig. Veksten i antall ikke-vestlige innvandrere har et eksponensielt forløp. Hvis vekstraten for antall muslimer de siste 20 år fortsetter i 30-40 år til, vil de matematisk sett ha flertall her i landet, alt annet likt naturligvis.

Skrevet

Det er feilaktig. Veksten i antall ikke-vestlige innvandrere har et eksponensielt forløp. Hvis vekstraten for antall muslimer de siste 20 år fortsetter i 30-40 år til, vil de matematisk sett ha flertall her i landet, alt annet likt naturligvis.

har du medtatt i beregningen at 2. og 3.generasjons- innvandrere ikke får like mange barn som 1.generasjons?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...