Gå til innhold

Sør, Mr. Khan og Grip

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et pitte lite spørsmål; ser dere en ørliten sammenheng og får litt forståelse for all urettferd og krig i verden når dere 3 tverer opp igjen og opp igjen om det samme dag etter dag, kveld etter kveld her inne.?? Hva forventer dere egentlig? at den andre part skal ta deres parti?

Se denne diskusjonen dere imellom i et større perspektiv og prøv å ha litt forståelse på hvorfor disse konfliktene som dere stadig referer til er så vanskelige og fremdeles uløste.

nei, ta hverandre i hendene gi hverandre en klem og ønsk hverandre en god natt, en god jul og et godt nyttår.

Gå foran som gode eksempler og vis at uenighet kan forenes med respekt, og at diskusjoner kan lede tilpositive løsninger og ikke bare vær ute etter å plassere skyld.

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

45

• Goliath

27

• sigga

18

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei sigga,

Jeg synes det er for ille at slik antisemittisme skal få stå ubesvart på DOL. Det er en tragedie når de samme få personene sprer så mye hat mot helt uskyldige mennesker.

Du vil kanskje påstå at jeg er like ille, men jeg vil ærbødigst påstå at jeg ALDRI har skrevet ett innlegg mot verken jøder, amerikanere eller noen andre. Derimot har jeg kritisert lederene og politikken deres. Det er noe helt annet enn å beskrive muslimer som nazister og "svinske".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei sigga,

Jeg synes det er for ille at slik antisemittisme skal få stå ubesvart på DOL. Det er en tragedie når de samme få personene sprer så mye hat mot helt uskyldige mennesker.

Du vil kanskje påstå at jeg er like ille, men jeg vil ærbødigst påstå at jeg ALDRI har skrevet ett innlegg mot verken jøder, amerikanere eller noen andre. Derimot har jeg kritisert lederene og politikken deres. Det er noe helt annet enn å beskrive muslimer som nazister og "svinske".

Med vennlig hilsen

Stiller meg litt undrende til at du sier de andre kaller muslimer for nazister, mens de "andre" sier at du står nærmere Hitler enn dem selv... virker som vi lever på to planeter med ulik historie.

merkelig, og skremmende at det skrevne ord har så stor makt men samtidig gir rom for så ulike tolkninger.

Om det er menneskenes privilegium eller forbannelse skal jeg la stå åpent og ubesvart.

Skrevet

Stiller meg litt undrende til at du sier de andre kaller muslimer for nazister, mens de "andre" sier at du står nærmere Hitler enn dem selv... virker som vi lever på to planeter med ulik historie.

merkelig, og skremmende at det skrevne ord har så stor makt men samtidig gir rom for så ulike tolkninger.

Om det er menneskenes privilegium eller forbannelse skal jeg la stå åpent og ubesvart.

Det er jo bare å sjekke det. Grip bruker ordet "nazisme"/"nazist" i tråden under.

Jeg er humanist, og du finner ikke ett eneste innlegg fra meg som ikke er i tråd med Menneskerettighetene, osv. Jeg har skrevet tusenvis av innlegg mot nazister/jødehatere, men påstandene brukes av Grip/Khan/Morsk,osv. for å fjerne fokus fra saken.

Jeg har også utallige ganger både fordømt palestinsk terror og forsvart Israels eksistens, men innenfor de internasjonalt annerkjente grensene fra 1967.

Hvis du leser hva Kahn skriver, så nekter han for at palestinerene overhodet skal ha noen stat, og for to-tre uker siden forfektet Grip at vi skulle bombe moskéer som "hevn" for at muslimer bombet oss.

Ja, det jeg skriver er utrolig, men det finnes faktisk mennesker her i verden som bare er onde, og som ønsker krig. Sånn er det bare. Dessverre.

Med fredelige hilser

Skrevet

Det er jo bare å sjekke det. Grip bruker ordet "nazisme"/"nazist" i tråden under.

Jeg er humanist, og du finner ikke ett eneste innlegg fra meg som ikke er i tråd med Menneskerettighetene, osv. Jeg har skrevet tusenvis av innlegg mot nazister/jødehatere, men påstandene brukes av Grip/Khan/Morsk,osv. for å fjerne fokus fra saken.

Jeg har også utallige ganger både fordømt palestinsk terror og forsvart Israels eksistens, men innenfor de internasjonalt annerkjente grensene fra 1967.

Hvis du leser hva Kahn skriver, så nekter han for at palestinerene overhodet skal ha noen stat, og for to-tre uker siden forfektet Grip at vi skulle bombe moskéer som "hevn" for at muslimer bombet oss.

Ja, det jeg skriver er utrolig, men det finnes faktisk mennesker her i verden som bare er onde, og som ønsker krig. Sånn er det bare. Dessverre.

Med fredelige hilser

Jeg hvisker i all stillhet og håper at ingen angriper meg; men jeg er faktisk enig med deg her....

*....*

Skrevet

Jeg hvisker i all stillhet og håper at ingen angriper meg; men jeg er faktisk enig med deg her....

*....*

Nå kommer de og tar deg også! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå kommer de og tar deg også! ;-)

Med vennlig hilsen

La dem bare komme..........(",)..

Skrevet

La dem bare komme..........(",)..

Du bør heller gå ut og påpeke at de sprer hat. Ingen av oss bør sitte i stillhet og se på at antisemittisme (enten den rammer jøder, muslimer eller kristne) får fotfeste igjen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du bør heller gå ut og påpeke at de sprer hat. Ingen av oss bør sitte i stillhet og se på at antisemittisme (enten den rammer jøder, muslimer eller kristne) får fotfeste igjen.

Med vennlig hilsen

Haha, du får ikke snike dette inn i "min" tråd...

ble det for stille i tråden under??

Skrevet

Haha, du får ikke snike dette inn i "min" tråd...

ble det for stille i tråden under??

Seriøst - det er alle sin plikt å bekjempe hat mot folkegrupper, enten man ser det her eller i RL.

Slikt hat vokser bare når folk ikke bryr seg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Seriøst - det er alle sin plikt å bekjempe hat mot folkegrupper, enten man ser det her eller i RL.

Slikt hat vokser bare når folk ikke bryr seg.

Med vennlig hilsen

Det har du rett i. Men man kan også bekjempe det ved å rekke ut en hånd..........man kan bekjempe ved å VISE hva man mener på andre måter. Man bekjemper ved å respektere abdres meninger selv om man er uenig. Og heller bestemme seg for å spre sitt eget budskap på en fredelig måte fremfor å gi disse personene muligheter til å komme med "argumentene" sine frem ilyset..........

Skrevet

Det har du rett i. Men man kan også bekjempe det ved å rekke ut en hånd..........man kan bekjempe ved å VISE hva man mener på andre måter. Man bekjemper ved å respektere abdres meninger selv om man er uenig. Og heller bestemme seg for å spre sitt eget budskap på en fredelig måte fremfor å gi disse personene muligheter til å komme med "argumentene" sine frem ilyset..........

sorry...litt rotete skrivd. Men minsten sitter på fanget og prøver å fange bokstaver mens jeg skriver..

Skrevet

Hei,

Enig, men som du ser så starter de bare en uendelig rekke med nye antisemittiske tråder.

Husker du Synnevåg, som ble sparket ut fra forsvaret? Han var en av disse (ikke på DOL).

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4585532

Vi har en plikt til å forhindre at det som skjedde i 1930-årene skjer igjen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

sorry...litt rotete skrivd. Men minsten sitter på fanget og prøver å fange bokstaver mens jeg skriver..

Fanger han/hun mange av dem? ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Enig, men som du ser så starter de bare en uendelig rekke med nye antisemittiske tråder.

Husker du Synnevåg, som ble sparket ut fra forsvaret? Han var en av disse (ikke på DOL).

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4585532

Vi har en plikt til å forhindre at det som skjedde i 1930-årene skjer igjen.

Med vennlig hilsen

Det er lett å glemme at disse trådene blir lest av langt flere enn de som skriver i den... Så ja, vi har et ansvar. Helt klart.

Skremmende, men ikke så veldig overraskende at vi har folk som denne Synnevåg i forsvaret vårt. Men som sagt vi har både ytringsfrihet og lov til å mene det vi vil. Men koblingene her er ikke bra. Godt vi fikk han ut iallefall. Men har han allerede lagt gullegget og klart å spre sine meninger?

Når det er sagt så har jeg mitt alterego som opptrår i diverse tråder til tider....

Men nå vil ikke minsten mer, må nok krype til køys og få skjønnhetssøvnen min.

God natt.............

Skrevet

Fanger han/hun mange av dem? ;-)

Med vennlig hilsen

Han er en racer på området....(",)..

Skrevet

Det er lett å glemme at disse trådene blir lest av langt flere enn de som skriver i den... Så ja, vi har et ansvar. Helt klart.

Skremmende, men ikke så veldig overraskende at vi har folk som denne Synnevåg i forsvaret vårt. Men som sagt vi har både ytringsfrihet og lov til å mene det vi vil. Men koblingene her er ikke bra. Godt vi fikk han ut iallefall. Men har han allerede lagt gullegget og klart å spre sine meninger?

Når det er sagt så har jeg mitt alterego som opptrår i diverse tråder til tider....

God natt.............

God natt og sov godt.

Regner med at minsten overtar tastaturet når du er i seng! :D

MEd vennlig hilsen

Skrevet

God natt.............

"Skremmende, men ikke så veldig overraskende at vi har folk som denne Synnevåg i forsvaret vårt."

Tror ikke han er i forsvaret vårt lenger. Tar jeg ikke helt feil vier han nå livet sitt til antiislam-misjonering inne på anitpsyk.no, hvor han er noe tilnærmet en Gud (ironisk nok...) for de andre galningene der inne.

Skrevet

Med fredelige hilser

Nå får du jaggu gi deg:

"Ja, det jeg skriver er utrolig, men det finnes faktisk mennesker her i verden som bare er onde, og som ønsker krig. Sånn er det bare. Dessverre.

"

Og du er skinnhellig og bruker aldri å sette ting på spisen for å farge debatten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...