Gå til innhold

Sør, Mr. Khan og Grip

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er lett å glemme at disse trådene blir lest av langt flere enn de som skriver i den... Så ja, vi har et ansvar. Helt klart.

Skremmende, men ikke så veldig overraskende at vi har folk som denne Synnevåg i forsvaret vårt. Men som sagt vi har både ytringsfrihet og lov til å mene det vi vil. Men koblingene her er ikke bra. Godt vi fikk han ut iallefall. Men har han allerede lagt gullegget og klart å spre sine meninger?

Når det er sagt så har jeg mitt alterego som opptrår i diverse tråder til tider....

Men nå vil ikke minsten mer, må nok krype til køys og få skjønnhetssøvnen min.

God natt.............

"Vi" har et ansvar" sier du - mener du at du har enerett på sannheten?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

45

• Goliath

27

• sigga

18

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hvisker i all stillhet og håper at ingen angriper meg; men jeg er faktisk enig med deg her....

*....*

Er du faktisk enig med Sør når han skriver dette?:

"Ja, det jeg skriver er utrolig, men det finnes faktisk mennesker her i verden som bare er onde, og som ønsker krig. Sånn er det bare. Dessverre."

De han refererer til er flere av hans motdebbatanter her på DOL.

Samtidig skriver han så "pent" om hans gode hensikter med alt hva han gjør. Og han legger spesielt vekt på hans arbeid for tolleranse og forståelse.

Og du er enig?

Ser du ikke at han gjør nøyaktig det samme som han selv kritiserer andre for?

Den eneste forskjellen er uenighet i sak. Men prinsippielt så gjør han nøyaktig det samme han kritiserer andre så sterkt for.

Han er er fundamentalist uten like, viser ingen tegn til ønske eller vilje om kompromier, hans "sannhet" er den eneste sannhet og alle som måtte mene noe annet er "onde", rasister, nazister - eller hvilken som helst annen definisjon som kan oppfattes som særdeles negativ.

Han kategoriserer folk i båser og argumenterer mot dem deretter.

Han gjør alt av det han så sterkt kritiserer andre for å gjøre, og hevder sin enerett til å gjøre det.

Og du er enig med han??

Skrevet

Det blir ikke debatter av sånne utspill!

...men trenger man samme diskusjonen og de samme argumentene opptil flere ganger om dagen???

Skrevet

Nå får du jaggu gi deg:

"Ja, det jeg skriver er utrolig, men det finnes faktisk mennesker her i verden som bare er onde, og som ønsker krig. Sånn er det bare. Dessverre.

"

Og du er skinnhellig og bruker aldri å sette ting på spisen for å farge debatten?

Hei Flisa,

Når folk skriver at de vil bombe moskéer med sivile inni, hva skiller da dem fra terroristene som bombet WTC?

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Ja, det jeg skriver er utrolig, men det finnes faktisk mennesker her i verden som bare er onde, og som ønsker krig. Sånn er det bare. Dessverre."

Samtidig skriver han så "pent" om hans gode hensikter med alt hva han gjør. Og han legger spesielt vekt på hans arbeid for tolleranse og forståelse.

Og du er enig?

Den eneste forskjellen er uenighet i sak. Men prinsippielt så gjør han nøyaktig det samme han kritiserer andre så sterkt for.

Han er er fundamentalist uten like, viser ingen tegn til ønske eller vilje om kompromier, hans "sannhet" er den eneste sannhet og alle som måtte mene noe annet er "onde", rasister, nazister - eller hvilken som helst annen definisjon som kan oppfattes som særdeles negativ.

Han gjør alt av det han så sterkt kritiserer andre for å gjøre, og hevder sin enerett til å gjøre det.

Og du er enig med han??

Nei, Goliath,

Jeg har ALDRI oppfordret til drap/mord, og jeg har tatt avstand fra alle drap på sivilbefolkningen - både israelsk og palestinsk.

Du skriver jo til og med at man kan tilsidesette Genève-konvensjonen i krig (april 2004) - når skal man bruke Genève-konvensjonen da? Mellom Danmark og Norge?

Skrevet

Debatten går ikke på hvem som har enerett på sannheten, men på om vi skal akseptere trakassering av jøder, muslimer, "de som er annerledes", osv.

Hva er forskjellen på det som skrives her om muslimer, og det som foregikk på 1930-tallet mot jøder?

Skrevet

Jeg verken mener eller tror at jeg har enerett på sannheten nei,...men jeg mener og tror at vi alle har et ansvar for å bekjempe det som vi mener er urett. Derfor, siden jeg er enig med sør i sak her, mener jeg at vi har et ansvar her..

Gjest Prince - Electric Chair
Skrevet

Hei Flisa,

Når folk skriver at de vil bombe moskéer med sivile inni, hva skiller da dem fra terroristene som bombet WTC?

Med vennlig hilsen

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind, then give me the electric chair for all my future crimes".

Skrevet

Og du er enig?

Og du er enig med han??

Jeg sier at jeg er enig med sør i sak ja... hvilke metoder han benytter er ikke noe jeg har tatt stilling til Les hovedinnlegget mitt her så ser du hva jeg mener om den type debattering som finner sted. Og jeg sier og mener også at folk er fabelaktig flinke til å plukke fra hverandre andres innlegg og tolke det dit hen de selv vil. For å skape debatt kanskje, men det er også ødeleggende så lenge det er problemorientert og ikke løsningsorientert.

Så hvis du synest jeg bør krype under en stol og skamme meg for meningene mine er det bare å si ifra...(",)..

Skrevet

"Skremmende, men ikke så veldig overraskende at vi har folk som denne Synnevåg i forsvaret vårt."

Tror ikke han er i forsvaret vårt lenger. Tar jeg ikke helt feil vier han nå livet sitt til antiislam-misjonering inne på anitpsyk.no, hvor han er noe tilnærmet en Gud (ironisk nok...) for de andre galningene der inne.

ja han er ute, men han har allerede smittet en del av folket på kjeller med sine holdninger.

Skrevet

Det blir ikke debatter av sånne utspill!

Det blir visst det jo....

Skrevet

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind, then give me the electric chair for all my future crimes".

Det Grip skriver her er ikke lengre mellom ørene hans, men en ytring (og evt. oppfordring til vold.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

...men trenger man samme diskusjonen og de samme argumentene opptil flere ganger om dagen???

Nei - jeg trenger det ikke - men DE trenger det kanskje, og syns det er interessant. JEG trenger tråder om Photoshop-triks, hekleoppskrifter og mat, gjerne hele tiden.

Skrevet

Nei - jeg trenger det ikke - men DE trenger det kanskje, og syns det er interessant. JEG trenger tråder om Photoshop-triks, hekleoppskrifter og mat, gjerne hele tiden.

Heldigvis har de ikke fått satt en stopper for ytringsfriheten, så vi kan ha BÅDE hekleoppskrifter OG politiske debatter.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei Flisa,

Med vennlig hilsen

Jeg tok meg bryet å finne igjen innlegget du refererer til;

"Kan jeg foreslå 100 moskeer i grus (uten folk i, naturligvis) for hver bombe som går av i Europa? Vi har jo mye fint redskap som kan ta seg av slikt."

...

Det er menneskelig å huske feil, men dette er altså det som ble skrevet.

Skrevet

Jeg hvisker i all stillhet og håper at ingen angriper meg; men jeg er faktisk enig med deg her....

*....*

Det ble litt vel mye selvtilfreds ord-onani i denne tråden, og det er sikkert trivelig. Men når man benytter sitater fra denne skriver som objekt for sin selvtilfredstillelse, bør man i det minste gjengi meg korrekt.

Skrevet

Jeg tok meg bryet å finne igjen innlegget du refererer til;

"Kan jeg foreslå 100 moskeer i grus (uten folk i, naturligvis) for hver bombe som går av i Europa? Vi har jo mye fint redskap som kan ta seg av slikt."

...

Det er menneskelig å huske feil, men dette er altså det som ble skrevet.

OK - greit at det var uten folk, men å bombe 100 moskéer (eller synagoger eller kirker) har kun én hensikt - flere mord og mer terror.

Skrevet

Det ble litt vel mye selvtilfreds ord-onani i denne tråden, og det er sikkert trivelig. Men når man benytter sitater fra denne skriver som objekt for sin selvtilfredstillelse, bør man i det minste gjengi meg korrekt.

Hvorfor stiller du ikke samme krav til deg selv da, Grip?

Du, som beskyldte muslimene for drapet på Pim i Nederland, når det faktisk var en person fra en miljøgruppe.

Eller muslimene for å nekte norske sykehus å ha bilder av griser.

Eller muslimene for å nekte julenisser (det står intet om det i avisen).

Du fremstår som litt mindre pålitelig enn Pravda!

Skrevet

Jeg verken mener eller tror at jeg har enerett på sannheten nei,...men jeg mener og tror at vi alle har et ansvar for å bekjempe det som vi mener er urett. Derfor, siden jeg er enig med sør i sak her, mener jeg at vi har et ansvar her..

Ja, da får du og Sør ta det ansvaret - for dere selv. En som alltid mener at andre har mørke stygge tanker og EGENTLIG er rasister, nazister og annet pakk kan du bare ha ! :)

Når de tre herrene Morsk, Grip og Mr Kahn - en og annen gang skriver om noe annet enn Midt-østen, så mener han at de prøver å vri seg unna Israel-spørsmålet, og så er de i gang.

Så klart, den kloke gir seg, - men det er vel ikke helt enkelt å stå imot fristelsen å få inn det siste ordet heller ;)

Skrevet

Jeg sier at jeg er enig med sør i sak ja... hvilke metoder han benytter er ikke noe jeg har tatt stilling til Les hovedinnlegget mitt her så ser du hva jeg mener om den type debattering som finner sted. Og jeg sier og mener også at folk er fabelaktig flinke til å plukke fra hverandre andres innlegg og tolke det dit hen de selv vil. For å skape debatt kanskje, men det er også ødeleggende så lenge det er problemorientert og ikke løsningsorientert.

Så hvis du synest jeg bør krype under en stol og skamme meg for meningene mine er det bare å si ifra...(",)..

Synes ikke du skal krype inn under noen stol og skamme deg nei:-)

Og selvfølgelig skal alle og enhver kunne være enige med Sør i sak.

Men det som stod i hans innlegg som du besvarte med "enig med deg", var jo ikke så "saklig". Det innlegget gikk jo på de her som kun var onde og kun hadde onde hensikter.

Og det var det som jeg reagerte på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...