Gå til innhold

Sør, Mr. Khan og Grip

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da får du og Sør ta det ansvaret - for dere selv. En som alltid mener at andre har mørke stygge tanker og EGENTLIG er rasister, nazister og annet pakk kan du bare ha ! :)

Når de tre herrene Morsk, Grip og Mr Kahn - en og annen gang skriver om noe annet enn Midt-østen, så mener han at de prøver å vri seg unna Israel-spørsmålet, og så er de i gang.

Så klart, den kloke gir seg, - men det er vel ikke helt enkelt å stå imot fristelsen å få inn det siste ordet heller ;)

Du skriver: "En som alltid mener at andre har mørke stygge tanker og EGENTLIG er rasister, nazister og annet pakk kan du bare ha ! :)"

Det er en årsak til at jeg skriver det jeg skriver, og det er som svar (se tråden nedenfor) på innlegg som oppfordrer til hat og fremmedfrykt.

Benjamin Hermansen og Arve Karlsen ble ikke "tilfeldigvis drept", men ble drept av gærne individer, som blir ruset på det hatet mot muslimer og "asylsøkere" som legges for dagen av Kahn, Morsk, Grip og andre.

De kan ikke løpe fra det ansvaret.

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

45

• Goliath

27

• sigga

18

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, Goliath,

Jeg har ALDRI oppfordret til drap/mord, og jeg har tatt avstand fra alle drap på sivilbefolkningen - både israelsk og palestinsk.

Du skriver jo til og med at man kan tilsidesette Genève-konvensjonen i krig (april 2004) - når skal man bruke Genève-konvensjonen da? Mellom Danmark og Norge?

Nå var det vel ikke det som innlegget mitt omhandlet.....

Skrevet

Synes ikke du skal krype inn under noen stol og skamme deg nei:-)

Og selvfølgelig skal alle og enhver kunne være enige med Sør i sak.

Men det som stod i hans innlegg som du besvarte med "enig med deg", var jo ikke så "saklig". Det innlegget gikk jo på de her som kun var onde og kun hadde onde hensikter.

Og det var det som jeg reagerte på.

Det er intet annet enn ondskap å forfekte at man skal bombe 100 moskéer, eller forsvare at palestinerene skal frastjeles det som er igjen av landet deres.

Det er heller intet annet enn ondskap å forsvare Abu Graib og Guantanamo.

Og hvis noen her hadde forsvart bombingen av WTC eller drap på sivile (israelere) så ville det vært selvsagt også vært ondskap. Men jeg har ALDRI sett ETT eneste innlegg som gjør slikt.

Skrevet

Nå var det vel ikke det som innlegget mitt omhandlet.....

Jo, det var nettopp det.

Du skrev: "Ser du ikke at han gjør nøyaktig det samme som han selv kritiserer andre for?"

Jeg kritiserer folk for å oppfordre til bombinger, tilsidesettelse av Genève-konvensjoner, osv.

Du finner INGEN innlegg hvor jeg gjør tilsvarende.

Skrevet

Det er intet annet enn ondskap å forfekte at man skal bombe 100 moskéer, eller forsvare at palestinerene skal frastjeles det som er igjen av landet deres.

Det er heller intet annet enn ondskap å forsvare Abu Graib og Guantanamo.

Og hvis noen her hadde forsvart bombingen av WTC eller drap på sivile (israelere) så ville det vært selvsagt også vært ondskap. Men jeg har ALDRI sett ETT eneste innlegg som gjør slikt.

Om ikke annet så viser du til stadighet hva vi andre mener Sør....

Skrevet

Om ikke annet så viser du til stadighet hva vi andre mener Sør....

Og når jeg påpeker at det som blir spredd er hat og fundamentalisme, så sutrer man og leker uskyldig.

Skrevet

Jo, det var nettopp det.

Du skrev: "Ser du ikke at han gjør nøyaktig det samme som han selv kritiserer andre for?"

Jeg kritiserer folk for å oppfordre til bombinger, tilsidesettelse av Genève-konvensjoner, osv.

Du finner INGEN innlegg hvor jeg gjør tilsvarende.

Du oppfører deg like "ille" (eller verre) som de du kritiserer Sør.

Forskjellen er bare uenighet i sak.

Du har en rekke ganger vist både forståelse og støtte til organisasjoner som begår fryktelige handlinger - bare fordi de tilhører "din side" i saken.

Skrevet

OK - greit at det var uten folk, men å bombe 100 moskéer (eller synagoger eller kirker) har kun én hensikt - flere mord og mer terror.

Forslaget om å bombe tomme moskeer var ikke basert på noen grundig analyse. Det må innrømmes.

Hovedpoenget mitt er å sørge for at terrorister aldri opplever noen "gevinst" gjennom sine aksjoner. Det er helt avgjørende i kampen mot terror. Så får vi heller diskutere midlene.

Skrevet

Forslaget om å bombe tomme moskeer var ikke basert på noen grundig analyse. Det må innrømmes.

Hovedpoenget mitt er å sørge for at terrorister aldri opplever noen "gevinst" gjennom sine aksjoner. Det er helt avgjørende i kampen mot terror. Så får vi heller diskutere midlene.

Så du "swordfish" på TV i går?

Skrevet

Men du driver jo på på samme måte, Grip. Det du forfekter er faktisk ikke så forskjellig fra det de forfekter.

Det er som en krangel mellom protestanter og katolikker. Kan dere ikke oppføre dere som folk?

Skrevet

Og når jeg påpeker at det som blir spredd er hat og fundamentalisme, så sutrer man og leker uskyldig.

hatet og fundamentalismen spres av de som begår handlingene.

Skal man gjøre noe med dette, så må man iverksette tiltak.

Å lukke øynene for utviklingen (eller enda verre - bekjempe at problemstillingene åpent debbateres) bidrar bare til at det eskalerer uten at nødvendige tiltak bli iverksatt.

Skrevet

Du oppfører deg like "ille" (eller verre) som de du kritiserer Sør.

Forskjellen er bare uenighet i sak.

Du har en rekke ganger vist både forståelse og støtte til organisasjoner som begår fryktelige handlinger - bare fordi de tilhører "din side" i saken.

Nei, Goliath, selv om du vil det, så er IKKE forskjellen at man er uenig i sak.

Forskjellen er at jeg står for Menneskerettighetene og konvensjoner, som du vil tilsidesette "fordi det er krig".

Hvis de ikke skal gjelde under krig, når skal de da gjelde?

Skrevet

hatet og fundamentalismen spres av de som begår handlingene.

Skal man gjøre noe med dette, så må man iverksette tiltak.

Å lukke øynene for utviklingen (eller enda verre - bekjempe at problemstillingene åpent debbateres) bidrar bare til at det eskalerer uten at nødvendige tiltak bli iverksatt.

Du skriver: "hatet og fundamentalismen spres av de som begår handlingene."

Og av de som sitter her og oppfordrer til hat og trakassering av muslimer.

Men løper fra ansvaret.

Skrevet

Det blir ikke debatter av sånne utspill!

Jovisst gjør det det! :D Bare se!

Skrevet

Du skriver: "En som alltid mener at andre har mørke stygge tanker og EGENTLIG er rasister, nazister og annet pakk kan du bare ha ! :)"

Det er en årsak til at jeg skriver det jeg skriver, og det er som svar (se tråden nedenfor) på innlegg som oppfordrer til hat og fremmedfrykt.

Benjamin Hermansen og Arve Karlsen ble ikke "tilfeldigvis drept", men ble drept av gærne individer, som blir ruset på det hatet mot muslimer og "asylsøkere" som legges for dagen av Kahn, Morsk, Grip og andre.

De kan ikke løpe fra det ansvaret.

Med vennlig hilsen

Du bør være litt mer presis i din kritikk. Jeg har aldri kritisert asylsøkere for at de søker seg hit. Jeg hadde trolig gjort det selv, i deres situasjon.

Min kritikk går utelukkende på norske politikeres håndtering av innvandring og asylpolitikk.

Dessuten kritiserer jeg islam for et uakseptabelt menneskesyn, spesielt overfor kvinner og unge. Det er en totalitær, patriarkalsk ideologi som viser sitt svinske åsyn, hver dag over hele verden.

Jeg skjønner ikke at sør kan opptre som dette svineriets fremste forsvarer, når vi alle vet de store lidelser denne nye nazismen påfører mennesker i dag.

Jeg skjønner at folk uten ryggrad kan rote rundt og prate med ull i kjeften, men en som påstår seg å være opptatt av menneskerettigheter, kan da umulig synes noe særlig om islam??

Skrevet

Nei, Goliath, selv om du vil det, så er IKKE forskjellen at man er uenig i sak.

Forskjellen er at jeg står for Menneskerettighetene og konvensjoner, som du vil tilsidesette "fordi det er krig".

Hvis de ikke skal gjelde under krig, når skal de da gjelde?

Mennskerettighetene og konvensjonene ble utviklet i "sin tid".

Nå møter vi en annen form for krig, der "reglene" vil bli nødt til å endres.

Ikke fordi vi ønsker det, men fordi vi må.

Konsekvensene av ikke å gjøre det, vil bli større og verre enn om vi gjør det - så hensiktsmessig som mulig.

Jo før vi gjør det, jo mindre "ille" vil endringene være.

Venter vi for lenge, blir de nødvendige tiltakene enda "verre".

Jeg liker det heller ikke Sør, men jeg er sikker på at det vil bli veien vi må gå.

Skrevet

Du skriver: "hatet og fundamentalismen spres av de som begår handlingene."

Og av de som sitter her og oppfordrer til hat og trakassering av muslimer.

Men løper fra ansvaret.

De som løper fra ansvaret er de som ikke raskt nok iverksetter nødvendige tiltak.

Skrevet

Jovisst gjør det det! :D Bare se!

hehe, jeg mente at det blir ikke gode debatter av å ta hverandre i hendene og gå rundt juletre, liksom! :)

Skrevet

Hei Flisa,

Når folk skriver at de vil bombe moskéer med sivile inni, hva skiller da dem fra terroristene som bombet WTC?

Med vennlig hilsen

I min verden er det langt mellom å slenge det ut av seg i en hissig debatt og faktisk _gjøre_ det.

Skrevet

hehe, jeg mente at det blir ikke gode debatter av å ta hverandre i hendene og gå rundt juletre, liksom! :)

Nååååja. De hadde sikkert klart å finne på noe å hisse seg opp over der og. :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...