Gå til innhold

Sør, Mr. Khan og Grip

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja han er ute, men han har allerede smittet en del av folket på kjeller med sine holdninger.

Så ahr de vel peiling på hva de snakker om da!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

45

• Goliath

27

• sigga

18

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I min verden er det langt mellom å slenge det ut av seg i en hissig debatt og faktisk _gjøre_ det.

nettopp-

Akurat som min mor sier ; "hain der skolla verri skøtti" - snillere dame finnes nesten ikke.... :)

Skrevet

Spørsmålet er om hverken DOL eller samfunnet forøvrig er tjent med å ha personer som sammenligner de som sprenger hoder, bein og armer av jødiske barn anno 2004 med hjemmefronten i Norge.

Bør slike få spre sitt moderne jødehat uforstyrret? Mitt svar er NEI.

-----------------

Likeså når samme jødehater går rundt sammen med tidligere og nåværende Pol-Pot tilhengere i gatene på selveste krystallnatten, som de har kuppet fra jødene, og nekter DEM å marsjere. Bør slik gå upåaktet hen?

Mitt svar er NEI.

------------------------

Bør falske antirasiter får spre sitt grovt rasistiske budskap, ved å forfekte en lov for somaliere, og en for nordmenn, ved å påstå at hvis de sistnsvnte klipper kjønnsorganene og vansierer barna sine bør få slippe straff fordi det ikke er "veien og gå"?

Mitt svar er NEI. Vi skal ikke ha apartheid i Norge.

-----------------------

Bør en person som har skrevet hundrevis av hatefulle, hetsende innlegg om og til personlig kristne på DOL, tas seriøst når noen kritiserer Islam som religion?

Mitt svar er selvsagt NEI.

-----------------------

Er det grunn til å ta på alvor en person som stempler alt han kommer over av meningsmotstandere

som nazister, det være seg i diskusjoner om bunadsskikk, dyrevern eller innvandreres overrepresentasjon i kriminalstatistikken?

Svaret er; overhodet ikke.

------------------------

Kan man annet en flire av en selverklært atesist som flyr rindt og deler verden og folk inn i "onde" og "gode", i verste religiøs-fanatikerestil, i likhet med både Bush og Bin-Laden, to personer han angivelig tar avstand fra)

Svar er, nei og atter nei.

------------------------

Bør denne personen tvangsinnlegges og tvangsmedisineres? Mitt svar er JA.

---------------

Skjer det? Svaret er desverre NEI.

Skrevet

Nååååja. De hadde sikkert klart å finne på noe å hisse seg opp over der og. :P

Ja, den dansen vilel ikke jeg vært med på :)

Skrevet

hehe, jeg mente at det blir ikke gode debatter av å ta hverandre i hendene og gå rundt juletre, liksom! :)

Juletre er jo en kristen tradisjon! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

I min verden er det langt mellom å slenge det ut av seg i en hissig debatt og faktisk _gjøre_ det.

Selvsagt - hvis han faktisk gjorde det ville han forhåpentligvis blitt fengslet.

Dog er han med på å gjøre muslimhetsen vanlig og "stueren", og det ligitimiserer de som er enda mer ekstreme.

Husk at de aller aller fleste i Tyskland ikke drepte noen jøder. De lot det bare skje, uten å gripe inn.

Med vennlig hilsen

Skrevet

nettopp-

Akurat som min mor sier ; "hain der skolla verri skøtti" - snillere dame finnes nesten ikke.... :)

Problemet oppstår når folk tar dem på ordet! Bare spør moren til Benjamin Hermansen eller Arve Beheim Karlsen.

Selvsagt er Grip imot at de skal drepes. Grip ville kanskje ha risikert sitt eget liv for å redde disse. Men likefullt er det utvilsomt at slik hat som Grip sprer er med på å nøre opp under hatet til de som drepte han.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De som løper fra ansvaret er de som ikke raskt nok iverksetter nødvendige tiltak.

Det var det de som jaktet på jøder på 1930-tallet også unnskyldte seg med.

Og hvilke tiltak, hvorfor og mot hvilke individer?

Skrevet

Mennskerettighetene og konvensjonene ble utviklet i "sin tid".

Nå møter vi en annen form for krig, der "reglene" vil bli nødt til å endres.

Ikke fordi vi ønsker det, men fordi vi må.

Konsekvensene av ikke å gjøre det, vil bli større og verre enn om vi gjør det - så hensiktsmessig som mulig.

Jo før vi gjør det, jo mindre "ille" vil endringene være.

Venter vi for lenge, blir de nødvendige tiltakene enda "verre".

Jeg liker det heller ikke Sør, men jeg er sikker på at det vil bli veien vi må gå.

Nei, Menneskerettigheten og konvensjonene er MER nødvendige nå enn de noensinne har vært.

Men akkurat som en despot argumenterer du for å tilsidesette dem. Akkurat som enhver diktator og kommuniststat.

Skrevet

Du bør være litt mer presis i din kritikk. Jeg har aldri kritisert asylsøkere for at de søker seg hit. Jeg hadde trolig gjort det selv, i deres situasjon.

Min kritikk går utelukkende på norske politikeres håndtering av innvandring og asylpolitikk.

Dessuten kritiserer jeg islam for et uakseptabelt menneskesyn, spesielt overfor kvinner og unge. Det er en totalitær, patriarkalsk ideologi som viser sitt svinske åsyn, hver dag over hele verden.

Jeg skjønner ikke at sør kan opptre som dette svineriets fremste forsvarer, når vi alle vet de store lidelser denne nye nazismen påfører mennesker i dag.

Jeg skjønner at folk uten ryggrad kan rote rundt og prate med ull i kjeften, men en som påstår seg å være opptatt av menneskerettigheter, kan da umulig synes noe særlig om islam??

Grip,

Hvor har du det fra at jeg "liker" islam?

Jeg er ateist. Det vet du godt.

Jeg "tror" på den norske Grunnloven, som sier at man har religionsfrihet her i landet.

Problemet er ikke "islam" (mer enn det er kristendom eller judaisme), men fundamentalistiske tolkninger av tekster. Og fundamentalistisk oppførsel.

Og der er dessverre du et like stort problem som en hvilken som helst annen fundamentalist.

Du skyter på feil mål, Grip. Istedet for å skyte på fundamentalistene (uavhengig av hvilken religion de har), så skyter du først og fremst på *moderate* muslimer. (De fundamentalistiske leser ikke på DOL!)

Til ettertanke!

Skrevet

Så ahr de vel peiling på hva de snakker om da!

"Det er en mager trøst for Forsvarets Forskningsinstitutt, som særlig er opptatt av hvilket inntrykk dette gir av arbeidsplassen på Kjeller.

- Hva skal jeg si til dette. Hans tidligere kolleger her ved Kjeller føler seg stemplet, og mener at disse uttalelsene skaper et inntrykk av at det har vært et slags reir for den type meldinger."

"FFIs sjef, Nils Holme, reagerer med sjokk på uttalelsene som Synnevåg er kommet med.

- Dette er forskrekkelig, og en komplett overraskelse for oss. Det er helt udiskutabelt rasistiske holdninger. Jeg er dypt rystet, sier Holme til Aftenposten. "

Fra VG

Skrevet

Synes ikke du skal krype inn under noen stol og skamme deg nei:-)

Og selvfølgelig skal alle og enhver kunne være enige med Sør i sak.

Men det som stod i hans innlegg som du besvarte med "enig med deg", var jo ikke så "saklig". Det innlegget gikk jo på de her som kun var onde og kun hadde onde hensikter.

Og det var det som jeg reagerte på.

Nei, men det var svar på en lang rekke innlegg fra i går kveld og ikke bare det ene innlegget. Derfor er det ofte også vanskelig å klare å lese et innlegg feil, og ikke se alt i den sammenhengen det faktisk er ment i.

Skrevet

Spørsmålet er om hverken DOL eller samfunnet forøvrig er tjent med å ha personer som sammenligner de som sprenger hoder, bein og armer av jødiske barn anno 2004 med hjemmefronten i Norge.

-----------------

Likeså når samme jødehater går rundt sammen med tidligere og nåværende Pol-Pot tilhengere i gatene på selveste krystallnatten, som de har kuppet fra jødene, og nekter DEM å marsjere. Bør slik gå upåaktet hen?

Mitt svar er NEI.

------------------------

Bør falske antirasiter får spre sitt grovt rasistiske budskap, ved å forfekte en lov for somaliere, og en for nordmenn, ved å påstå at hvis de sistnsvnte klipper kjønnsorganene og vansierer barna sine bør få slippe straff fordi det ikke er "veien og gå"?

-----------------------

Bør en person som har skrevet hundrevis av hatefulle, hetsende innlegg om og til personlig kristne på DOL, tas seriøst når noen kritiserer Islam som religion?

-----------------------

Er det grunn til å ta på alvor en person som stempler alt han kommer over av meningsmotstandere

som nazister, det være seg i diskusjoner om bunadsskikk, dyrevern eller innvandreres overrepresentasjon i kriminalstatistikken?

------------------------

Kan man annet en flire av en selverklært atesist som flyr rindt og deler verden og folk inn i "onde" og "gode", i verste religiøs-fanatikerestil, i likhet med både Bush og Bin-Laden, to personer han angivelig tar avstand fra)

------------------------

---------------

ja,men det er DINE meninger. Hva med å simpelten respektere at andre har de meningene og heller jobbe for å finne løsninger?? Det er bare slik en kan skape fred i verden. Når vi ikke klarer det her inne, er det ikke rart det ikke går ute i den store verden.

Kanskje jeg lever etter en Kardemomme lov jeg ønsker skulle være der. Men det er bare lille meg, og jeg skulle ønske at andre også så sånn på det....For hat og krangling fører ikke noe godt med seg uansett hvilken side man er på og om man heier på BinLaden, Bush eller Blair eller Bondevik for den saks skyld...

Hilsen naive lille meg..

Skrevet

-----------------

Mitt svar er NEI.

------------------------

-----------------------

-----------------------

------------------------

------------------------

---------------

:-)

Skrevet

Selvsagt - hvis han faktisk gjorde det ville han forhåpentligvis blitt fengslet.

Dog er han med på å gjøre muslimhetsen vanlig og "stueren", og det ligitimiserer de som er enda mer ekstreme.

Husk at de aller aller fleste i Tyskland ikke drepte noen jøder. De lot det bare skje, uten å gripe inn.

Med vennlig hilsen

Ikke sant. Det er jo nøyaktig det vi ser skjer når det gjelder alt for mange av de kriminelle fremmedkulturelle miljøene som nå blomstrer opp i Norge - og europa og verden forøvrig.

"De lot det bare skje, uten å gripe inn."

Takk Sør....

Skrevet

Nei, men det var svar på en lang rekke innlegg fra i går kveld og ikke bare det ene innlegget. Derfor er det ofte også vanskelig å klare å lese et innlegg feil, og ikke se alt i den sammenhengen det faktisk er ment i.

Og derfor min "avklaring" av hva jeg reagerte på:-)

Skrevet

Det var det de som jaktet på jøder på 1930-tallet også unnskyldte seg med.

Og hvilke tiltak, hvorfor og mot hvilke individer?

Det har vært oppe til diskusjon hundrevis av ganger her.

Og i hvert eneste tilfelle har du argumentert mot alle forslag til effektive tiltak.

Det er et sitat du selv bruker Sør, og du ser vel hvor godt det passer overfor deg - eller overfor Tyskernes behandling av jødene for den del.

Nå passer det særdeles godt overfor den utviklingen vi ser av blant annet internasjonal terrorisme, samt kriminelle fremmedkulturelle invandrere.

Skrevet

Nei, Menneskerettigheten og konvensjonene er MER nødvendige nå enn de noensinne har vært.

Men akkurat som en despot argumenterer du for å tilsidesette dem. Akkurat som enhver diktator og kommuniststat.

Jeg snakker ikke om å tilsidesette dem, men å gjøre de nødvendige endringer som vi vil bli tvunget til å gjøre.

Men jeg legger merke til retorikken din Sør.

....psser nok en gang like godt på deg.

Gjest madammim
Skrevet

Juletre er jo en kristen tradisjon! ;-)

Med vennlig hilsen

Feil. Skikken med å ta et tre inn i huset og pynte det, er en hedensk tradisjon. Akkurat som at julefeiringen (eller vintersolverv) også opprinnelig er hedensk.

Skrevet

ja,men det er DINE meninger. Hva med å simpelten respektere at andre har de meningene og heller jobbe for å finne løsninger?? Det er bare slik en kan skape fred i verden. Når vi ikke klarer det her inne, er det ikke rart det ikke går ute i den store verden.

Kanskje jeg lever etter en Kardemomme lov jeg ønsker skulle være der. Men det er bare lille meg, og jeg skulle ønske at andre også så sånn på det....For hat og krangling fører ikke noe godt med seg uansett hvilken side man er på og om man heier på BinLaden, Bush eller Blair eller Bondevik for den saks skyld...

Hilsen naive lille meg..

Ikke gjør deg til en søt liten pike som ikke vil ha krangle nå :)

En debatt er ikke en krangel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...