Gå til innhold

Sør, Mr. Khan og Grip

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feil. Skikken med å ta et tre inn i huset og pynte det, er en hedensk tradisjon. Akkurat som at julefeiringen (eller vintersolverv) også opprinnelig er hedensk.

Hei,

Vet du hva ";-)" betyr?

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

45

• Goliath

27

• sigga

18

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke sant. Det er jo nøyaktig det vi ser skjer når det gjelder alt for mange av de kriminelle fremmedkulturelle miljøene som nå blomstrer opp i Norge - og europa og verden forøvrig.

"De lot det bare skje, uten å gripe inn."

Takk Sør....

Så derfor skal du være like ille som miljøene du kritiserer?

Skrevet

Ikke gjør deg til en søt liten pike som ikke vil ha krangle nå :)

En debatt er ikke en krangel.

Jeg gjør meg ikke til noe jeg, jeg ER nemlig en søt liten pike som ikke liker å krangle....;)

Skrevet

Det har vært oppe til diskusjon hundrevis av ganger her.

Og i hvert eneste tilfelle har du argumentert mot alle forslag til effektive tiltak.

Det er et sitat du selv bruker Sør, og du ser vel hvor godt det passer overfor deg - eller overfor Tyskernes behandling av jødene for den del.

Nå passer det særdeles godt overfor den utviklingen vi ser av blant annet internasjonal terrorisme, samt kriminelle fremmedkulturelle invandrere.

Du har ikke kommet med noen lovlige, gjennomførbare praktiske forslag.

Og det er ikke de kriminelle Grip angriper, men alle.

Skrevet

Jeg snakker ikke om å tilsidesette dem, men å gjøre de nødvendige endringer som vi vil bli tvunget til å gjøre.

Men jeg legger merke til retorikken din Sør.

....psser nok en gang like godt på deg.

Jo, jeg mener til og med at "tilsidesette" var akkurat ordet du brukte i april 2004.

Skrevet

Hei,

Vet du hva ";-)" betyr?

Med vennlig hilsen

Betyr :-) at det man skriver ikke er riktig?

:-)

Skrevet

Så derfor skal du være like ille som miljøene du kritiserer?

Jeg klarer ikke helt å se hvordan det å kritisere noen for at de utfører kriminelle handlinger, betyr at du dermed er like ille som dem....?

Skrevet

Du har ikke kommet med noen lovlige, gjennomførbare praktiske forslag.

Og det er ikke de kriminelle Grip angriper, men alle.

Det er ikke slik jeg leser det Grip skriver.

Skrevet

hehe, jeg mente at det blir ikke gode debatter av å ta hverandre i hendene og gå rundt juletre, liksom! :)

Hvis det var det som var resultatet av mine innlegg ville jeg bli særdeles fornøyd... Debatter som ikke fører til noe godt trenger vi strengt talt ikke. Men at alle tar hverandres hender og går rundt juletreet hadde vært riktig skritt i riktig retning...

sier en naiv og barnslig....(",)...

Skrevet

Jo, jeg mener til og med at "tilsidesette" var akkurat ordet du brukte i april 2004.

Hvis menneskerettighetene ikke gjennomgår en nødvendig og "påtvunget" endring, så blir man jo nødt til å tilsidesette dem slik utviklingen i internasjonal terrorisme har gått.

Det er nettopp derfor en endring er nødvendig - uansett om vi ønsker det eller ei.

For gjør vi ikke det snarest, så vil konsekvensene bli at de land som ønsker å følge disse rettigheter, ikke lenger ser seg i stand til det - hvis de skal møte dagens internasjonale terrorister med noe som faktisk virker.

Som sagt - her er det ikke snakk om hva vi helst skulle ønske å gjøre, men hva våre fiender tvinger oss til å gjøre.

Alternativet blir å stå på prinsippene - og la fienden kjøre over oss.

Det har aldri vært noen spesiell "smart" strategi....

Skrevet

Hvis det var det som var resultatet av mine innlegg ville jeg bli særdeles fornøyd... Debatter som ikke fører til noe godt trenger vi strengt talt ikke. Men at alle tar hverandres hender og går rundt juletreet hadde vært riktig skritt i riktig retning...

sier en naiv og barnslig....(",)...

Men hvilken vei skal vi gå rundt juletreet? ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Betyr :-) at det man skriver ikke er riktig?

:-)

Det er forskjell på ;-) og :-)

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se hvordan det å kritisere noen for at de utfører kriminelle handlinger, betyr at du dermed er like ille som dem....?

Fordi det ikke er de kriminelle miljøene som blir kritisert, men "jøder" eller "muslimer" generelt.

Skrevet

Fordi det ikke er de kriminelle miljøene som blir kritisert, men "jøder" eller "muslimer" generelt.

Jeg synes de fleste her er flinke til å presisere at det er (u)kulturen og de kriminelle elementene, eventuelt miljøene, man kritiserer.

Men det har vel i stor grad å gjøre med hvordan man ønsker å tolke det som skrives....

Skrevet

Det er ikke slik jeg leser det Grip skriver.

Men det er det han faktisk skriver.

Hvis jeg skriver "nordmenn er rasister" så vil de fleste anta at jeg mener alle nordmenn er det.

Hvis Grip skriver "muslimer er terrorister" så vil de fleste anta at han mener alle muslimer er det.

Skrevet

Forklar....

:-) betyr et vennlig smil. Altså at man ikke mener "ondt" med det man skriver.

;-) betyr at det man skriver er en fleip. (Blinker med det ene øyet.)

Skrevet

:-) betyr et vennlig smil. Altså at man ikke mener "ondt" med det man skriver.

;-) betyr at det man skriver er en fleip. (Blinker med det ene øyet.)

Den var tynn Sør, men OK:-)

Skrevet

Jeg synes de fleste her er flinke til å presisere at det er (u)kulturen og de kriminelle elementene, eventuelt miljøene, man kritiserer.

Men det har vel i stor grad å gjøre med hvordan man ønsker å tolke det som skrives....

Nei, den muslimske tro (enten den blir tolket humanistisk eller fundamentalistisk) blir sammenlignet med nazisme.

Det er omtrent som hvis noen skulle påstå at alle jøder er "morderiske gærninger" basert på hva Sharon gjør.

Det er like ille å generalisere over muslimer som jøder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...