Gå til innhold

Min sønn nyser om natten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er snart 11 år. Om nettene kan han "våkne", mellom 0100-0200 ca, og NYSER, gjerne flere ganger på rad. Så sover han videre, som om ingenting var skjedd. Det er ikke lys i rommet.

Svært ofte, når han står opp om morgenen, går han i halvsøvne, nysende mot badet (altså nettopp våknet).

Nysingen skjer hele året, uavhengig av årstid. Har ikke lagt merke til om det er værre i perioder.

Han har hatt denne nysingen i flere år, vi har tenkt mer på det som en "snodig, artig sak".. Men nå har jeg begynt å lure litt..

Hva kan dette komme av?

Han er testet for allergi for hund, gress, bjørk og burot. Han har stort utslag på gress og forholdsvis stort på burot.

Han er ikke spesielt snørrete, eller tett i nesa utenom timotei/gress-sesongen.

Kan det være en allergi? Vil en allergi mot feks sengemidd få utslag i nysing?

Kan man få testet seg for allergi mot sengemidd?

Noen som vet eller har erfaringer?

På forhånd takk for råd. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje allergisk mot støv eller sengemidd som du sier...

Hadde tatt flere allergi-tester på han..

kakki1365380609
Skrevet

min sønn er allergisk mot midd. Om natten er det gjerne hosting, litt nysing og gnikking av nesen.

kom seg etter at vi fikk middallergi-sengetrekk.

middallergi slår ut på prikktest, dersom han har det.

lykke til.

Skrevet

min sønn er allergisk mot midd. Om natten er det gjerne hosting, litt nysing og gnikking av nesen.

kom seg etter at vi fikk middallergi-sengetrekk.

middallergi slår ut på prikktest, dersom han har det.

lykke til.

Middallerghi-sengetrekk - hvordan er det? Og hvor kjøper man det hen?

Skrevet

Middallerghi-sengetrekk - hvordan er det? Og hvor kjøper man det hen?

ja, det lurte jeg og på :))

takk for svar forresten! :)

Skrevet

Hm, snedige greier.

Men er det noe poeng også for oss vanlige folk uten støvmiddallergier, eller er det bortkastede penger?

Det tror jeg ikke er noe poeng for noen som ikke reagerer på støvmidd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...