Gå til innhold

For tidlig å pynte til jul???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når åleier folk her inne pynte til jul???

Gleder meg så sinnsykt til jul, klarer nesten ikke vente med å finne frem nissene og de røde lysene.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.desember syns jeg man kan begynne å pynte...Men julen begynner jo tidligere og tidligere for hvert år som går så du kan vel egentlig begynne nå hvis du har lyst ;)

Skrevet

Jeg henger opp julegardiner på kjøkkenet og tar frem "Romsåspyramiden" lørdag før 1. søndag i advent. Så pynter jeg/vi resten av huset den 22, hender vi venter med treet til 23..(som oftest gjør vi vel det)

Skrevet

Julepynten settes frem 23. desember, da pyntes også treet.

Jeg pynter noe til advent, med adventsstake, ekstra lys (hvite / lilla) tulipaner i samme farge, bestemors adventskalender osv.

Dssuten er det jo en del julestæsj som ligger rundt (gavepapir og andre prosjekter) som skaper førjulsstemning.

Og så spiller jeg gjerne litt juleaktig musikk i førjulstiden (som Karin Bremnes' vinternatt, og Bugge Wesseltofts "it's snowing on my piano" og slike, og nærmer jul spiller jeg virkelige juleplater når jeg skriver julekort, pynter baker pepperkaker osv osv.

Skrevet

Adventstaken + en adventstjerne kommer første søndag i advent. Resten kommer litt etter litt etter dette.

Nå synes jeg det er ALTFOR tidlig å begynne med pyntingen.

Har imidlertid begynt så smått med å lage noen julepresanger sammen med vesla.

Skrevet

Her i huset begynner jeg første søndag i advent eller 1. desember. Ser an litt.

Da julepynter jeg hele huset med en gang, så kan vi kose oss med alle nissene og nissehuset.

Juletreet pynter vi 22 desember, så blir det bare kose lille julaften. Siden vi begynner så tidlig forsvinner riktignok jula ganske fort over nyttår da.

Men for oss er det nettopp dette med å glede seg til jul og se på alle nissene som er kosen.

Jeg synes ikke det blir det samme å ha nisser stående langt utover i januar.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Ca. 22./23. desember (juletre, dørpynt).

Adventskrans m.granbar og 4 lys 1.søn. i advent.

Advent er liksom FØR jul. For meg blir det helt galt med julepynt i den tiden. Julepynt skal være TIL JUL.

Fiolette lys til advent, røde lys til jul. De fiolette ryker ut lille julaften (eller julaften formiddag).

Har man småbarn, og 'alle andre' pynter, blir det kanskje annerledes....

Skrevet

Pynter med juleduker og røde lys ca 1.desember.

Nissene og treet får vente til lille julaften.

Skrevet

Her i huset begynner jeg første søndag i advent eller 1. desember. Ser an litt.

Da julepynter jeg hele huset med en gang, så kan vi kose oss med alle nissene og nissehuset.

Juletreet pynter vi 22 desember, så blir det bare kose lille julaften. Siden vi begynner så tidlig forsvinner riktignok jula ganske fort over nyttår da.

Men for oss er det nettopp dette med å glede seg til jul og se på alle nissene som er kosen.

Jeg synes ikke det blir det samme å ha nisser stående langt utover i januar.

Samme her:o)

Skrevet

Litt i tidligste laget enda ja. :o) Gardiner, stjerne, lys og krans på døra kommer opp første helga i advent, resten tar vi vel siste helga før jul tenker jeg.

Skrevet

Det er altfor tidlig synest jeg. Hos meg kommer kun adventskrans, julegardiner og utelys på treet opp til 1. søndag i advent. Duker og annen pynt må vente til lille julaften. Julemusikk og julevideoer blir tatt opp i starten av desember.

Så har jeg en adventsduk da...den kommer også opp 1. søndag i advent.

Skrevet

Jeg henger opp stjerner i vinduet og denslags rundt 1.søndag i advent.

Uka før jul finner jeg frem resten av julepynten.

Juletreet pyntes lille julaften. Da tar jeg frem juleduken også (som jeg ikke synes er spesielt pen, men den skaper stemning, hehe).

Skrevet

Ja, kjære deg, det er alt for tidlig.

Om 2 uker kan du såvidt begynne å pynte litt med adventspynt, og så, rundt 15 desember (en hel mnd til!) kan du begynne å dra fram røde juleting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...