Gå til innhold

Yrkesretta attføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

hvor mye får man utbetalt på yrkesretta attføring?

Videoannonse
Annonse
Gjest uten navn nå
Skrevet

Jeg fikk utbetalt ca 10.000,- brutto pr mnd.

Dette kommer an på hvor mange barn du har, om du ble ufør før fyllte 26 år, om du er gift og om du har eget bosted.

Skrevet

66% av forrige års inntekt, pluss tillegg for barn. Du vil også delvis få dekket utgifter til pass av barn. Skolemateriell og reise dekkes også.

Skrevet

Jeg fikk utbetalt ca 10.000,- brutto pr mnd.

Dette kommer an på hvor mange barn du har, om du ble ufør før fyllte 26 år, om du er gift og om du har eget bosted.

Reglene har blitt endret.

Man må være alvorlig og klart dokumentert syk for å få "under 26/ung ufør" og man får ikke lengre tillegg til egen bolig. Skal man studere og er under 26 kan man ikke forvente å få hjelp i det hele tatt uten at man har et studieløp som avviker mye fra normalen.

1,8G eller 66% av tidligere inntekt, 17 kr dagen til barn og 1700 kr mnd til barnepass er det vanligste nå. Visse utgifter dekkes i tillegg (skolebøker kr 5000 o.l.)

Ellers er det egne regler dersom man må føre to husstander pga attføringen eller må ha hjemreiser..etc.

Gjest uten navn nå
Skrevet

Reglene har blitt endret.

Man må være alvorlig og klart dokumentert syk for å få "under 26/ung ufør" og man får ikke lengre tillegg til egen bolig. Skal man studere og er under 26 kan man ikke forvente å få hjelp i det hele tatt uten at man har et studieløp som avviker mye fra normalen.

1,8G eller 66% av tidligere inntekt, 17 kr dagen til barn og 1700 kr mnd til barnepass er det vanligste nå. Visse utgifter dekkes i tillegg (skolebøker kr 5000 o.l.)

Ellers er det egne regler dersom man må føre to husstander pga attføringen eller må ha hjemreiser..etc.

Jeg gikk på yrkesrettet attføring frem til våren 2003.

Hadde 10.000,- brutto frem til da.

Om reglene er forandret etter dette, så er det noe jeg ikke vet om.

Skrevet

Jeg gikk på yrkesrettet attføring frem til våren 2003.

Hadde 10.000,- brutto frem til da.

Om reglene er forandret etter dette, så er det noe jeg ikke vet om.

Vil vel avhenge litt om deg og sykdommen også, hva du får. Og hva DU har tjent før. Men reglene går etter når du fikk fattet vedtak om attføring.

Mange regler har endret seg bare siden jeg fikk fattet mitt vedtak, og jeg fikk det i 2003. Men denne groveste endringen i økonomien, bortfall av husholdnings-tillegget, ble tatt i bruk 1 januar 2002. Med andre ord slapp du antakeligvis akkurat unna :-)

http://www.friheten.no/iriks/2002/03/aetat.html

Når det gjelder strengere regler for å komme inn under "ung ufør/under 26", kom disse i 1998.

Gjest uten navn nå
Skrevet

Vil vel avhenge litt om deg og sykdommen også, hva du får. Og hva DU har tjent før. Men reglene går etter når du fikk fattet vedtak om attføring.

Mange regler har endret seg bare siden jeg fikk fattet mitt vedtak, og jeg fikk det i 2003. Men denne groveste endringen i økonomien, bortfall av husholdnings-tillegget, ble tatt i bruk 1 januar 2002. Med andre ord slapp du antakeligvis akkurat unna :-)

http://www.friheten.no/iriks/2002/03/aetat.html

Når det gjelder strengere regler for å komme inn under "ung ufør/under 26", kom disse i 1998.

M.a.o, så blir det vanskelig å forespeile hva andre får;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...