Gå til innhold

Lånnekassa og sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest takk for svar!
Skrevet

Jeg lurer på om noen vet hvordan det fungerer med lånekassa når man blir sykemeldt over lengre tid (over en måned, kanskje lengre).

hvem betaler "sykepengene"? slutter stipend og lån å komme?

Også lurer jeg på hvid man blir sykemeldt til eksamen, kommer man på etterskudd etter de vanlige reglene? (maks 1 år på etterskudd ellers får man ikke mer støtte).

Skrevet

Jeg mener jeg har lest litt om dette på www.lanekassen.no. I hvert fall er jeg temmelig sikker på at det er slik at de ettergir lånet i den perioden du er sykmeldt.

Gjest been there, done that
Skrevet

Når du blir sykemeldt over lengere tid skal du gi beskjed til lånekassen og søke om å få deler av lånet omgjort til stipend pga sykdom.

Hvis du går glipp av en eksamen og ikke klarer å ta konte eksamen så vil du komme på etterskudd. Hvis du da ikke sier fra deg lånet risikerer du å komme så mye på etterskudd at du blir nektet lån fra lånekassen i framtiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...