Gå til innhold

"blink" på skjermen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

med jevne mellomrom (flere ganger i minuttet) blinker liksom skjermbildet til. Det er utrolig irriterende. Har ingen spesielle programmer som kjører, og har ikke hatt dette problemet tidligere. Hva kan det være, og hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du CRT ("TV") skjerm eller LCD?

Det kan være høyspenningen i skjermen din som er iferd med å dø.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kan være den er på vei å dø (men ta det rolig, det kan virkelig ta sin tid, min har stått på mer eller mindre kontinuerlig i snart 1 år etter at blinkingen begynte), eller at strømkontakten til skjermen er løs. Sjekk.

Skrevet

Har du CRT ("TV") skjerm eller LCD?

Det kan være høyspenningen i skjermen din som er iferd med å dø.

Med vennlig hilsen

Har bærbar... er det mulig at den er innstilt på sånn der tv-modus?

Gjest annelinn
Skrevet

Kan være den er på vei å dø (men ta det rolig, det kan virkelig ta sin tid, min har stått på mer eller mindre kontinuerlig i snart 1 år etter at blinkingen begynte), eller at strømkontakten til skjermen er løs. Sjekk.

Min tøyset en stund, før den nesten begynte å brenne innvendig - det så ut som bål inni så jeg slo av for aller aller siste gang.

Skrevet

Har bærbar... er det mulig at den er innstilt på sånn der tv-modus?

Hei,

Hvis du har LCD skjerm, så er det ingen høyspenning, og ingen fare for noe slikt.

Da vil jeg tippe på 1 av følgende problemer:

1) Feil setting - som du nevner, TV, refresh-rate, osv.

2) Løs ledning mellom skjerm og selve den bærbare. Blir de bedre hvis du beveger skjermen?

3) Feil ved en "driver", altså skjerm-driveren, eller en annen driver som forstyrrer skjerm-driveren.

4) At "interupts" er satt opp feil, slik at 2 interupts har havnet på samme interupt-linje.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Min tøyset en stund, før den nesten begynte å brenne innvendig - det så ut som bål inni så jeg slo av for aller aller siste gang.

Jeg er glad det står en røykvarsler rett over den.

Hyperaktiv røykvarsler tilogmed.. sukk.

Gjest annelinn
Skrevet

Jeg er glad det står en røykvarsler rett over den.

Hyperaktiv røykvarsler tilogmed.. sukk.

ja. men da må man huske å slå av når man går ut, da.

*mennesket er evig opptatt med veldig mye dingser som funker mer eller mindre*

Skrevet

Hei,

Hvis du har LCD skjerm, så er det ingen høyspenning, og ingen fare for noe slikt.

Da vil jeg tippe på 1 av følgende problemer:

1) Feil setting - som du nevner, TV, refresh-rate, osv.

2) Løs ledning mellom skjerm og selve den bærbare. Blir de bedre hvis du beveger skjermen?

3) Feil ved en "driver", altså skjerm-driveren, eller en annen driver som forstyrrer skjerm-driveren.

4) At "interupts" er satt opp feil, slik at 2 interupts har havnet på samme interupt-linje.

Med vennlig hilsen

Ta den med på en liten luftetur til verkstedet, mao? :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...