Gå til innhold

11-åringen får ikke sove, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere kloke hoder som har forslag til noe som kan hjelpe henne?

Naturmedisin (som kan brukes av barn) eller aller helst noen heidundrende kjerringråd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som heter "autogen trening" som hjelper en del mennesker, også barn.

Har ikke selv forsøkt dette, eller sett det i praksis, men det hele går ut på å lære barnet til å slappe av i hele kroppen. Gjennon samtale med barnet "på sengekanten" får man personen til å slappe av i en og en kroppsdel, og dermed bli tung og søvnig. Etter en viss tid kan barnet gjøre denne øvelsen selv.

Vet selv om unge som har fått det lettere etter slike søvn-teknikker..., men det kan nok for mange føles litt rart i begynnelsen.

psykologer og psykiatere kan lære bort denne teknikken, men du kan sikkert finne den i bøker eller på nettet også:-)

Skrevet

Jeg brukte en te fra helsekosten, når jeg slet med søvnproblemer. Og den hjalp meg. Hun i forretningen fortalte at det var gode resultater på barn også.

Husker ikke helt hva den het, men det er teposer fra helsekosten. Gå dit og spør.

Skrevet

Er hun normalt aktiv?

Går hun og føler på noe som hun burde pratet med andre om? Husk at i mange tilfeller er det kun den utholdende - men ikke pågående - som får "svar" (les: samtale).

Som en annen under nevnte kan autogen trening hjelpe. Det hjalp meg da jeg som 15-åring brukte det for innsovningsproblemer.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...