Gå til innhold

Lett hodepine utover dagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få bort dette uten å spise smertestillende??? Er tung i hodet og har lett hodeopine.. Kommer gjerne etter lunsjtider.. slitsomt!

Har ikke mulighet til å gå meg en tur.. Hva gjø dere når dere får lett hodepine, bortsett fra medisiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får hodepine hvis jeg har sovet lite, sover du nok? Ellers hjelper det ofte for meg å drikke kaffe. Det gjelder uansett om jeg er trøtt eller ikke.

Skrevet

Kanskje du trenger briller? Eller kommer smertene fra nakken?

Gjør de det anfbefaler jeg å legge på varme! Har en "hvetevarmer" fra Claes Olsson, legger meg flat( på rygg) uten pute, og legger på varmeren sånn at jeg får en lett strekk på nakkemusklene. Varmeputen pakker jeg inn i et langt håndkle, sånn at jeg kan binde det under haka, slik at varmeputa også løse opp halsmusklene. Så tar jeg en sterk kopp kaffe, og evt et par glass vann. Det lindrer!

Ellers er kald kaffe med litt presset sitron oppi et kjerringråd jeg har prøvd et par ganger... Det virket faktisk, men tror det er mest fordi ingenting er verre enn kaffe med sitron i...;-)

Skrevet

Tips: Drikke vann, drikke kaffe, smøre litt tigerbalsam i pannen. Det lukter terrengløp, men det hjelper. Bare en ørliten dert.

Kanskje du trenger briller/sterkere briller?

Skrevet

Kommer det ofte? Jeg blir tung i hodet og får hodepine om jeg spiser og drikker for lite i løpet av dagen, eller hvis jeg ikke drikker kaffe. Men jeg får hodepine av for mye kaffe også.

Hvis det ikke er noen av disse tingene, ville jeg tenkt i retning stive muskler i nakke/ skuldre, eller kanskje fått sjekket synet.

Hvis du tar smertestillende daglig for hodepine, kan det etter hvert oppstå såkalt "rebound headace".

Skrevet

Jeg får hodepine hvis jeg har sovet lite, sover du nok? Ellers hjelper det ofte for meg å drikke kaffe. Det gjelder uansett om jeg er trøtt eller ikke.

Sover nok ja... Pleier å drikke en del kaffe jeg og.. så prøver det nå. Vann drikker jeg uansett flere liter av per dag...

Mulig jeg burde brukt billene mine ja...: ) De ligger godt hjemme i skuffen.. Men ser skjermen og det som står helt bra, er når det blir avstander jeg sliter..

Skrevet

Kommer det ofte? Jeg blir tung i hodet og får hodepine om jeg spiser og drikker for lite i løpet av dagen, eller hvis jeg ikke drikker kaffe. Men jeg får hodepine av for mye kaffe også.

Hvis det ikke er noen av disse tingene, ville jeg tenkt i retning stive muskler i nakke/ skuldre, eller kanskje fått sjekket synet.

Hvis du tar smertestillende daglig for hodepine, kan det etter hvert oppstå såkalt "rebound headace".

Det kommer noen agnger i uka ja... Jeg spiser nok, alltid frokst og lunsj. Tar 1 - 2 kopper kaffe om morningen + en halvliter vann. Drikker vann hele dagen..

Sover nok.. stresser ikke. Hvis jeg stresser kommer det med en gang. Ser litt dårlig, men bruker vanligvis ikke briller - bare når ejg kjører. Ser skjermen helt fint, men avstander sliter jeg med..

Har som oftest vondt i hodet når ejg kommer hjem fra jobb, men det går over etter en halvtimes tid.

Er ikke stiv i nakke eller skuldre.. Det hender, men svært sjelden. Går ikke til knaer ; )

Skrevet

Sover nok ja... Pleier å drikke en del kaffe jeg og.. så prøver det nå. Vann drikker jeg uansett flere liter av per dag...

Mulig jeg burde brukt billene mine ja...: ) De ligger godt hjemme i skuffen.. Men ser skjermen og det som står helt bra, er når det blir avstander jeg sliter..

jeg drikker ikke en del kaffe heller.. 2 - 3 kopper om dagen, det er vel lite? Er jeg i møter blir det kanskje 3 - 6 kopper.. : )

Skrevet

Det kommer noen agnger i uka ja... Jeg spiser nok, alltid frokst og lunsj. Tar 1 - 2 kopper kaffe om morningen + en halvliter vann. Drikker vann hele dagen..

Sover nok.. stresser ikke. Hvis jeg stresser kommer det med en gang. Ser litt dårlig, men bruker vanligvis ikke briller - bare når ejg kjører. Ser skjermen helt fint, men avstander sliter jeg med..

Har som oftest vondt i hodet når ejg kommer hjem fra jobb, men det går over etter en halvtimes tid.

Er ikke stiv i nakke eller skuldre.. Det hender, men svært sjelden. Går ikke til knaer ; )

Da er det sikkert synet. Jeg ville tatt en tur til optikeren tror jeg. Du anstrenger kanskje øynene ganske mye selv om du ikke merker det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...