Gå til innhold

Anbefalte innlegg

det er jo kjent at jenter bygger mindre muskler og trenger mere fett på kroppen enn gutter. så da lurte jeg på hva er egentlig en forsvarlig fettprosent å ligge på for jenter, og hva ligger man på når "rutene" synes? Dette er sikkert individuelt, men jeg lurer bare om det er noen ca mål?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16508-fettprosent-og-sixpack-p%C3%A5-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har en fettprosent på 7. Trener magen dendel, og har ganske synlige muskler. itt avhengig av hvor mye og lenge siden det er jeg har spist drukket etc

Det tror jeg ikke noe på!

Har du målt det der hos spesialister?

Selv de værste bodybuilder gutta har ikke noe under ca 6 % når de er maximalt deffa, og det er ikke mulig for jenter å få tilnærmet like lav fettprosent som disse gutta...

Annonse

Har hørt at det er viktig for jenter å holde en fettprosent over 15% ellers vil det gå utover mensen og mulighten får å kunne få unger......

Evnen til å menstruere og få barn er i faresonen ved 12-15 % fett, mens livsviktige funksjoner er i fare hvis en ligger under 10% over tid.

http://www.tren-hardt.com

Gjest motisaz

Det tror jeg ikke noe på!

Har du målt det der hos spesialister?

Selv de værste bodybuilder gutta har ikke noe under ca 6 % når de er maximalt deffa, og det er ikke mulig for jenter å få tilnærmet like lav fettprosent som disse gutta...

jeg driter vel i hv du tror vel! har fått den målt, til og med to ganger for 7% r jo fyktelig lite for en kvinne. Hvis ikke må det være noe fullstendig galt med måleren. Dessuten sa jeg ikke at jeg var skikkelig muskelbunt..har muskler i magen ja, men ellers er det fordi jeg er fryktelig tynn at fettposenten er lav (168cm 45kg)

jeg driter vel i hv du tror vel! har fått den målt, til og med to ganger for 7% r jo fyktelig lite for en kvinne. Hvis ikke må det være noe fullstendig galt med måleren. Dessuten sa jeg ikke at jeg var skikkelig muskelbunt..har muskler i magen ja, men ellers er det fordi jeg er fryktelig tynn at fettposenten er lav (168cm 45kg)

Det var da voldsomt til temperamant da...

Hvis du har målt den hos eksperter så skal jeg ikke argumentere imot, men har du bare brukt en sånn klype, eller annen du får kjøpt for å måle den så bør du vel ta målene med en klype salt..

At du er tynn har lite med saken å gjøre da f.eks. jenter på 40 kg med spisevegring ofte har en fettprosent på opp til 20 %.

Det at du ikke har mye muskler tyder bare enda mer på at det med 7 % ikke stemmer!

Gjest motisaz

Det var da voldsomt til temperamant da...

Hvis du har målt den hos eksperter så skal jeg ikke argumentere imot, men har du bare brukt en sånn klype, eller annen du får kjøpt for å måle den så bør du vel ta målene med en klype salt..

At du er tynn har lite med saken å gjøre da f.eks. jenter på 40 kg med spisevegring ofte har en fettprosent på opp til 20 %.

Det at du ikke har mye muskler tyder bare enda mer på at det med 7 % ikke stemmer!

går de an å ha fettprosent på 20 hvis du veier 40kg?? da må jo det bety at jeg hr meree musklere enn jeg trodde da(: siden jeg veier 45 og har en fettprosent på 7..

går de an å ha fettprosent på 20 hvis du veier 40kg?? da må jo det bety at jeg hr meree musklere enn jeg trodde da(: siden jeg veier 45 og har en fettprosent på 7..

Det går fint ann det ja, da jenter med anoroxia osv mister så godt som alt de har av muskler, men mye av fettet blir igjen. De ser selvsagt ut som beinrangler men det er ikke fordi fettet har forvunnet.

Og når musklene blir borte, mens fettvekten ikke reduseres like mye som muskelvekten så vil fettprosenten øke.

Så et "muskelprogram" på tv4 for litt siden. Hun ene var kroppsbygger og trente mot en konkurranse. Da dagen nærmet seg ble hun målt av spesialister, og fettprosenten var på 8 eller 9, hvis jeg ikke husker helt feil. Dette gjorde henne deppa da fettprosenten skulle egentlig vært på 6 eller 7%.

Det så ihvertfall ikke ut som hun var på døden nær med 8-9%, og hun skulle egentlig hatt mindre.. Ekspertene hadde sikkert ikke fulgt opp og oppmuntret henne hvis det var farlig, eller hva?

Om motisaz med kroppsvekt på 45kg uten noe særlig muskler har fettprosent på 7%, har jeg verre for å tro på, men hvem vet:)

Skal ikke nekte jeg motisaz!

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg kjenner ikke til tall for anbefalt fettprosent og fettprosent når mageruter synes. Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor det er viktig å få greie på slike tall? Det er jo her snakk om resultater som skal være synlige, og da vil jo speilet være det beste måleapparet som finnes.

http://www.trim.no/ finner du stoff om lignende temaer. Velkommen tilbake på http://forum.doktoronline.no/forum/20/ med flere spørsmål.

Annonse

Gjest motisaz

Så et "muskelprogram" på tv4 for litt siden. Hun ene var kroppsbygger og trente mot en konkurranse. Da dagen nærmet seg ble hun målt av spesialister, og fettprosenten var på 8 eller 9, hvis jeg ikke husker helt feil. Dette gjorde henne deppa da fettprosenten skulle egentlig vært på 6 eller 7%.

Det så ihvertfall ikke ut som hun var på døden nær med 8-9%, og hun skulle egentlig hatt mindre.. Ekspertene hadde sikkert ikke fulgt opp og oppmuntret henne hvis det var farlig, eller hva?

Om motisaz med kroppsvekt på 45kg uten noe særlig muskler har fettprosent på 7%, har jeg verre for å tro på, men hvem vet:)

Skal ikke nekte jeg motisaz!

det betyr vel at jeg har mere muskler enn jeg trodde da...trener hver dag

det betyr vel at jeg har mere muskler enn jeg trodde da...trener hver dag

Om du trener hver dag har ikke det noe å si.. Større sjangs for å oppnå mer muskelmasse med 3-4 ganger i uka. Men nok om det.

Hvis du har så mye muskler forhold til kroppsfettet så ville du vel sett det selv, og ikke funnet det ut gjennom en diskusjon på DOL..?

Det er faktisk mulig at det er målt feil. Men nekter fortsatt ikke:)

Gjest motisaz

Om du trener hver dag har ikke det noe å si.. Større sjangs for å oppnå mer muskelmasse med 3-4 ganger i uka. Men nok om det.

Hvis du har så mye muskler forhold til kroppsfettet så ville du vel sett det selv, og ikke funnet det ut gjennom en diskusjon på DOL..?

Det er faktisk mulig at det er målt feil. Men nekter fortsatt ikke:)

begynner å lure på det jeg og. Ha ikke visst då mye om fettprosent og sånn før, men nå har jeg skjønt hvor lite 7% er.. jeg målte det i en helsekost butikk hvor de akkurat hadde fått inn et sånnt apparat, hun i butikken målte på meg. Hadde selv målt på seg selv og fått en reaistisk prosent, så målte hun to ganger på meg, for hun sy ntes 7%var veldig lite. Men det ble likt resultat begge ganger.

Var en sånn sak hvor jeg skulle taset inn vekt høyde og kjønn, og så klemme på to håndtak... eller noe i den duren. Egentlig betryggende hvis det var feil..litt skremmende hvi bare ca 3kg av meg er fett...(:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...