Gå til innhold

Ekstra kilo kan være kledelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og leste i et blad her nettopp, og kom over en artikkel om ei dame som hadde slanket bort ca. 15 kilo. Et før-og etter-bilde ble presentert. Det var jo godt gjort å klare å slanke seg så mye, og sikkert bra for helsen. Men slett ikke for bra utseendet! For mens før-bildet viste ei noe rund, men utrolig søt dame med fine trekk og flott krøllet hår, var personen på etter-bildet dradd, med hengete hud og livløs hårtufs på toppen. Nesen, som i utg.punktet var litt stor, hadde blitt kjempe-framtredende, ja, den dominerte ansiktet helt. Så det er tydeligvis ikke alltid at tynn(ere) er synonymt med pen(ere)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at helt unge folk kler å være tynn, men når vi passerer 35-40 så skjuler vi forfallet bedre bak 5-10 kilo. Når vi er tynn ser vi sliten og dradd ut og rynkene vises bedre. Har vi i født barn henger brystene som to tomme poser hvis vi er tynn.

Skrevet

Ja. Runde menesker har ofte veldig glatt hud, og kan bli mer markerte i ansiktet om de slanker seg. Pluss at huden på kroppen kan bli noen nummer for stor etter slanking. Det mest ekstreme eksemplet jeg har sett på dette, var en svensk kvinne på Ekstrem Forvandling, tror det var forrige tirsdag. Hun måtte operere vekk haugevis av hud.

Ellers leste jeg i en uhøytidelig bok en gang, at alle menneskers ansikt er enten rev eller gris. Altså hvis man ser for seg en karikaturutgave av ansiktet. Sånn sett tror jeg man ofte går over fra gris til rev hvis man mister mange kilo.

Skrevet

Ja. Runde menesker har ofte veldig glatt hud, og kan bli mer markerte i ansiktet om de slanker seg. Pluss at huden på kroppen kan bli noen nummer for stor etter slanking. Det mest ekstreme eksemplet jeg har sett på dette, var en svensk kvinne på Ekstrem Forvandling, tror det var forrige tirsdag. Hun måtte operere vekk haugevis av hud.

Ellers leste jeg i en uhøytidelig bok en gang, at alle menneskers ansikt er enten rev eller gris. Altså hvis man ser for seg en karikaturutgave av ansiktet. Sånn sett tror jeg man ofte går over fra gris til rev hvis man mister mange kilo.

Jeg leste en gang at alle 'er' et dyr. Da visste jeg umiddelbart at mitt eldste barn (som da var liten) er en en impala. Mitt yngste er ikke et dyr, men en alv.

Skrevet

Da er jeg en gris :), men vet ikke om jeg har lyst til å bli en rev, de er så sleipe!

Skrevet

Da er jeg en gris :), men vet ikke om jeg har lyst til å bli en rev, de er så sleipe!

Hehe, det er vi, ja!

Erna Solberg er utpreget gris.

Skrevet

Jeg leste en gang at alle 'er' et dyr. Da visste jeg umiddelbart at mitt eldste barn (som da var liten) er en en impala. Mitt yngste er ikke et dyr, men en alv.

Enn du selv, da? Røyskatt?

Skrevet

Enn du selv, da? Røyskatt?

Hehe, røyskatt? Nei, det tviler jeg på at noen vil forbinde meg direkte med, verken i det ytre eller indre. Gjorde du?

Da jeg er gjennomført spaltet på kryss og tvers og i de fleste henseender, favner jeg det meste av faunaen.

Enn du, da?

Skrevet

Hehe, røyskatt? Nei, det tviler jeg på at noen vil forbinde meg direkte med, verken i det ytre eller indre. Gjorde du?

Da jeg er gjennomført spaltet på kryss og tvers og i de fleste henseender, favner jeg det meste av faunaen.

Enn du, da?

Liten, spedbygd, kjapp og nysgjerrig = røyskatt.

Jeg liker å tenke på meg selv som en gaselle.

Skrevet

Hehe, det er vi, ja!

Erna Solberg er utpreget gris.

Men slu som en rev?

Skrevet

Gaselle? Flott kvinne, du altså. Morsomt :)

Hm, karakteristikken 'Liten, spedbygd, kjapp og nysgjerrig'... ikke verst 'observert'.

Men mitt alter ego - det flytende, vage, late, diffuse, oversensitive, betraktende, kjærlige, oppmerksomhetsnytende - passer ikke til røyskatten. Kanskje heller katt.

Skrevet

Men slu som en rev?

Hun er nok en rev dypt, dypt inne forstår du.

Skrevet

Jeg er slank, men ser sikkert ut som en gris i trynet, en gammel sådan:-)

Skrevet

En gaselle har lange ben og du sier du er liten, det henger ikke helt sammen. Du har sikkert et forvrengt bilde av deg selv:-)

Skrevet

En gaselle har lange ben og du sier du er liten, det henger ikke helt sammen. Du har sikkert et forvrengt bilde av deg selv:-)

Ja hvem har ikke det :)

Skrevet

Jeg er da ikke liten. Hvor har jeg sagt det?

Skrevet

Jeg er da ikke liten. Hvor har jeg sagt det?

Nja, hvis du leser ditt svar til favn, hvor hun spør hvordan du er så svarer du dette:

Med andre ord et motstridende svar, men det er jo ikke så uvanlig fra kvinne, hehe.

Men jeg misforsto kanskje, hvis ikke har du Alzheimer

Skrevet

Nja, hvis du leser ditt svar til favn, hvor hun spør hvordan du er så svarer du dette:

Med andre ord et motstridende svar, men det er jo ikke så uvanlig fra kvinne, hehe.

Men jeg misforsto kanskje, hvis ikke har du Alzheimer

Du har nok misforstått, ja. Liten, spedbygd osv. er hvordan jeg tror at favn er.

Skrevet

Gaselle? Flott kvinne, du altså. Morsomt :)

Hm, karakteristikken 'Liten, spedbygd, kjapp og nysgjerrig'... ikke verst 'observert'.

Men mitt alter ego - det flytende, vage, late, diffuse, oversensitive, betraktende, kjærlige, oppmerksomhetsnytende - passer ikke til røyskatten. Kanskje heller katt.

Tenkte litt på torsk, jeg nå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...