Gå til innhold

Trampoline

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om utfallet av denne saken? Jeg er jamen ikke sikker på hva jeg skal mene. Skjønner jo godt at naboen føler seg sjenert av trampolinen, det kan bli veldig bråkete på en sånn en med flere barn. Har du forsøkt å hoppe på en sånn uten å le?

På den annen side er jo hensynet til barna, skal bosted avgjøre slikt? Da må vi jo inn og regulere hvem som får ha hund også f.eks.

Skrevet

Synes den sto litt vel oppi bakongen til naboen ja... Burde kunne satt den nærmere det røde huset.. De som eier trampolinen burde da skjønne at den er sjenerende... De hadde sikkert ikke likt å ha naboens trampoline oppå terrassen deres heller...

Noen folk er bare hensynsløse. Greit det er deres tomt, men her burde de se at den står for nærme naboen...

Synes hele saken er barnslig, de burde da kunne løse dette på egenhånd. De som eier trampolinen burde klare å sette en tid selv og foreslå for naboen.. Så får både naboen fred og ungene hoppa--

Skrevet

Vet ikke helt hvilken sak du sikter til, men jeg hadde garantert sendt ungene med haugevis av kompiser ut i hagen for å spille fotball, hvis naboene klaget slik at vi ikke fikk ha trampoline :) Eller kanskje leke krig - det bråker det!

Skrevet

Vet ikke helt hvilken sak du sikter til, men jeg hadde garantert sendt ungene med haugevis av kompiser ut i hagen for å spille fotball, hvis naboene klaget slik at vi ikke fikk ha trampoline :) Eller kanskje leke krig - det bråker det!

Svaret ditt passa liksom ikke helt i forhold til saken.. : )

Skrevet

Synes den sto litt vel oppi bakongen til naboen ja... Burde kunne satt den nærmere det røde huset.. De som eier trampolinen burde da skjønne at den er sjenerende... De hadde sikkert ikke likt å ha naboens trampoline oppå terrassen deres heller...

Noen folk er bare hensynsløse. Greit det er deres tomt, men her burde de se at den står for nærme naboen...

Synes hele saken er barnslig, de burde da kunne løse dette på egenhånd. De som eier trampolinen burde klare å sette en tid selv og foreslå for naboen.. Så får både naboen fred og ungene hoppa--

Helt enig med deg at saken er barnslig, jeg klarer ikke helt å forstå sånne nabokrangler. Det ligger nok mer under her enn bare trampolina.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som skjer her, når jeg klikket meg inn på innlegget så stod ikke linken der, men den er jo sendt inn 9 min før jeg sendte mitt innlegg. Spøker det eller?

Det var litt nærme naboen ja, men sånn er det jo når man velger å bosette seg på den måten.

Skrevet

Var det slik at det var de i det røde huset som eide trampolinen? I såfall synes jeg det var merkelig at den stod nærere naboen enn deres eget hus.

En kan ikke akseptere alt kun fordi det er barn som står bak.

Selv ville jeg ikke funnet meg i at trampolinen stod der den gjør, dersom den brukes regelmessig.

Det er lite koselig å sitte ute dersom en knapt hører seg selv tenke.

Når domstolene ikke er sitt ansvar bevisst ville jeg i nattens mulm og mørke sabotert denne trampolinen. Etter en skade eller to ville nok naboene droppet den "farlige" trampolinen.

Skrevet

Svaret ditt passa liksom ikke helt i forhold til saken.. : )

Har lest den nå, var litt nærme ja.

Skrevet

Var det slik at det var de i det røde huset som eide trampolinen? I såfall synes jeg det var merkelig at den stod nærere naboen enn deres eget hus.

Selv ville jeg ikke funnet meg i at trampolinen stod der den gjør, dersom den brukes regelmessig.

Når domstolene ikke er sitt ansvar bevisst ville jeg i nattens mulm og mørke sabotert denne trampolinen. Etter en skade eller to ville nok naboene droppet den "farlige" trampolinen.

Men hvis du selv hadde barn som fikk bruke denne trampolinen?

De som har barn med trampoline i hagen overlever jo bråket. Barn lager støy, trampoline eller ikke.

Skrevet

Den står nærmere naboens hus fordi de for noen år siden ba om å få bygge ut altanen nærmere enn 4 meter fra nabogrensen. Ergo er det bare 1 meter igjen til tomtegrensen.

Skrevet

Eieren av trampolinen har ikke flere egnede steder på tomten til trampolinen. Og den står nærme naboen fordi de ba om å få bygge ut altanen nærmere enn 4 meters grensen for noen år siden. Dermed er det bare 1 meter igjen til nabogrensen fra den nye altanen.

Skrevet

Eieren av trampolinen har ikke flere egnede steder på tomten til trampolinen. Og den står nærme naboen fordi de ba om å få bygge ut altanen nærmere enn 4 meters grensen for noen år siden. Dermed er det bare 1 meter igjen til nabogrensen fra den nye altanen.

Er det naboen eller de med trampolinen som har bygget ut altanen?

Skrevet

Da fikk de bare droppa trampolina da... Skjønner uansett ikke sånne teite nabokrangler. Der jeg bor så deler vi både bord og griller.. Koser oss sammen hele gjengen. ; ) Heldig med naboene jeg da skjønner jeg...

Ville uansett ikke satt trampolina oppi naboens balkong... uansett om de hadde bygd den nærmere enn 4 meter. Hadde uansett vært nærme.

Synes det ser ut som om de har plass foran det røde huset jeg da... har de ikke en god plass til trampoline får de bare droppe den. hvor viktig er egentlig en trampoline? heller nabovennskap, enn naboer som ikke tåler hverandre og trampoline.

Skrevet

Da fikk de bare droppa trampolina da... Skjønner uansett ikke sånne teite nabokrangler. Der jeg bor så deler vi både bord og griller.. Koser oss sammen hele gjengen. ; ) Heldig med naboene jeg da skjønner jeg...

Ville uansett ikke satt trampolina oppi naboens balkong... uansett om de hadde bygd den nærmere enn 4 meter. Hadde uansett vært nærme.

Synes det ser ut som om de har plass foran det røde huset jeg da... har de ikke en god plass til trampoline får de bare droppe den. hvor viktig er egentlig en trampoline? heller nabovennskap, enn naboer som ikke tåler hverandre og trampoline.

Jeg har vansker for å tro at det har vært noe blomstrende nabovennskap her i det hele tatt. De har sikkert konkurrert i å irritere hverandre mest mulig.

Skrevet

Er det naboen eller de med trampolinen som har bygget ut altanen?

Naboen, altså de som klager på trampolinen, fikk lov av naboen (han med trampolinen),til å bygge ut altanen nærmere enn 4 meters grensen.

Herre min for en beskrivelse...

Skrevet

Jeg synes trampoliner er livsfarlige og jeg synes de kan fjerne hele trampolina men den blir nok ikke fjernet før noen brekker nakken.

Skrevet

Naboen, altså de som klager på trampolinen, fikk lov av naboen (han med trampolinen),til å bygge ut altanen nærmere enn 4 meters grensen.

Herre min for en beskrivelse...

Da får han finne seg i trampolinebruken, og det må han jo også :)

Skrevet

Jeg synes trampoliner er livsfarlige og jeg synes de kan fjerne hele trampolina men den blir nok ikke fjernet før noen brekker nakken.

Jeg hadde vel litt av samme innstilling som deg, men fant ut at det var bedre at trampolinen stod i vår have, med sikkerhetsnett, på riktig underlag og med tilsyn og forbud mot for mange hoppere om gangen.

Har ikke hatt en eneste ulykke her i gården, ungene bruker den kjempemasse og får virkelig trent litt. Det er kjempetungt.

Skrevet

Jeg hadde vel litt av samme innstilling som deg, men fant ut at det var bedre at trampolinen stod i vår have, med sikkerhetsnett, på riktig underlag og med tilsyn og forbud mot for mange hoppere om gangen.

Har ikke hatt en eneste ulykke her i gården, ungene bruker den kjempemasse og får virkelig trent litt. Det er kjempetungt.

Men da har du tatt alle forholdsregler og da blir det mye greiere.

Jeg har vært på hotell med trampoline og ikke var det sikkerhetsnett og ingen fulgte med. Jeg nektet minstemann og hoppe. Den var full av unger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...