Gå til innhold

Katteeier søker leilighet, for et pes!

Anbefalte innlegg

Gjest Kattemor på fllyttefot
Skrevet

Jeg skal flytte og hadde tenkt å leie siden jeg tydligvis ikke finner noe å kjøpe (bor i enebolig nå og skal separeres, huset selges), men det er jo helt kul umulig å skaffe seg husrom når man har katter jo! Jeg skjønner godt at vi har et problem med hjemløse katter i dette landet, selv om jeg heller flytter inn i en campingvogn med kattene mine enn å kaste dem ut, så skjønner jeg at folk sannsynligvis blir desperate og gjør ting de ellers ikke ville gjort. Mine katter er veloppdragne og steriliserte, men det hjelper ikke å fortelle det. Utleiere tar jo depositum, skulle det bli to kloremerker på tapeten så kan de jo bare kreve litt av depositum pengene for å rette på skaden?

Hadde du leid ut til noen med katter?

Og dere som leier, hvor mange annonser måtte dere ringe på før dere fikk et sted å bo?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

16

• mil1365380270

13

• Mistera

3

• modesty

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg leier i Oslo og her er det i utgangspunktet ikke lov med dyr. Naboene mine fikk likevel lov til å ha en katt her, og vi fikk også beskjed om at dersom vi ønsket et dyr skulle vi bare søke om tillatelse fra huseieren, så hadde det kanskje gått bra.

Ellers leier foreldrene mine ut en leilighet (generasjonsbolig) til et ungt par med to hunder. Det går visst helt greit, og det er jo mindre mas og bråk med katter enn med hunder, så jeg syns det er merkelig at du ikke får lov til å ha med kattene.

Når vi skulle flytte hit til byen søkte vi vel på tre leiligheter, og fikk napp på to av de.

Skrevet

Foreslå at de kan få større depositum, da vel?

Men mange tenker nok på kattetiss og sandkasser/blomsterbed fulle av kattebæsj i nabolaget også. Pluss at de ikke får leid ut til allergikere etterpå. og de er det jo ganske mange av.

Skrevet

Jeg ville aldri leid ut til noen med katter (flere enn en enda mindre). Katter tisser rundt huset (har de en forkjærlighet for lufteventilene?), i verandaputene, på dørmatta... De uler og skriker i timesvis på natta (sånne grusomme kvinnehyl), dreper fugleunger på plenen om våren (fra mine fuglekasser...). Slik er i hvert fall mine naboers katter, og gjett om jeg misliker dem!

Forresten har jeg et allergisk barn, og jeg har blitt bitt av en katt. Så for meg hadde det vært totalt uaktuelt med katteiere i huset.

Men jeg har et inntrykk av at det er veldig mange mennesker som bare elsker kattepuser, så du finner nok noen (min nærmeste nabo f.eks,.)

Skrevet

Jeg ville aldri leid ut til noen med katter (flere enn en enda mindre). Katter tisser rundt huset (har de en forkjærlighet for lufteventilene?), i verandaputene, på dørmatta... De uler og skriker i timesvis på natta (sånne grusomme kvinnehyl), dreper fugleunger på plenen om våren (fra mine fuglekasser...). Slik er i hvert fall mine naboers katter, og gjett om jeg misliker dem!

Forresten har jeg et allergisk barn, og jeg har blitt bitt av en katt. Så for meg hadde det vært totalt uaktuelt med katteiere i huset.

Men jeg har et inntrykk av at det er veldig mange mennesker som bare elsker kattepuser, så du finner nok noen (min nærmeste nabo f.eks,.)

Tror jeg ville valgt en leietager uten katter ja.. kattepisslukt sitter godt! Ville ikke risikert kloremerker heller når jeg kunne ungått dette..

Ungått ny tapet osv. når jeg skulle leie ut på nytt... + det med allergikere..

skorpionfisken
Skrevet

Med mindre jeg bodde på landet ville jeg ikke leid ut til en katteeier. Bor selv i by og ønsker meg katt veldig, men av hensyn til mine naboer (vil jo at katta skal være ute også) så avstår jeg fra katt og ville heller ikke hatt leieboer med katt.

Men om du flytter ut av felles bolig som skal selges så kan du vel kjøpe deg en egen liten leilighet til deg og katta for din del av overskuddet og litt lån?

Skrevet

Når vi har valget mellom med og uten katter er valget lett.

Skrevet

"Hadde du leid ut til noen med katter?"

Svaret er enkelt: Nei, det hadde jeg ikke gjort.

Skrevet

Mamma sleit også med å få leid seg leilighet med katt, men hun klarte faktisk få leid en hel del av dem (det skjedde ALLTID at huseier bestemte seg for å flytte inn selv eller selge, så hun flyttet mye rundt en stund).

Selv har jeg en samboer med ekstrem katte-allergi, og bor i en leilighet som vi og huseier ETTER at vi flyttet inn, fant ut at hadde et soverom med gulv ødelagt av kattepiss..HELE gulvet. Har fjernet teppegulvet og skrapt ned det verste av platene under, og lagt laminat, men det stinker fremdeles ;(

Dette ble selvfølgelig oppdaget av oss da vi flyttet inn, de som bodde her med katt bodde her for flere år siden, så for min samboer går det akkurat noenlunde bra. Fordi det er så lenge siden.

Gjest Katteelsker
Skrevet

Hadde ingen problemer med å leie leilighet med katt, jeg kikket på to leiligheter, og ingen av dem hadde noe imot katter.

Huseierne mine er endatil meget villige til å passe katten min hvis jeg skal reise bort.

Skrevet

Oj.. Du har blitt BITT av en katt! FOR en traumatisk opplevelse da :P

Skrevet

"Jeg ville aldri leid ut til noen med katter (flere enn en enda mindre). Katter tisser rundt huset (har de en forkjærlighet for lufteventilene?), i verandaputene, på dørmatta... De uler og skriker i timesvis på natta (sånne grusomme kvinnehyl), dreper fugleunger på plenen om våren (fra mine fuglekasser...). Slik er i hvert fall mine naboers katter, og gjett om jeg misliker dem!"

Enten er du dum, eller så tuller du nå. Slik uvitenhet og dumhet kan man ikke ta seriøst.

"........................"

Skrevet

Jeg hadde vært troende til å velge katteeiere fremfor ikke-katteeiere. Eller evt. hundeeiere. Folk med unger ville jeg derimot ikke leid ut til.

".........................."

Skrevet

Det må vel være noe av det værste innen syting jeg noengang har hørt :-)

"..........................."

Skrevet

Tror jeg ville valgt en leietager uten katter ja.. kattepisslukt sitter godt! Ville ikke risikert kloremerker heller når jeg kunne ungått dette..

Ungått ny tapet osv. når jeg skulle leie ut på nytt... + det med allergikere..

"kattepisslukt sitter godt!"

Ja, og katter pisser jo som regel inne (ironi). Det er unntaket.

Skrevet

Det må vel være noe av det værste innen syting jeg noengang har hørt :-)

Ja! :) Det kom jeg også frem til..

Skrevet

Nå har jeg ingen leilighet å leie ut, men hadde jeg hatt det, ville jeg gjerne leiet ut til katte-eiere, eller hunde-eiere. Selv om jeg er allergisk mot katter. Jeg elsker dyr. Der jeg bodde før (rekkehus) hadde naboene på begge sider katt. Til tross for min allergi, klarte jeg ikke unngå å kose/leke med dem hver gang jeg så dem.

Når jeg blir stor skal jeg få meg hund! Som jeg hadde da jeg var liten. Gleder meg :)

Håper du snart finner et sted du kan flytte sammen med kattene dine. Lykke til!

Skrevet

"Jeg ville aldri leid ut til noen med katter (flere enn en enda mindre). Katter tisser rundt huset (har de en forkjærlighet for lufteventilene?), i verandaputene, på dørmatta... De uler og skriker i timesvis på natta (sånne grusomme kvinnehyl), dreper fugleunger på plenen om våren (fra mine fuglekasser...). Slik er i hvert fall mine naboers katter, og gjett om jeg misliker dem!"

Enten er du dum, eller så tuller du nå. Slik uvitenhet og dumhet kan man ikke ta seriøst.

Er jeg dum og uvitende fordi naboenes katter tisser rundt mitt hus, særlig i verandamøblene? Eller fordi jeg våkner av kattejammer om natten?

Og at det faktum at jeg misliker dette må være tull?

Det er ikke noe jeg går rundt og klager over til daglig, men trådstarter spør jo om jeg ville leid ut til noen med katt, og jeg begrunner svaret mitt.

Jeg liker ikke katter, og ønsker ikke å ha katter ihuset, det er vel en ærlig sak?

Skrevet

Hva er det som ikke stemmer med innlegget til sake?

Skrevet

Var vel ikke det ene bittet som var det største problemet?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...