Gå til innhold

Hyperaktive røykvarslere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her leser jeg test i avisa at omtrent ingen røykvarslere reagerer som de skal.

Vel, de har ikke testet mine.

Forsøk å stek noe i min RENE ovn - UUUUUUUL.

Tenn et stearinlys eller to, uten synlig røyk for meg, etter noen minutter UUUUUUL

Forsøk å stek noe på stekepanna - UUUUUUUL

Argh, vel, de virker iallefall, men jeg glemmer jo stadig å sette i batteriene igjen, så hva er poenget da?

Noen tips? Det er én på soverommet rett ved stua, og en på spisestua rett ved stua. Det er ingen plasser å flytte den siste slik at den ikke slår ut på alt mulig.

Videoannonse
Annonse
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

kan du stille følsomheten? sjekket det?

Skrevet

Sånn er det med vår også hver gang det blir bittelitte gran røyk på kjøkkenet, røykvarselen står i stua, men utenfor kjøkkendøra.

Skikkelig irriterende. Heldigvis reagerer den stort sett ikke på at vi fyrer i ovnen som også er i stua.

Skrevet

kan du stille følsomheten? sjekket det?

Hm, er bare sånne gode gamle hvite runde røykvarslere fra 80-tallet. Ser ikke ut som noe kan stilles.

Kanskje jeg burde forsøke å bytte den i stua med en av de nye, som ikke reagerte helt som de skulle på enkelte typer brann?

Denne tror jeg reagerer på hva som helst, er helt vill.

1 stearinlys! Det bare sto der og brant for seg selv, fyrte ikke engang på det inne på rommet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...