Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er student med fullt studielån. Jeg har gått hos psykolog i mange år grunnet en helt jævlig barndom. P.g.a. dette henger jeg etter i studeien. Kan noen fortelle meg om hvilke muligheter jeg har for å motta attføring? Vær vennlig å gi tips utifra hvordan du tror jeg kan få det til og ikke utifra at ; dette går nok ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom de har sosionomtjeneste på ditt studiested, så foreslår jeg at du kontakter dem for rådgivning.

Skrevet

Da må du snakke med psykologen din om han/hun mener du har nedsatt inntektsevne ELLER innskrenkede muligheter til å velge arbeidsplass - pga din psykiske helse. Diagnoser er viktig.

Fastlegen kan eventuelt også taes med på råd.

Generelt vil jeg si at jo flere erklæringer du har, og jo mer utdannelse de som skriver erklæringene dine har, jo bedre sjanse har du for å få det gjennom uten krøll. Det må komme klart frem at du har nedsatt inntektsevne eller nedsatt valgmulighet mht jobb, pga helsen.

Husk at lånekassen kan gjøre deler av lånet om til stipend ved sykdom som varer over 2 uker(?).. se lånekassens hjemmesider.

Skrevet

Da må du snakke med psykologen din om han/hun mener du har nedsatt inntektsevne ELLER innskrenkede muligheter til å velge arbeidsplass - pga din psykiske helse. Diagnoser er viktig.

Fastlegen kan eventuelt også taes med på råd.

Generelt vil jeg si at jo flere erklæringer du har, og jo mer utdannelse de som skriver erklæringene dine har, jo bedre sjanse har du for å få det gjennom uten krøll. Det må komme klart frem at du har nedsatt inntektsevne eller nedsatt valgmulighet mht jobb, pga helsen.

Husk at lånekassen kan gjøre deler av lånet om til stipend ved sykdom som varer over 2 uker(?).. se lånekassens hjemmesider.

Veldig bra svar!

tak skal du ha!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...