Gjest Efexoria Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Husker du vår lille disputt for en stund tilbake - jeg har GAD og hadde tusen bekymringer ved tanke på å starte med Efexor. Var veldig redd for bivirkningene ! Ville bare fortelle at jeg har begynt med 75 mg daglig, og merket umiddelbar effekt ! Faktisk fra dag 1, noe min psykiater sier han har sett i enkelte andre tilfeller også (evt. var det placebo-effekt, men bedre ble det i alle fall ! )Jeg har rett og slett fått et helt nytt liv ! Det meste av den generelle angsten er blitt nesten borte - eller i alle fall håndterlig - og medisinen har også effekt på fobiene mine, selv om jeg ennå ikke har turt inn i en heis. Men i dag tok jeg T-banen fra Tøyen til Majorstuen, for første gang på laaang tid, og jeg tenkte knapt på at jeg "burde" være redd ! Også er jeg mye mindre hissig og irritabel en før, Ikke alt er en kraftanstrengelse lenger, og jeg har begynt å "våkne" igjen. Har til og med overskudd til å høre musikk og lese bøker igjen, for ikke å snakke om hvor mye bedre jeg har fått det med mann og barn ! Min psykiater sier at med min alvorlige angstdiagnose, ser han for seg at jeg bør gå på denne dosen i lang tid fremover, kanskje et par år. Jeg går til samtale ukentlig, og jobber hardt med å bryte uhensiktsmessige mønstre ! Dag for dag, øvelse for øvelse. Vet ikke om jeg hadde klart det uten 75 mg Efexor daglig. Bivirkninger merker jeg ingenting til - var litt kvalm den første uken, men ellers ingenting. Merker ikke engang negativ effekt i forhold til seksualitet og lyst. Jeg har hatt flaks ! Jeg har det bra ! Og du medvirket til at jeg tok "sjangsen" ved å til slutt svare meg veldig skikkelig og grundig på det jeg spurte om ! Takk skal du ha ! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Takk for hyggelig tilbakemelding. Det gir jobben mening når noen blir hjulpet :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.