Gå til innhold

Lærere og pedagogikk

Anbefalte innlegg

Elisabeth1365380359
Skrevet

Jeg funderer litt på å gå løs på utdannelse for å bli spes.ped. Hvilke alternativer finnes i så måte? Er det nødvendig med lærerutdanning/førskolelærer i bunn, eller kan man også bli spes.ped. via andre veier? Jeg ser for meg et veldig langt løp, med 4 års lærerskole, og så et antall (2?) år spesialisering. Stemmer dette? Det jeg er spesielt interessert i er bruk av alternativ kommunikasjon, gjerne IT som kommunikasjonshjelpemiddel for barn og unge (eller voksne for den saks skyld) med omfattende funksjonshemning og talevansker. Har litt personlig erfaring på dette innen familien, samt deltidsjobber i bolig med autisteer, samt en bruker med cerebral parese.

Er bare usikker på om jeg har mulighet til å ta denne utdannelsen på deltid (evt. deler av den), da jeg har låst meg en smule med nybygget hus (med dertil hørende gjeld) mm. Ser derfor ikke helt muligheten for å bli heltidsstudent, dessverre.

PS: Har du fått med deg siste nytt om Rolltalk & Microsoft? :-)

Du kan først ta pedagoikk også hive deg ut på spes ped! Det skal kunne gå an.

Men uten en fullverdig utdannelse kan du ikke forvente å få de beste jobbene. Hvis du bare har et fag som du spesialiserer deg på så er det ikke sikkert du får drømmejobben, men hva med å ta kontakt med en studieveileder på en høyskole eller universitet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...