Gå til innhold

Dette er farlig grunn - hva er en voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101294

Er det all krenkelse av personlige grenser?

Jeg klarer ikke å skjønne annet enn at hun har opplevd "uønsket fingring" el. Og han stoppet da hun skrek nei. Hun KALLER det voldtekt, sier hun.

Kan man si sånt om/til en mann? Jeg tenker ikke nå på denne saken konkret - for den vet vi jo ikke noe om ut fra artikkelen.

Men kan man anmelde noen for voldtekt om man har blitt "klådd på puppen" i en intim situasjon?

er ikke det heller "overgrep"?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• ShitDiddelyDo

26

• Babette

25

• flisa

21

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hun vil nok ikke ut med detaljene rundt dette, og jeg synest heller ikke vi skal spekulere i hva dette overgrepet gikk ut på. La dette være en sak mellom dem...

..men til ditt spørsmålom hva som er en voldtekt, er det jo interesant å høre hva folk mener om.

Skrevet

Hun vil nok ikke ut med detaljene rundt dette, og jeg synest heller ikke vi skal spekulere i hva dette overgrepet gikk ut på. La dette være en sak mellom dem...

..men til ditt spørsmålom hva som er en voldtekt, er det jo interesant å høre hva folk mener om.

Ja, det er jo det som det oftest er også: "en sak mellom dem - påstand mot påstand" - det kan ikke være lett å trekke noe sånt frem for en domstol.

Hvordan bevise at noen har befølt en?

Skrevet

"Er det all krenkelse av personlige grenser?"

I så fall bør kristenfolk som denne Medhaug-dama gå med varselskilt på brystkassa. Av den typen som forteller at de anser all berøring for å være anmeldelsesgrunn.

...og i så fall emigrerer jeg til et land hvor man fortsatt kan ta et kvinnfolk på puppen uten å bli bura inn.

Ikke vet jeg hva Medhaug har gjort, men jeg må innrømme at jeg tenkte mitt når jeg så denne artikkelen. Sitter igjen med et inntrykk av at Medhaug ikke har gjort noe mer alvorlig enn det andre gutter gjør for å sjekke ut om det er fare for et ligg.

Det var det åpenbart ikke for Medhaug denne kvelden!

Skrevet

Ja, det er jo det som det oftest er også: "en sak mellom dem - påstand mot påstand" - det kan ikke være lett å trekke noe sånt frem for en domstol.

Nå er ikke jeg jurist, men jeg mener å ha lest at voldtekt i lovens forstand indikerer at det har skjedd en penetrasjon, enten med penis, fingre eller en gjenstand.

Skrevet

I så fall bør kristenfolk som denne Medhaug-dama gå med varselskilt på brystkassa. Av den typen som forteller at de anser all berøring for å være anmeldelsesgrunn.

...og i så fall emigrerer jeg til et land hvor man fortsatt kan ta et kvinnfolk på puppen uten å bli bura inn.

Ikke vet jeg hva Medhaug har gjort, men jeg må innrømme at jeg tenkte mitt når jeg så denne artikkelen. Sitter igjen med et inntrykk av at Medhaug ikke har gjort noe mer alvorlig enn det andre gutter gjør for å sjekke ut om det er fare for et ligg.

Sånn tenkte jeg også - men det kanskje urettferdig av meg.

Ja, man har jo måttet gjort endel "anskrik" opp igjennom årene - om man ikke vil :-)

Skrevet

nei, det der er ikke lett. Det er ikke rart at mange overgrep ikke blirmeldt når overgripere også vet hvor langt de kan gå før det blir bevis av det.

Skrevet

I artikkelen hørtes det bare ut som religiøst visvas. Damen var jo ikke 18 år heller.

Skrevet

Går du rundt og tar kvinnfolk på puppen hvis du er usikker på om hun ønsker det? det er faktisk straffbart og i en jobbsammenheng kan du bli arbeidsledig hvis du gjør sånt.

Det aner meg at menn og kvinner har helt ulike oppfatninger omhvor grensene går...

Skrevet

Ja, man har jo måttet gjort endel "anskrik" opp igjennom årene - om man ikke vil :-)

Jupp, det hender man må føle seg fram. :)

For alt jeg vet har Medhaug voldtatt dama, men det er ikke det inntrykket jeg sitter igjen med etter og ha lest denne saken.

Men vi får nok høre hva fyren har gjort når rettsaken starter.

Skrevet

Ja, jeg skulle gjerne ha hørt om en kvinne som aldri har opplevd å måtte stoppe en manns tilnærmelser (hånd i buksa) med makt og et bestemt "nei" - i mange situasjoner har vi også regelrett måttet slåss.

Vi får ikke livet ødelagt av den grunn.

I retten vil vel detaljene komme fram. Det kan jo ligge mer i dette enn som så.

Jeg vet at man ikke skal trekke forhastede konklusjoner, men jeg fikk akkurat samme inntrykk som deg da jeg leste intervjuet med henne.

Skrevet

Går du rundt og tar kvinnfolk på puppen hvis du er usikker på om hun ønsker det? det er faktisk straffbart og i en jobbsammenheng kan du bli arbeidsledig hvis du gjør sånt.

Det aner meg at menn og kvinner har helt ulike oppfatninger omhvor grensene går...

Det her var jo snakk om i en intim situasjon -man sitter kanskje og kliner - og så tar mannen handen på puppen - - vil man ikke det, så holder vanligvis med å fjerne handa hans, har du ikke opplevd det da?

Skrevet

Jupp, det hender man må føle seg fram. :)

For alt jeg vet har Medhaug voldtatt dama, men det er ikke det inntrykket jeg sitter igjen med etter og ha lest denne saken.

Men vi får nok høre hva fyren har gjort når rettsaken starter.

Så lenge hun sel må påpeke; "JEG kaller det voldtekt" - så virker det som om hun skjønner at det ikke er voldekt i "vanlig forstand" (for et uttrykk) :)

Skrevet

Nei, jeg går selvfølgelig ikke rundt og tar ukjente kvinnfolk på puppene.

Men vi snakker vel ikke om en ukjent dame her. Vi snakker om fyrens kjæreste.

Dessuten kan det hende at man sitter og småkoser litt i en krok, og hendene stryker jenta over ryggen, rumpa, lårene...

Nå klarer selvsagt normale mennesker å lese dama såpass at man vet hvor langt man kan gå i utgangspunktet, men vi snakker ikke om normale mennesker her.

Vi snakker om en krf-fyr og en jomfru på rundt 50.

Skrevet

Ja, jeg skulle gjerne ha hørt om en kvinne som aldri har opplevd å måtte stoppe en manns tilnærmelser (hånd i buksa) med makt og et bestemt "nei" - i mange situasjoner har vi også regelrett måttet slåss.

Vi får ikke livet ødelagt av den grunn.

I retten vil vel detaljene komme fram. Det kan jo ligge mer i dette enn som så.

Jeg vet at man ikke skal trekke forhastede konklusjoner, men jeg fikk akkurat samme inntrykk som deg da jeg leste intervjuet med henne.

Nei - sitter man i en bil som 16-åring med en sjåfør på 18, i en busslomme ved skauen for kline, så må man gjerne si et par nei....:)

Skrevet

Så lenge hun sel må påpeke; "JEG kaller det voldtekt" - så virker det som om hun skjønner at det ikke er voldekt i "vanlig forstand" (for et uttrykk) :)

Hehe, ja...

Som Dorthe sier: Vi snakker ikke om ei ungmø på 18 heller. :)

Skrevet

Hehe, ja...

Som Dorthe sier: Vi snakker ikke om ei ungmø på 18 heller. :)

Jeg tror bare hun vil hevne seg på han for et eller annet. HUN fikk han jo virkelig frem i media og ut av listene etc. Fælt at man kan gjøre sånt, til og med anonymt.

Ikke rart Carl I. Hagen nekter å danse med andre enn kona si - tenk for en gylden anledning til å "få noe på'n" i en tett Macarena? hehe

Skrevet

Nei - sitter man i en bil som 16-åring med en sjåfør på 18, i en busslomme ved skauen for kline, så må man gjerne si et par nei....:)

For eksempel. Og massevis av andre situasjoner. Fulle og kåte mannfolk er svært trege i oppfattelsen.

Jeg har måttet slåss som en løve flere ganger.

Vi må også være klar over at denne saken er henlagt som "intet straffbart forhold" tidligere. Det er vel et privat søksmål hun reiser?

Skrevet

For eksempel. Og massevis av andre situasjoner. Fulle og kåte mannfolk er svært trege i oppfattelsen.

Jeg har måttet slåss som en løve flere ganger.

Vi må også være klar over at denne saken er henlagt som "intet straffbart forhold" tidligere. Det er vel et privat søksmål hun reiser?

jeg har da heldvis sluppet å slåss - men så er du kanskje mer fristende enn meg! hehe

Skrevet

jeg har da heldvis sluppet å slåss - men så er du kanskje mer fristende enn meg! hehe

Eller mer jomfrunalsk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...