SoriaMoria Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 (Jada. jeg vet at dette er et driiiitkjedelig innlegg, men:) Jeg skal lage bortimot 10 liter (!) vaffelrøre som jeg skal ha med på et arrangement. Hvor mange egg/ hvor mye melk/ hvor mye mel trenger jeg sånn ca, mon tro? Erfarne dugnadsmennesker - kom frem med tips! :-D 0 Siter
kyrillo Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Jeg fant en oppskrift, men vet ikke hvor stor den blir, du kan kanskje doble den? Vaffeloppskrift 2 liter melk 1 liter kulturmelk 2 kg hvetemel 12 egg litt mindre enn 500g sukker 250 g smør 1 lokk bakepulver 1-2 lokk vaniljesukker litt kardemomme Bland til omtrent jevn røre. Lykke til med vaflene :-) 0 Siter
kyrillo Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Fant en til, på den står det at det blir ca 5 liter vaffelrøre: 10 egg 300g sukker 500g margarin ½ ts salt 3 ts vaniljesukker 2 ¾ l helmelk 2 ts bakepulver 1,5 kg hvetemel 0 Siter
kyrillo Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Enda en :-) 5 liter sebravafler(Larsen VSOP): 10 egg, 450 gram farin, 8 teskjeer vaniljesukker, 3 teskjeer bakepulver, 2,5 liter melk, 700 gram smeltet margarin, ca 1,5 kilo hvetemel, ca 1 teskje kardemomme (Fra FK Donn) 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Ser du har fått oppskrifter så det holder! Bare et annet lite tips : Hvis ikke røren er god og flytende - etter evt. smeltet smør har kjølnet - så ikke ha den på brusflasker, selv om det kan virke kjekt... Har erfart at den stivner så den er umulig å få ut. (det var ikke meg selv som gjorde det) 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 17. november 2004 Forfatter Skrevet 17. november 2004 Takk for tips Kyrillo! (Jeg har tenkt å ha røra i spann, ikke på flasker forresten, Sniff ;o) ) mvh 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Takk for tips Kyrillo! (Jeg har tenkt å ha røra i spann, ikke på flasker forresten, Sniff ;o) ) mvh Det morsomste var at denne mannen som kom med røra, sa at det hadde vært kjempevanskelig å få røren ned på flaskene ;-) Mannfolk. Men jeg har hørt om andre som har brukt flasker med hell, men da må nok røren være ganske tynn... 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 17. november 2004 Forfatter Skrevet 17. november 2004 Det morsomste var at denne mannen som kom med røra, sa at det hadde vært kjempevanskelig å få røren ned på flaskene ;-) Mannfolk. Men jeg har hørt om andre som har brukt flasker med hell, men da må nok røren være ganske tynn... Vanskelig å få røra ned på flaskene også? *flirer* Man skal høre mye.... osv ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.