Gå til innhold

Litt trygdespm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg å samboeren min har kommet til det skritt at vi flytter fra hverandre.Vi har to barn sammen på 5 og 7 år, og det jeg nå lurer på er om hvis vi har ungene en uke hver, vil vi få noen slags form for støtte da fra trygdekontoret? Er det kun dobbelt barnetrygd på hver? Jeg går på attføring, så jeg har det ikke akkurat fett fra før...Men hvis jeg eller han har foreldreansvaret alene, dvs den andre har vanlig samværsrett da stiller det seg annerledes? Huff, har tusen spørsmål nå..Håper noen kan hjelpe meg litt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener dere kan lignes i Skatteklasse 2 annethvert år også :-)

Skrevet

Nei, da behandles dere ikke som enslige foreldre i det hele tatt, og får bare det samme dere har nå.

Den populære løsningen er enten 60/40-deling eller en hver på papiret.

skorpionfisken
Skrevet

Hvis dere har en unge hver slik at dere begge er eneforsørger for den ene ungen, så får begge dobbel barnetrygd og skatteklasse II hvert år. Om dere har lav inntekt eller er i studier har begge krav på overgangsstøndad til det barnet dere har fyller 8 år. Dere har også krav på støtte til Barnehage/SFO til barnet er ferdig med 4. klasse om de har behov for SFO så lenge.

Men da må den som har omsorgen ha barnet 60% og den andre 40%, på papiret.

Så er det jo et spørsmål om dere skal kreve barnebidrag av hverandre. Det blir nok ikke stort med mindre den ene tjener veldig mye mer enn den andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...