ollivia Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Jeg å samboeren min har kommet til det skritt at vi flytter fra hverandre.Vi har to barn sammen på 5 og 7 år, og det jeg nå lurer på er om hvis vi har ungene en uke hver, vil vi få noen slags form for støtte da fra trygdekontoret? Er det kun dobbelt barnetrygd på hver? Jeg går på attføring, så jeg har det ikke akkurat fett fra før...Men hvis jeg eller han har foreldreansvaret alene, dvs den andre har vanlig samværsrett da stiller det seg annerledes? Huff, har tusen spørsmål nå..Håper noen kan hjelpe meg litt 0 Siter
flisa Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Mener dere kan lignes i Skatteklasse 2 annethvert år også :-) 0 Siter
tiliti Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Nei, da behandles dere ikke som enslige foreldre i det hele tatt, og får bare det samme dere har nå. Den populære løsningen er enten 60/40-deling eller en hver på papiret. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Hvis dere har en unge hver slik at dere begge er eneforsørger for den ene ungen, så får begge dobbel barnetrygd og skatteklasse II hvert år. Om dere har lav inntekt eller er i studier har begge krav på overgangsstøndad til det barnet dere har fyller 8 år. Dere har også krav på støtte til Barnehage/SFO til barnet er ferdig med 4. klasse om de har behov for SFO så lenge. Men da må den som har omsorgen ha barnet 60% og den andre 40%, på papiret. Så er det jo et spørsmål om dere skal kreve barnebidrag av hverandre. Det blir nok ikke stort med mindre den ene tjener veldig mye mer enn den andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.