Gå til innhold

Positivt om snø

Anbefalte innlegg

Det ser lysere ut ute.

Du kan sette deg ved peisen, lese en bok mens du drikker rødvin. Det passer når det snør ute.

Barna blir glade.

Julestemning.

* * *

(Men jeg skjønner deg godt, jeg liker ikke vinteren selv. Jeg er utpreget sommermenneske, og har i det minste fått det bedre her på vestlandet enn i de evigvarende vintrene på østlandet, som varte langt uti april. brrr... Men det var stemingsfullt i jula, da.)

:)

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SoriaMoria

41

• Dorthe

22

• Gemini

9

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

Det blir lysere.

Ungene fryder seg.

Det regner iallefall ikke.

Man får julestemning.

Kan snart finne fram ski og akeutstyr.

Hurra! Det snør :-))

Altså....:

"Det blir lysere." - Den går jeg med på :o)

"Ungene fryder seg."

- Jeg har ikke barn, så dette merker jeg ingenting til.

"Det regner iallefall ikke." - Man trenger ikke MÅKE regn!

"Man får julestemning."

- Det er altfor tidlig for julestemning.

"Kan snart finne fram ski og akeutstyr." - Som sagt et annet sted... ski.... no way.. aking.. maybe ;o)

Du kan sende ungene ut for å leke i snøen, mens du og gubben deler en flaske rødvin.

Forutsetter forsåvidt at du har gubbe og avkom, men det var ihvertfall slik kvelden her ble :-)

Ingen gubbe og avkom her.

Men det ble fyr i peisen da :)

Annonse

Det ser lysere ut ute.

Du kan sette deg ved peisen, lese en bok mens du drikker rødvin. Det passer når det snør ute.

Barna blir glade.

Julestemning.

* * *

(Men jeg skjønner deg godt, jeg liker ikke vinteren selv. Jeg er utpreget sommermenneske, og har i det minste fått det bedre her på vestlandet enn i de evigvarende vintrene på østlandet, som varte langt uti april. brrr... Men det var stemingsfullt i jula, da.)

Peisen og en fin film funka bra :-)

Hvor på vestlandet er det det lønner seg å flytte sa du?

Altså... det at andre har hatt snø lenge er ikke så stor en trøst... det ER tross alt en grunn til at jeg har valgt å bo på østlandet, sant? ;o)

For øvrig holder det med snø fra 23. til 25. desember :-P

MAX!

Styggt å si det men jeg gosser meg litt jeg:) når jeg ser bildene av fortvilede østlendinger midt i snøkavet... hehe... kan ikke skjønne alle problemene med busser som står osv... vi klarer da oss fint vi når det er over meteren med snø:) her på vestlandet har bussene vinterdekk:)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Peisen og en fin film funka bra :-)

Hvor på vestlandet er det det lønner seg å flytte sa du?

vestlandet, erru gæren - regn, regn, regn. Bare "sommer" og et sammensurium av høst/vinter/vår.

Annonse

Én ting til: Det blir så stille. Alle lyder blir dempet. Gå en tur om kvelden, det er lyst, stille, og veldig spesielt når det er nysnø!

(Jeg elsker også sommer'n. Mest.)

mm..... det er sant.. naturen får en helt ny "frekvens" når nysnøen er der liksom :)

Styggt å si det men jeg gosser meg litt jeg:) når jeg ser bildene av fortvilede østlendinger midt i snøkavet... hehe... kan ikke skjønne alle problemene med busser som står osv... vi klarer da oss fint vi når det er over meteren med snø:) her på vestlandet har bussene vinterdekk:)

Man kanskje kommunen der du bor har penger til å brøyte. I Oslo har ikke kommunen penger til å brøyte og strø før det er helt uframkommelig.

Og jeg er skikkelig sur pga snøen og håper jeg våkner i morgen og at den er borte :o(

Det største problemet vi har her på østlandet er utlendinger som kommer hit med trailere og personbiler med blankslitte sommerdekk. De kommer ikke så langt som halvveis til vestlandet, for de ligger strøtt langs veiene rundt Oslo og ellers på østlandet.

En annen grunn til at det blir større problemer på østlandet, er noe så enkelt som at det er flere biler på veiene her. Jo flere biler, jo mindre skal til for at det blir køer og kaos!

Altså....:

"Det blir lysere." - Den går jeg med på :o)

"Ungene fryder seg."

- Jeg har ikke barn, så dette merker jeg ingenting til.

"Det regner iallefall ikke." - Man trenger ikke MÅKE regn!

"Man får julestemning."

- Det er altfor tidlig for julestemning.

"Kan snart finne fram ski og akeutstyr." - Som sagt et annet sted... ski.... no way.. aking.. maybe ;o)

Men selv om du ikke står på ski, kan du være med på after ski!

Eller enda bedre: å ta med en vennegjeng i akebakken, ha det litt moro, og deretter arrangere after-ak.

Veldig moro! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...