Gå til innhold

Positivt om snø

Anbefalte innlegg

Dattera mi tar min bil og eldstemann tar faren min sin.

Jeg betaler best da så jeg synes de kunne stillt opp her først. Men faren min ringte i dag og jeg visste at han skulle mase om de dekkene så jeg orket ikke å ta telefonen. Han får ringe til eldstemann sjøl.

Men hvorfor venter dere med å skifte dekk til snøen kommer? Det er jo normalt at det kommer noe snø i okt/nov., så det er jo på høy tid å få på vinterdekkene. :-)

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SoriaMoria

41

• Dorthe

22

• Gemini

9

• Mistera

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg har _ventet_ på snøen i år!Først nå kommer den. Hvit, stille, ren, og ikke minst LYS! Det er så deilig med lyset!

Sommeren er deiligere, men snø er uendelig mye bedre enn mørke, fukt, regn eller sludd. Og det er så mye lettere og morsommere å være ute.

Innrømmelse: Jeg er tromsøværing...

Jeg har _ventet_ på snøen i år!Først nå kommer den. Hvit, stille, ren, og ikke minst LYS! Det er så deilig med lyset!

Sommeren er deiligere, men snø er uendelig mye bedre enn mørke, fukt, regn eller sludd. Og det er så mye lettere og morsommere å være ute.

Innrømmelse: Jeg er tromsøværing...

VENTET på snøen?

*boikotte*

:-Þ

Annonse

Kommunen jeg bor i eier ikke penger til brøyting, det er satt ut det på anbud, så her brøyter private av våre skattepenger (innbyggerene i kommunen)

:) Dessuten brøyter de ikke før på natta, så om det er komt en meter med snø om dagen så blir ikke det brøytet før på natta (da tjener de mest peng;))

hmmmm... fortsetter vinteren sånn så tror jeg jaggu meg jeg tar brøytelappan:)

Jeg klagde i fjor og skal klage i morgen hvis gata ikke er brøyta. De gjorde det faktisk hver gang det kom snø etterpå så jeg ble helt overrasket.

Altså... østlendinger som fiser rundt på sommerdekk nå kan takke seg sjøl - der skal jeg være enig med deg.

Uproblematisk å kjøre på vinterføre. Det er FØR bilen er ute på veien som plager meg. Måkinga og skrapinga, altså ...

Og så utenlandske trailere på blankslitte sommerdekk slik gemini nevner...

Hehe... må bare nevne at det er ikke alle lastebiler og vogntog som kommer fra landene kjører via oslo (det lille riket) så her er det flust, om ikke mere:) (tenker på lokalsendingen idag der de stod i trollstigen med kontroll pga dette, og et titalls trailere fikk kjøreforbud)

Men nok om det, dette er ikke noen kamp om hvem som har det værst om vinteren:)

Jeg liker like lite vinteren som noen annen, men jeg takler ikke vinteren i Byer noe bedre jeg enn andre, det er bare det at vi her oppe må like mye det dere må, og til de grader mere og lenger og har rett og slett lært oss å leve med det slik at de ikke kommer på nyhetene hver en eneste gang!

Ikke har dere farene med ras slik vi har, ikke har dere strekningene med rådårlige og farlige veier som skolebarna hver en eneste dag må kjøre og lar foreldrene sitte igjen med hjertet i halsen hver en eneste dag fordi skolene er nedlagt og de MÅ sende barna på skolen osv osv...

Men hvorfor venter dere med å skifte dekk til snøen kommer? Det er jo normalt at det kommer noe snø i okt/nov., så det er jo på høy tid å få på vinterdekkene. :-)

Det e'kke jeg som bestemmer da vet du. Jeg må bare vente på en av ungene jeg. Det var enda verre før da de var mindre.

Jeg klagde i fjor og skal klage i morgen hvis gata ikke er brøyta. De gjorde det faktisk hver gang det kom snø etterpå så jeg ble helt overrasket.

Tror du ikke de kommer i løpet av natta da? Ville vel være litt unormalt om de ikke gjør det...

Skjønner jo det at siden den snøen kom som julekvelden på kjærringa så har de endel å gjøre:) men de burde da ikke klage de som har så godt betalt for jobben:) hadde det vært meg som var sånn brøyte sjåfør så hadde jeg kjørt dag og natt:) kunne tatt hele Oslo også jeg for den del:)

Tror du ikke de kommer i løpet av natta da? Ville vel være litt unormalt om de ikke gjør det...

Skjønner jo det at siden den snøen kom som julekvelden på kjærringa så har de endel å gjøre:) men de burde da ikke klage de som har så godt betalt for jobben:) hadde det vært meg som var sånn brøyte sjåfør så hadde jeg kjørt dag og natt:) kunne tatt hele Oslo også jeg for den del:)

Her er skikkelig stille. Tror nok ikke Grünerløkka blir brøytet i natt. Her er det bydelen og ikke kommunen som betaler. Prøveprosjekt....

Annonse

Her er skikkelig stille. Tror nok ikke Grünerløkka blir brøytet i natt. Her er det bydelen og ikke kommunen som betaler. Prøveprosjekt....

Det er vel egentlig samme pengesekken uansett.

Er du fortsatt sur? Jeg er egentlig veldig flink til å muntre opp folk, men tror ikke det funker pr. nett.

Det er vel egentlig samme pengesekken uansett.

Er du fortsatt sur? Jeg er egentlig veldig flink til å muntre opp folk, men tror ikke det funker pr. nett.

Ja, jeg er sur men blir innmari fort blid igjen hvis noen forsøker å muntre meg opp. Til og med på nett :o)

Ja, jeg er sur men blir innmari fort blid igjen hvis noen forsøker å muntre meg opp. Til og med på nett :o)

I går var det et spørsmål på graviditet: Hva er setefødsel?

Jeg hadde så lyst til å svare at det er når ungen kommer ut gjennom ræva.

Men jeg turte ikke. Vet ikke om de tåler spøk og tulling, de er vel litt sånn hormonelle.

Synes du jeg skulle ha gjort det?

I går var det et spørsmål på graviditet: Hva er setefødsel?

Jeg hadde så lyst til å svare at det er når ungen kommer ut gjennom ræva.

Men jeg turte ikke. Vet ikke om de tåler spøk og tulling, de er vel litt sånn hormonelle.

Synes du jeg skulle ha gjort det?

Ikke hvis det var på småbarnsforumet, der har de ikke humoristisk sans i det hele tatt.

På åpent derimot, kunne du godt ha svart det. LOL

Det var på graviditet.

Tror ikke de er så humoristiske der inne heller. Graviditet har plutselig blitt så innmari seriøst, i hvert fall på dol.

Men spurte litt rundt og normale mennesker kan både røyke og drikke litt selv om de er gravide. Men de leser ikke dol da. Har ikke hørt om Reimadresser engang, enda det er tilbud på Reima nedi gata, 499 kr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...