Gå til innhold

Tør ikke reise til Japan...

Anbefalte innlegg

Gjest engstelig hønemor
Skrevet

Vi har planer om å reise til Japan i løpet av vårhalvåret, med vår lille gutt som da er ca 9 mnd.

Nå har jeg imidlertid begynt å tvile veldig på om jeg har så lyst; for det første er det jo en vanvittig lang flyreise med et så lite barn, og for det andre er det disse jordskjelvene som Japan er så rammet av.... Det er det som bekymrer meg mest.

Jeg og samboeren min har reist mye før vi fikk barn, til mange hjørner av verden, men nå merker jeg at jeg er mer redd enn før. Og jordskjelv er liksom ikke til å kimse av, hvis man blir rammet.

Kan noen berolige en engstelig hønemor? :-)

Videoannonse
Annonse
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Hei. Jeg også ble sånn etter at jeg fikk barn.. Redd alt, alt kan jo være farlig. Men hopp idet! Det har jeg gjort. Hva er egentlig oddsen for at det skal skje noe?

Skrevet

Dette er naturlige tanker, men hopp i det og så blir det greit når du har satt deg på flyet.

Skrevet

tenk på hvilken fantastisk mulighet der er å reise til Japan!!. jeg skulle gitt mye for å få muligheten til å dra. Det er nok en ekstra utfordring å dra med et ungt barn på en lang flytur, så sørg for å planlegge det. kan du ikke spørre på småbarnforumet om de har noe råd anngående det?

Tenk på at jordskjelv er et relativt sjeldent fenomen. Og om det mot all formodning skulle skj så betyr jo ikke det at dere kommer til å omkomme. Nei dra, du. Tror ikke du kommer til å angre på det

god tur :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Er det virkelig jordskjelv du er mest redd for?? Er det ikke alt mulig annet, mer direkte knyttet til å ta med babyen?

Spør legen din hva h*n mener om en slik tur med en 9 mnd. gammel unge, du! Og tenk på praktiske ting som ev. mat osv. Lykke til med avgjørelsen!

Skrevet

Man blir mer engstelig for at det skal skje noe når man får barn. Jeg merker at jeg tenker det samme hver eneste gang vi skal fly, selv om jeg vet det er farligere å sette seg inn i en bil. Pleier å tenke at ihvertfall er vi på flyet alle tre, hvis noe skulle skje. Tåpelige tanker, og jeg tenkte aldri sånn før vi fikk barn.

Jeg skal til Thailand i januar, på jentetur sammen med søsteren min. Det er mange ganger jeg har tenkt at det kanskje er dumt, tenk om det skjer noe, og så er jenta mi og mannen min her hjemme... Men det er urasjonelle tanker, jeg vet jo også det.

Reis og kos dere, men planlegg godt hvordan det blir best å reise med babyen. For det er vel det som vil bli mest styr med, ikke andre ting som kanskje muligens skulle kunne skje.

En kan ikke stoppe opp det å oppleve ting selv om en har fått barn. Men du er ikke alene om å tenkte på den måten, det er nok noe som følger med når en får barn som en skal ta vare på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...