Gå til innhold

Hva er "død mann på boks"?

Anbefalte innlegg

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Jakk, jeg grøsser av navnet. Du er tøff, du smakte jo på den døde mannen. Smaker de der ballene godt så smaker jeg om jeg blir tilbudt. Jeg er litt tilbakeholden med smalahove. Det likner litt for mye på sauen liksom. Men jeg er aldri blitt tilbudt det heller da, til min unnskyldning. To aquevitt så hadde jeg gjerne gjort det, kven veit

Har du spist oksetunge? Jeg spiste det for mange år siden og det var helt j... Såg det på butikken i dag og fikk frysninger på ryggen,,,

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kizza1365380506

10

• amber sun

6

• Lurveline

6

• IngenLurerDenneGutten

4

Mest aktive i denne tråden

Kizza1365380506
Skrevet

Har du spist oksetunge? Jeg spiste det for mange år siden og det var helt j... Såg det på butikken i dag og fikk frysninger på ryggen,,,

Såg det ut som en tunge og??? Grøss. Det smaker jo bra når det er oppskjært som en firkant. Alt som minner om det dyret det kommer fra får meg til å nøle med å smake. Men smakte det dårlig altså

Hmmm... liker kylling - merkelig

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Såg det ut som en tunge og??? Grøss. Det smaker jo bra når det er oppskjært som en firkant. Alt som minner om det dyret det kommer fra får meg til å nøle med å smake. Men smakte det dårlig altså

Hmmm... liker kylling - merkelig

Husker ikke hva det smakte, men det kunne ikke være spesielt godt. Du får kjøpt det vakumpakket (hel tunge) her på butikken... Akkurat som at du får kjøpt hele sauahoder som er vakumpakket...Creepy..

Skrevet

Forsvaret sin stridsrasjon, også kalt RSP, som er en salig blanding av kjøtt, fett og ekle greier. Det skal visstnok smake som Snurring (som man får kjøpt i butikken), men ingen har noen gang fått meg til å ta en bit av det der.

Tror faktisk vi har ei hel eske stående i boden, og der står den veldig godt.

Skrevet

Forsvaret sin stridsrasjon, også kalt RSP, som er en salig blanding av kjøtt, fett og ekle greier. Det skal visstnok smake som Snurring (som man får kjøpt i butikken), men ingen har noen gang fått meg til å ta en bit av det der.

Er kjempegodt kald på brødskiva med majones oppå.

Ikke akkurat slankemat da;o)

Skrevet

RSP kalles det også.

"Reserve stridsproviant" kalles det.

Eller "Rester av sprengt personale";o)

Består av erter, kjøtt og flesk i allefall.

Ligner snurring (som jeg skrev isted), men inneholder mer fett.

Hørtes ikke så godt ut. *urk*

Kizza1365380506
Skrevet

Enig med du i det. Kjempegodt...

Skrevet

Det hørtes ikke noe særlig godt ut. *urk*

Skrevet

Æsj og pføy... DA skal jeg være bra utmattet av sult først!

Tror våre bokser er fra slutten av 50-tallet...

Skrevet

Har du smakt det da?

Skrevet

Har du smakt det da?

Nei, det kunne ikke falle meg inn heller. Har luktet det, men det ser rett og slett helt motbydelig ut.

Hermetisert for 50 år siden, liksom... usj...

Skrevet

Nei, det kunne ikke falle meg inn heller. Har luktet det, men det ser rett og slett helt motbydelig ut.

Hermetisert for 50 år siden, liksom... usj...

Smaker langt fra så ille som det ser ut, er masse mat som er sånn.

Skrevet

Det er faktisk ikke så ille som det høres ut som. Men, den må stekes godt først. Den kan spises rå også, men det er ikke å anbefale, smaker bare fett. Var inne i '89, og spiste da en fra '44. Ikke hver dag en spiser mat som er 45 år gammel ;)

Skrevet

Det er faktisk ikke så ille som det høres ut som. Men, den må stekes godt først. Den kan spises rå også, men det er ikke å anbefale, smaker bare fett. Var inne i '89, og spiste da en fra '44. Ikke hver dag en spiser mat som er 45 år gammel ;)

Det smaker slettes ikke bare fett!

Skrevet

Vel jeg er litt sær i kosten selv om jeg ikke er fra Voss, men jeg liker jo den skotske nasjonalretten og jeg.Husker ikke hva det heter i farten. Den som består av innmat kokt i en sauemage. Hjelp meg en

anyone

Haggis? Aldri smakt :-)

"........................."

Kizza1365380506
Skrevet

Haggis? Aldri smakt :-)

"........................."

Takk!!! Smaker herlig med wiskhy til. Slik de serverer den i Skottland.

Skrevet

Jeg svarte Niobe:-)

Når jeg avtjente spiste vi stridsrasjoner (død mann i boks) som var produsert sist på førtitallet. Jeg var inne 74/75.

Er du -så- gammel? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...