Gå til innhold

syk under praksis. Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Gjest Syk universitetsstudent
Skrevet

jeg er i praksis på en barneskole i forbindelse med pedagogikkstudier. Vi har fått beskjed om at i løpet av denne 4 ukers praksistiden så kan vi ikke være borte mere en to dager før praksisen må tas igjen. Nå har jeg fått halsbetennelse + tykktarmskatar og jeg har hanglet og dratt meg frem til jobb men i dag så sa det stopp og jeg måtte dra hjem. lurer på om jeg må ta den ene fridagen i morgen. Da har jeg to uker igjen.

Kan jo selvsagt snakke med studiestedet men det er opp til veileder å rapportere om fravær så jeg kommer ikke til å gjøre dette først.

men om jeg blir borte to dager mere enn det jeg skal, skal man da være der to dager lengre etter at praksisen er avsluttet? eller blir det en slags "kontepraksis" for de som ble syke? Hvordan gjør man det der du/dere studerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må få deg sykmelding. Også må du ta enten all praksis på nytt neste år - eller resterende neste år. Hvis du har ny praksis på samme tid neste år, må du ta det så fort anledningen byr seg. Det er derfor du må snakke med skolen din.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Jeg ble selv syk under praksis, ikke nioe artig! Du kan vel ha opptil 15% fravær. Har du mer så må du ta det om igjen. Men om du, la oss si, er borte tre dager for mye, så kan du ta de tre dagene om igjen når du er frisk! Regner med at praksisskolen din er behjelpelig med dette!

Skrevet

Det er ekstremt viktig at du går til legen i morgen hvis du er syk, slik at du får en sykemelding. Denne gir du en kopi av til skolen så fort du kan. Og du tar vare på sykemeldingen i tilfelle du trenger den i forbindelse med nytt lån fra lånekassen, eller tildeling av ny praksisplass eller hva som helst. Du kan ikke vite nå hva du vil trenge en legeerklæring på fraværet til senere, så det viktigste er at du skaffer legeerklæringen den dagen du er syk.

Jeg ville, om mulig, hanglet meg på jobb de neste to ukene, selv om du ikke får fullt utbytte av praksisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...