Gå til innhold

Mere om amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk du veldig slappe pupper etter å ha ammet bana dine? Tenker på sånne vrengte bukselommer..

Bare en tanke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke etter første, men etter tredje var det ikke mye igjen.

Skrevet

Nja...litt slappere har de jo blitt etter nesten tre års amming. Jeg passer på å nyte puppene så lenge jeg ammer sistemann nå. Kan jo risikere at puppene kan rulles opp om et års tid ;o)

Skrevet

Ikke etter første, men etter tredje var det ikke mye igjen.

Tror dere at grunne til at mange bruker morsmelkerstatning isteden for å amme, er fordi de er redd for at puppene skal forfalle? Å så tankefull man blir ved disse tider :-)

Skrevet

Har bare ammet ei, i 2,5 år.

Puppene er større enn før jeg ble gravid. Ikke slappe.

Skrevet

Tror dere at grunne til at mange bruker morsmelkerstatning isteden for å amme, er fordi de er redd for at puppene skal forfalle? Å så tankefull man blir ved disse tider :-)

Det er uansett ikke bare ammingen som gjør at puppene forfaller. De blir mye større under graviditeten og rett etterpå så henge gjør de uansett.

Men det er dumt å ikke amme hvis man kan, det er en kjempefordel for babyen og det er veldig lettvint.

Skrevet

Etter at jeg fikk og ammet guttungen, har jeg fått lavere pupper enn tidligere, men ikke veldig mye. Noe skyldes dessuten at jeg generelt har lagt på meg siden den tid.

Det er dessuten ikke nødvendigvis selve ammingen som gjør puppene slappere, men selve svangerskapet. Melk kommer det i brystene uansett, og de vil utvides av det, selv om man ikke legger barnet til brystet.

Gjest storammeren
Skrevet

Allerede tidlig i graviditeten endres brystene, de blir større og begynner å forberede seg på å produsere melk. Når barnet er født er melkeproduksjonen godt i gang. Hvor mye dette påvirker brystene er forskjellig fra kvinne til kvinne, men de blir nok endret uavhengig om du ammer eller ikke.

Skrevet

Det avhenger kanskje litt av hvor store brystene er i utgangspunktet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...