Gå til innhold

Jeg får 544 kroner pr dag..

Anbefalte innlegg

Gjest Syk men optimist..
Skrevet

i tidsbegrensa uføretrygd.. noen som vet hvor stort skattetrekk det blir?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...det kommer jo helt an på hvor mye du har i fradrag.....!

På skatteetatens sider finner du utregnings/endringsskjema for skatt.

Gjest Syk men optimist
Skrevet

...det kommer jo helt an på hvor mye du har i fradrag.....!

På skatteetatens sider finner du utregnings/endringsskjema for skatt.

Jeg har ingen fradrag.. :/

Skrevet

Jeg er 28..

Da har du klart å opparbeide deg bra med pensjonspoeng til bare å være 28 år. Heldig du :o)

Gjest syk men optimist
Skrevet

Da har du klart å opparbeide deg bra med pensjonspoeng til bare å være 28 år. Heldig du :o)

Faktisk ikke.. jeg har aldri hatt jobb.. var i en ulykke da jeg var 17 og har siden slitt psykisk og fysisk..

Men jeg har fått penjsonspoeng de siste fire årene på rehabilitering så det må være det?

Skrevet

Faktisk ikke.. jeg har aldri hatt jobb.. var i en ulykke da jeg var 17 og har siden slitt psykisk og fysisk..

Men jeg har fått penjsonspoeng de siste fire årene på rehabilitering så det må være det?

Jeg har venninner som med unger som lever for 350 kr dagen. Og de er mye eldre enn deg.

Du har ikke fått ung ufør tillegg da?

Gjest syk men optimist
Skrevet

Jeg har venninner som med unger som lever for 350 kr dagen. Og de er mye eldre enn deg.

Du har ikke fått ung ufør tillegg da?

Det sto det ingenting om i brevet.. Men det er få år sida det ble innført pensjonspoeng på rehab.penger så kanskje de ikke fikk nyte godt av den innførelsen?

Evt. er det kanskje at jeg ikke har varig, men tidsbegrenset uføretrygd. Vet ikke om det er noe forskjell.

En ting er dog sikkert; jeg blir ikke klok på trygdeetatens regler og forskrifter!

Skrevet

Det sto det ingenting om i brevet.. Men det er få år sida det ble innført pensjonspoeng på rehab.penger så kanskje de ikke fikk nyte godt av den innførelsen?

Evt. er det kanskje at jeg ikke har varig, men tidsbegrenset uføretrygd. Vet ikke om det er noe forskjell.

En ting er dog sikkert; jeg blir ikke klok på trygdeetatens regler og forskrifter!

Det er det ingen som blir og dessuten så går mye på skjønn og da går ting på om saksbehandleren liker deg eller ikke.

Så smil pent, ha lua i handa og håp for det beste og får du ikke det du skal må du mase og skrike deg til den noen år ;o)

Gjest syk men optimist
Skrevet

Det er det ingen som blir og dessuten så går mye på skjønn og da går ting på om saksbehandleren liker deg eller ikke.

Så smil pent, ha lua i handa og håp for det beste og får du ikke det du skal må du mase og skrike deg til den noen år ;o)

Hehe, virker som du har erfaring med etaten så skal ta til meg rådet og gjøre så godt jeg kan.

Ha en fin kveld :)

Gjest Tror du har rett til særfradrag på skatten
Skrevet

Det høres ut som kjæresten min... Han får omtrent det samme pr dag, men har har varig ufør...

Jeg får 630kr pr dag, og er tidsbegrenset ufør...

I den første tiden ble skatten min trukket etter satser i tabell, men så fikk jeg beskjed av trygdekontoret at jeg hadde krav på særfradrag av skatten fordi jeg hadde tidsbegrenset uførepensjon..

I følge trygdekontoret har jeg fått beskjed om at man har særfradrag på skatten ved uførytelse slik at du ikke trenger å betale så mye skatt..

Ta kontakt med trygdekontoret og evt. hør deg med dem om disse rettighetene...

Du kan også dra til ligningskontoret og få utstedt et skattekort hvor dem skriver at du har særfradrag på skatten...

Skrevet

hvis ikke du har fått tilleggsytelse som ung ufør da. Da får man pensjonspoeng..

Man får ikke pensjonspoeng ved å bare å gå på rehab.penger som utgjør svært lite..

Gikk selv på rehab.penger og hadde tilleggsytelse som ung ufør i tillegg.. Det utgjorde mye mer en bare rehab.penger

Skrevet

Varig ufør; Dvs at det ikke er noe utsikt til bedring av helsa..

Tidsbegrenset ufør: dvs at det kan være utsiktiger til bedring av helsa i løpet av denne tidsbegrenset perioden..

Innført pensjonspoeng i rehab.penger.. Rart at jeg verken har fått det eller har hørt noe om det i det hele tatt selv om jeg gikk på rehab.penger for under 1 år siden...

Det er jo ikke ofte at det står dirkte at du har fått ung ufør i tillegg til rehab.penger på utbetalingslappen.. Det stod bare rehab.penger hos meg da jeg mottok lappen, men jeg har jo også ung ufør i tillegg da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...