Gå til innhold

Feiloppringing fra legesenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette vil jo ingen ende ta! Fikk en telefon i sted til mobilen min og presenterte meg med etternavn. Damen spurte om jeg var _hele navnet mitt_ og jeg sa som sant er, ja. Så kom det i en faderlig fart i den andre enden at hun ringte fra et legesenter i Vestfold (!), at jeg hadde vært hos lege DittOgDatt og fått brev derfra om at alt var bra, men... Her klarte jeg omsider å få avbrutt damen og sagt at hun hadde feil person på tråden gitt! Jeg har aldri vært der jo!

Har sjekket litt på SSB og jeg tror jeg er alene i landet om den navnekombinasjonen så dette skjønner jeg ingenting av. Jaja. Skal tro hvem hun skulle ha tak i?

Videoannonse
Annonse
skorpionfisken
Skrevet

Det kan jo være to til av dere.

Ifølge SSB er det tre eller færre eller ingen....

Skrevet

Det kan jo være to til av dere.

Ifølge SSB er det tre eller færre eller ingen....

Jo, men det er ikke mer enn 261 som har samme etternavn som meg. Det er riktignok nesten 2000 med samme fornavnskobinasjon, men... Hun hadde jo mobilnummeret mitt i papirene sine - skjønner ingenting jeg.

skorpionfisken
Skrevet

Jo, men det er ikke mer enn 261 som har samme etternavn som meg. Det er riktignok nesten 2000 med samme fornavnskobinasjon, men... Hun hadde jo mobilnummeret mitt i papirene sine - skjønner ingenting jeg.

Ring legesenteret og spør om hun virkelig ringte derfra. Kanskje noen ringte for å lure sensitive opplysninger ut av deg, som for eksempel personnummeret...

Mobilnummeret kan de ha funnet da de lette etter deg, på nettet for eksempel.

Skrevet

Ring legesenteret og spør om hun virkelig ringte derfra. Kanskje noen ringte for å lure sensitive opplysninger ut av deg, som for eksempel personnummeret...

Mobilnummeret kan de ha funnet da de lette etter deg, på nettet for eksempel.

Jeg har ringt og sjekket opp og vedkommende hadde samme navn som meg, utrolig nok!, men hadde ikke oppgitt noe telefonnummer så de hadde funnet meg på opplysningen. Ganske utrolig at de ringte det da, jeg bor i Trondheim og legesenteret ligger i Vestfold!

Skrevet

Jeg har ringt og sjekket opp og vedkommende hadde samme navn som meg, utrolig nok!, men hadde ikke oppgitt noe telefonnummer så de hadde funnet meg på opplysningen. Ganske utrolig at de ringte det da, jeg bor i Trondheim og legesenteret ligger i Vestfold!

Men var ho frisk? :)

Skrevet

Men var ho frisk? :)

Vel, dama sa før jeg rakk å avbryte henne at prøvene "mine" var fine, "...men..." og så fikk jeg avbrutt henne før hun fikk fortalt hva "men"'et besto i. Så noe er det vel som feiler henne sikkert! Skummelt!

Skrevet

Vel, dama sa før jeg rakk å avbryte henne at prøvene "mine" var fine, "...men..." og så fikk jeg avbrutt henne før hun fikk fortalt hva "men"'et besto i. Så noe er det vel som feiler henne sikkert! Skummelt!

...men hun burde trimme mer - var det sikkert.... :)

Dessuten har ikke en kontorsøster (legeskretær) lov til å tolke resulatet av prøvene, så vi får gå ut fra at dama er frisk! hehe

Skrevet

Litt av en opplevelse!

Jeg har også en historie på lager:

Jeg har et navn (navnekombinasjonen for- og etternavn) som bare fem personer i Norge har, og bor i Oslo.

Etter å ha flytta hit i 1985, valgte jeg meg (helt tilfeldig) en privatpraktiserende allmennlege i Akersgata.

Mens jeg "gjorde meg i stand" for en GU, begynte legen å snakke om aborten jeg hadde tatt, og litt rundt den. Jeg ble kjempeforfjamsa, og sa at jeg absolutt ikke hadde tatt abort.

Han ble veldig flau, og sjekka kartotekkortene sine en gang til. Da viste det seg altså at en av de fire andre personene i Norge med samme navn som meg gikk til samme lege, og vi ble forvekslet slik.

Man kan snakke om sammentreff (det er mange hundre leger i Oslo, altså ...).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...