Gå til innhold

Svart arbeid

Anbefalte innlegg

Gjest Lovlydig
Skrevet

Hvordan er lovverket i forhold til svart arbeid?Har inntrykk av at mange jobber litt svart. Får man ingen straff for det?

Videoannonse
Annonse
skorpionfisken
Skrevet

Jo, om man blir tatt for det får man straff. Skatteunndragelse kalles det. Det finnes til og med en tipstelefon man kan ringe anonymt om sånt.

Eks. Den milliardsvindelen som nå rulles opp i Oslo Taxi. Tipper det vil rulle mange hoder der....

Gjest lovlydig
Skrevet

Jo, om man blir tatt for det får man straff. Skatteunndragelse kalles det. Det finnes til og med en tipstelefon man kan ringe anonymt om sånt.

Eks. Den milliardsvindelen som nå rulles opp i Oslo Taxi. Tipper det vil rulle mange hoder der....

Ok, da er det nok best og jobbe hvitt. Hvor stort er fribeløpet?

Skrevet

Ok, da er det nok best og jobbe hvitt. Hvor stort er fribeløpet?

Det kommer ganske mye an på hva du jobber med. Mange typer arbeid er rimelig "trygt" å gjøre svart, og sjangsen for at ligningsvesenet skal få mistanke er liten hvis du ikke plutselig begynner å få store beløp inn på kontoen.

For eksempel var jeg i min ungdom sammen med ei som jobbet som praktikant for en barnefamilie. Hun fikk 3.000,- pr. mnd, og jeg skjønner godt at hun ikke var interessert i å betale skatt av det.

".........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...