Gjest Lovlydig Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Hvordan er lovverket i forhold til svart arbeid?Har inntrykk av at mange jobber litt svart. Får man ingen straff for det? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Jo, om man blir tatt for det får man straff. Skatteunndragelse kalles det. Det finnes til og med en tipstelefon man kan ringe anonymt om sånt. Eks. Den milliardsvindelen som nå rulles opp i Oslo Taxi. Tipper det vil rulle mange hoder der.... 0 Siter
Gjest lovlydig Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Jo, om man blir tatt for det får man straff. Skatteunndragelse kalles det. Det finnes til og med en tipstelefon man kan ringe anonymt om sånt. Eks. Den milliardsvindelen som nå rulles opp i Oslo Taxi. Tipper det vil rulle mange hoder der.... Ok, da er det nok best og jobbe hvitt. Hvor stort er fribeløpet? 0 Siter
Prozak Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Ok, da er det nok best og jobbe hvitt. Hvor stort er fribeløpet? Det kommer ganske mye an på hva du jobber med. Mange typer arbeid er rimelig "trygt" å gjøre svart, og sjangsen for at ligningsvesenet skal få mistanke er liten hvis du ikke plutselig begynner å få store beløp inn på kontoen. For eksempel var jeg i min ungdom sammen med ei som jobbet som praktikant for en barnefamilie. Hun fikk 3.000,- pr. mnd, og jeg skjønner godt at hun ikke var interessert i å betale skatt av det. ".........................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.