Gå til innhold

Oppussing&fornying: Hvor gjør dere av gamle ting...?

Anbefalte innlegg

Gjest vilpusseopp
Skrevet

Hvor gjør dere av gamle ting når dere pusser opp? Bilder, møbler, pynteting osv. Selger dere tingene eller gir dem bort?

Har så lyst å bytte ut møblemang, bilder, pynteting og vise versa i stuen og ellers i resten av huset og kjøpe nye, mer moderne møbler.

Til nå har det meste havnet i kjelleren. Men jeg er såååå lei av at det hoper seg opp av ting der nede. Hadde vært så deilig å begynne helt på nytt, uten å eie noenting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi det til Fretex! De kommer å henter det på døra! Det er egoistisk å kaste møbler og klær, som er hele og fult brukelige!

Ring til fretex å hør om de er intressert.......de blir garantert takknemlige!

Good luck! :))

Skrevet

Jeg trodde jeg bare kunn egjøre som mine foreldre gjorde til meg - gi det til eldstedatra som har flyttet for seg selv - men det var ikke bra nok.... *snurt*

Gjest vilpusseopp
Skrevet

Hvor kan man få solgt møbler. Vi har en flott sofa (Emily-mørkeblå fra Ekornes Kostet 10 tusen pr stk for ca 4 år siden)og brunbeisede møbler som vi gjerne ville hatt noen kroner for. Har også to ørelappstoler fra Slettvol (Blå/besj/hvit rutete/stipete som kostet 9 tusen pr stk for ca 4 år siden. Disse matcher sofaen.

Om man ikke liker det hypermoderne, med helt enkle former er disse møblene helt topp. Har forresten sett at brunbeisede møbler er blitt inn igjen. IKEA har masse møbelnyheter som er brunbeiset...

Jeg vil ha forandring, ønsker meg bare lyse møbler i bjørk.

Hvor averterer man slike ting. På internett, i avisa eller andre plasser?

hare1365380455
Skrevet

Gir til fretex eller annen gjenbruksbutikk! Gjør det du også, så får noen nytte av tingene... Ikke vits i at det ligger i kjelleren og lager plass..

hare1365380455
Skrevet

Hvor kan man få solgt møbler. Vi har en flott sofa (Emily-mørkeblå fra Ekornes Kostet 10 tusen pr stk for ca 4 år siden)og brunbeisede møbler som vi gjerne ville hatt noen kroner for. Har også to ørelappstoler fra Slettvol (Blå/besj/hvit rutete/stipete som kostet 9 tusen pr stk for ca 4 år siden. Disse matcher sofaen.

Om man ikke liker det hypermoderne, med helt enkle former er disse møblene helt topp. Har forresten sett at brunbeisede møbler er blitt inn igjen. IKEA har masse møbelnyheter som er brunbeiset...

Jeg vil ha forandring, ønsker meg bare lyse møbler i bjørk.

Hvor averterer man slike ting. På internett, i avisa eller andre plasser?

I avisa.

hare1365380455
Skrevet

Jeg trodde jeg bare kunn egjøre som mine foreldre gjorde til meg - gi det til eldstedatra som har flyttet for seg selv - men det var ikke bra nok.... *snurt*

Jeg gjemmer noen gryter osv. som vi har til overs, og så kan søsken få dem om de trenger dem.

Gjest størrekjeller
Skrevet

Gir til fretex eller annen gjenbruksbutikk! Gjør det du også, så får noen nytte av tingene... Ikke vits i at det ligger i kjelleren og lager plass..

Lager plass... hadde det vært så vel at gamle saker lager plass i kjelleren skulle jeg jamen benyttet meg av det.

Skrevet

Vi har alltid gitt bort til Fretex, eller fått henta av de som leverer ny sofa, f eks.

Tar ihvertfall ikke vare på det bare for å oppbevare, da gir jeg det heller bort.

Men hvis sofaen er fin (vi har bare bytta når den ikke har vært det lenger...), hadde jeg prøvd å selge den i avisa, tror jeg.

Skrevet

På finn.no. Mener jeg leste en plass at det bare kostet kr 25 pr annonse. Tror ihvertfall du får solgt det raskt hvis dette er i nærheten en by.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Håper du har en god grunn til å bytte.

Dette er kanskej helt feilplassert, men jeg synes motehysteriet er gått ALT for langt.

Kan du ikke bare male treverket i soafen osv. hvitt? Og fjerne evt. overflødige ting og nips og sånt?

Male vegger, evt. kjøpe noen nye tekstiler - du kan få det lyst og fine med enkle midler!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...