Gå til innhold

Hjernevasket og mentalt voldtatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å bli hjernevasket til å bli med i en slik pyramide når media jevnlig advarer mot denne snarveien til rikdom?? Jeg mener det er dumskap og synes ikke noe synd på de som tapte pengene sine. De har bare seg selv å takke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør tydeligvis det. Det er det samme med MLM: alltid et eller annet nytt, som de frelste sier "har iiiingenting med herbalife etc. å gjøre".

":.........................."

Gjest Tjen penger på andre måter
Skrevet

Det er det de driver med, hjernevasker folk.

Ble med en kammerat på et slikt halleluja-møte for et par år siden, og jeg ble skremt.

De "hauser" opp stemning og får deg til å tro at du kan tjene massevis av penger på kort tid og med minimalt med innsats.

Lederne for slike møter er mestere med ord. Det er vel det eneste positivt en kan si om dem.

Skrevet

Foreldrene mine hadde en kjenning som ganske nylig forsøkte å få dem med på et nettverkssalgskonsept. Han snakket stort om innkekter på 80.000,- pr. mnd., og det var ikke måte på hvor fantastisk dette var. Det svinet ikke nevnte var at han hadde utgifter på 60.000,- pr. mnd. Dette er en av måtene de svindler folk på - de presenterer omsetning som fortjeneste. Jeg har kjent flere opp gjennom årene som har forsøkt å få meg med på et eller annet MLM-faenskap. Det har alltid fnyst av argumentene og advarslene mine, men ikke èn eneste en av dem har endt opp med å tjene noe på det. Jeg har sluttet å danse og synge "hva var det jeg saaaaa, hva vaaaaaaaar det jeg saaaaaa.", rett og slett fordi jeg er lei sangen :-)

".........................."

Gjest papirtiger
Skrevet

Det er noen mennesker som bør beskyttes mot seg selv.

Omtrent som de idiotene som oppdager at ops, forsikringen var visst ikke betalt. Etter at huset brant ned.

Skrevet

Noen av grunnene til at pyramidespill var så "fengende" ervisst at den anbefales gjennom venner/familie etc...er jo litt annerledes da på en måte, en stoler på sine nærmeste og evt sperrer/skeptisme er kanskje ikke like var som ovenfor fremmede? Uansett... synd på disse folka som har gått fem på og som fortsatt gjør det :/

Skrevet

Jeg er enig. Det er synd på disse folka i den forstand at de mangler dømmekraft og er godtroende og lettlurte. Men forøvrig har de seg sjøl å takke.

Skrevet

Foreldrene mine hadde en kjenning som ganske nylig forsøkte å få dem med på et nettverkssalgskonsept. Han snakket stort om innkekter på 80.000,- pr. mnd., og det var ikke måte på hvor fantastisk dette var. Det svinet ikke nevnte var at han hadde utgifter på 60.000,- pr. mnd. Dette er en av måtene de svindler folk på - de presenterer omsetning som fortjeneste. Jeg har kjent flere opp gjennom årene som har forsøkt å få meg med på et eller annet MLM-faenskap. Det har alltid fnyst av argumentene og advarslene mine, men ikke èn eneste en av dem har endt opp med å tjene noe på det. Jeg har sluttet å danse og synge "hva var det jeg saaaaa, hva vaaaaaaaar det jeg saaaaaa.", rett og slett fordi jeg er lei sangen :-)

".........................."

"Jeg har sluttet å danse og synge "hva var det jeg saaaaa, hva vaaaaaaaar det jeg saaaaaa.", rett og slett fordi jeg er lei sangen :-)"

Personlig må jeg innrømme at det frydet meg stort når jeg tidligere i dag (altså i går) hørte på radioen at danske Hells Angels hadde tapt store penger på T5PC.

For de var visst skikkelige grimme nå. :)

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

"Jeg har sluttet å danse og synge "hva var det jeg saaaaa, hva vaaaaaaaar det jeg saaaaaa.", rett og slett fordi jeg er lei sangen :-)"

Personlig må jeg innrømme at det frydet meg stort når jeg tidligere i dag (altså i går) hørte på radioen at danske Hells Angels hadde tapt store penger på T5PC.

Dro litt på fliret jeg også når jeg hørte det ja. Og de har helt sikkert nok penger igjen til at de kan få seg en billett på danskebåten så de kan komme og hilse på.. ;o)

Skrevet

Der har du jo en gjeng man fint kan legge til i Trygve Hegnars beskrivelse "70.000 idioter" :-)

"............................"

Skrevet

Der har du jo en gjeng man fint kan legge til i Trygve Hegnars beskrivelse "70.000 idioter" :-)

"............................"

En god beskrivelse, men uheldigvis for de som har tjent seg styrtrike på andres godtroenhet er dette deler av de 70000 idiotene som rimelig sikkert ikke vil la pengetapet gå upåaktet hen. :)

Jeg blir ikke spesielt lei meg den dagen jeg leser i avisa at dette dusinet med styrtrike unge menn ikke har mer enn 1 kneskål hver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...