Gå til innhold

Innvandringsdebatten i Holmgang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var han ikke leder for islamsk råd da? Om fleteparten av muslimene ville vært uenige med ham så burde de da heller funnet en annen leder.

Nå var det vel flesteparten av muslimer i Norge som valgte ham da. Det er jo engang slik (enten man snakker om kristne, hinduer, osv.) at det er de mest fundamentalistiske som gidder å stemme for slike ting.

De fleste muslimer er akkurat som deg og meg.

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Goliath

8

• ShitDiddelyDo

8

• Champagne

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg aner ikke hvem han er, men for alt det jeg vet så kan han være født her, og like norsk som deg og meg.

Det er da ikke vanskelig å finne religiøse idioter (av en hvilken som helst type) til å si idiotiske ting på TV.

Med vennlig hilsen

Merkelig at du ikke vet hvem som er lederen for muslimsk råd i Norge, men det var altså han som kom med denne uttalelsen samtidig som han ikke ønsker å ta avstand fra drapet i Nederland.

Et drap han heller hadde forståelse for.....

Skrevet

Nå var det vel flesteparten av muslimer i Norge som valgte ham da. Det er jo engang slik (enten man snakker om kristne, hinduer, osv.) at det er de mest fundamentalistiske som gidder å stemme for slike ting.

De fleste muslimer er akkurat som deg og meg.

Med vennlig hilsen

Mener du at det er de mest fundamentalistiske som stemmer i Norge?

Hvordan faller det sammen med ditt syn på demokrati Sør?

Eller har du allerede forstått at du er på "ville veier" her?

Skrevet

Selvsagt er mannen en idiot. (Under forutsetning av at han blir gjengitt korrekt - jeg så ikke programmet.)

Hvis du hadde sette en "norsk, kristen mann" uttale akkurat det samme så ville du ikke tenkt "slik er alle nordmenn", eller "slik er alle kristne" eller "slik er alle menn".

Problemet er at siden mange ikke kjenner muslimer godt, så tror de at "alle muslimer er slik", akkurat som mange folk trodde at "alle jøder er slik" for 70 år siden.

Med vennlig hilsen

Poenget er at han representerer Muslimsk råd - som leder av denne.

Og således representerer et stort utvalg av det som skal være de "moderate" muslimer i Norge.

Skrevet

Carl I Hagen tapte jo diskusjonen soleklart. Det eneste han gjorde var å hause frampå det samme han har bablet om i 20 år, og ble enkelt satt på plass av denne unge muslim-fyren og diverse forskere.

Greit nok at Hagen til tider debatterer jævla godt, men han gjorde ikke det på tirsdag.

Du må med andre ord ha vært på dass i 40 av 45 minutter dersom du stemmer Hagen på grunn en opptreden hvor påstandene hans ble tilbakevist som inkompetent vissvass fra samtlige tilstede bortsett fra et kvinnfolk så bittert at jeg ikke hadde vært i høy i hatten om jeg hadde møtt på henne en mørk høstkveld.

Helt enig med deg.

Jeg hadde vesentlig mer sansen for dama som representerte "World human rigths" (eller noe sånt...).

Skrevet

En annen sak er at folk som Anita Sæle sitter på Stortinget (og har makt). Denne muslimske tullingen er en TV2 får tak i fordi han er flink til å si mye ekstremt og tåpelig på TV.

Man får gode seertall av slikt.

Med vennlig hilsen

Denne muslimske tullingen representerer et stort antall muslimer i Norge - som deres valgte leder.

Med tanke på hva du ellers har uttalt om fremskrittspartiets medlemmer og deres ansvar for hva Frp står for (inklusive Frps valgte leder) - hva mener du da om medlemmene av muslimsk råd?

Skrevet

Merkelig at du ikke vet hvem som er lederen for muslimsk råd i Norge, men det var altså han som kom med denne uttalelsen samtidig som han ikke ønsker å ta avstand fra drapet i Nederland.

Et drap han heller hadde forståelse for.....

De fleste her, bortsett fra deg, har faktisk fått med seg at jeg er ateist.

Å "forstå" betyr, for øvrig, ikke at man er enig.

Skrevet

Denne muslimske tullingen representerer et stort antall muslimer i Norge - som deres valgte leder.

Med tanke på hva du ellers har uttalt om fremskrittspartiets medlemmer og deres ansvar for hva Frp står for (inklusive Frps valgte leder) - hva mener du da om medlemmene av muslimsk råd?

At det er stor forskjell på om folk er tilhenger av en religion, og et politisk parti.

I Norge blir folk mer eller mindre automatisk innmeldt i dine respektive trosamfunn. Det går også "i arv".

Å melde seg inn i et politisk parti er noe helt annet.

Skrevet

Mener du at det er de mest fundamentalistiske som stemmer i Norge?

Hvordan faller det sammen med ditt syn på demokrati Sør?

Eller har du allerede forstått at du er på "ville veier" her?

For å oppklare: det er selvsagt de mest fundamentalistiske som passer på å delta i "religiøse valg". De vanlige "stats-kirke" religiøse gidder neppe, og derfor blir ofte de mer ekstreme lederene valgt. Dette gjelder selvsagt for alle religioner.

Skrevet

Hva du er i motsetning til hva du påstår at du er, er en ting.

Men interessant er det jo at du mener at det å være ateist betyr at du ikke aner noe om hvem som er hvem i Norge når det gjelder andre livssyn.

Skrevet

For å oppklare: det er selvsagt de mest fundamentalistiske som passer på å delta i "religiøse valg". De vanlige "stats-kirke" religiøse gidder neppe, og derfor blir ofte de mer ekstreme lederene valgt. Dette gjelder selvsagt for alle religioner.

Så du mener at den norske kirke ledes av fundamentalister?

Skrevet

At det er stor forskjell på om folk er tilhenger av en religion, og et politisk parti.

I Norge blir folk mer eller mindre automatisk innmeldt i dine respektive trosamfunn. Det går også "i arv".

Å melde seg inn i et politisk parti er noe helt annet.

Muslimsk råd er ikke noe du automatisk blir medlem av selv om du er muslim.

Du må foreta deg noe aktivt for å bli medlem, og på bakgrunn av det så mottar også organisasjonen økonomisk støtte fra staten.

Hvis du mener at det ikke kan sammenliknes med å bli medlem av et politisk parti, så må du forklare deg nærmere Sør.

Skrevet

Jaha. En ateist som flyr rundt og deler andre mennesker inn i grupper av onde og gode, (i verste religiøs-fanatikerstil), og rettferdigjør sine hat-kampanjer mot annereldes tenkede ut fra det.

Tror du skal kalle deg "ateist" heretter.

Skrevet

Jaha. En ateist som flyr rundt og deler andre mennesker inn i grupper av onde og gode, (i verste religiøs-fanatikerstil), og rettferdigjør sine hat-kampanjer mot annereldes tenkede ut fra det.

Tror du skal kalle deg "ateist" heretter.

Og ellers har du det bare bra?

Skrevet

Og ellers har du det bare bra?

Du har allerde forklart for Flisa at du er her for å bekjempe onde personer på DOL.

Den slags unyansert, stakato og svart\hvit syn på mennesker og problemer, er noe vi først og fremst kjenner fra fanatisk-religiøse miljøer.

Du er en "ateist" med ekstra stor apostrof.

Skrevet

Du har allerde forklart for Flisa at du er her for å bekjempe onde personer på DOL.

Den slags unyansert, stakato og svart\hvit syn på mennesker og problemer, er noe vi først og fremst kjenner fra fanatisk-religiøse miljøer.

Du er en "ateist" med ekstra stor apostrof.

*gjesp*

Tør vi ønske deg god bedring?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...