Gå til innhold

Morsomme selskapsleker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal arrangere runddag i morgen, og trenger tips til selskapsleker for 25 personer... de fire som skulle finne på noe endte opp med jernteppe hele gjengen, så da var vi like langt.

Er det noen som kan noen morsommme leker, og som kan dele dem? Er litt småstressa nå...

Takker og bukker på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selskapsleker er ikke morsomt! Drit i hele greia og få en langt hyggeligere fest! ;)

Skrevet

Selskapsleker er ufattelig kjipt.

Kjør heller en kanne god, gammal trønderkarsk på bordet, litt Åge Aleksandersen på stereoen, og la det stå til.

Etter nok karsk skjer det morsomme ting helt av seg selv.

Rundt år? Du fyller da ikke rundt før i... mai? Eller er jeg forvirra igjen?

Skrevet

Selskapsleker er ikke morsomt! Drit i hele greia og få en langt hyggeligere fest! ;)

Hehe... måtte ha vært noen som ER morsomme i så fall :)

Festen blir nok artig utover i de små timer den! Det er en veldig livete gjeng som kommer, og noen av dem har vi ikke sett på flere år. Desto mer hyggelig :)

Skrevet

Selskapsleker er ufattelig kjipt.

Kjør heller en kanne god, gammal trønderkarsk på bordet, litt Åge Aleksandersen på stereoen, og la det stå til.

Etter nok karsk skjer det morsomme ting helt av seg selv.

Rundt år? Du fyller da ikke rundt før i... mai? Eller er jeg forvirra igjen?

Hehehe... ja, du er kjempeforvirra, as usual ;)

Neida, det er ikke meg som fyller, heldigvis.

Karsk blir det IKKE for min del! Det finnes knapt nok noe eklere enn det... De som vil ha kaffe får selvsagt det, hva de har oppi har jeg strengt tatt ikke noe med ;)

Det blir øl og vin til maten, cognac og Bailey's til kaffen. Det som skal drikkes resten av kvelden tar folk med selv.

Skrevet

Hehe... måtte ha vært noen som ER morsomme i så fall :)

Festen blir nok artig utover i de små timer den! Det er en veldig livete gjeng som kommer, og noen av dem har vi ikke sett på flere år. Desto mer hyggelig :)

Derfor er det hyggeligere om folk får skravle og drikke i fred! ;)

Skrevet

Karsk blir det IKKE for min del! Det finnes knapt nok noe eklere enn det... De som vil ha kaffe får selvsagt det, hva de har oppi har jeg strengt tatt ikke noe med ;)

Det blir øl og vin til maten, cognac og Bailey's til kaffen. Det som skal drikkes resten av kvelden tar folk med selv.

Oki, det høres greit ut. Jeg er strengt tatt ikke begeistret for karsk sjøl, men gikk ut fra at dere trønderpier var rammere enn DDE på karskdunken.

Neida, jeg har ingen fordommer. :)

Skrevet

Men du: Har du bursdag i morgen?

Hvem f... var det som hadde i mai da? Jeg er så dårlig på bursdager. Husker knapt min egen.

Gratulerer så meget i hvert fall. Gamle kjærring! :)

Skrevet

Men du: Har du bursdag i morgen?

Hvem f... var det som hadde i mai da? Jeg er så dårlig på bursdager. Husker knapt min egen.

Gratulerer så meget i hvert fall. Gamle kjærring! :)

Nei, jeg har ikke bursdag i morgen, og heller ikke i mai. Derimot sitter dagen din som spikret, så den skal jeg klare å minne deg på!

Kan nesten ikke svare deg på hvem du kjenner som har bursdag da, kjære Odalsgubbe;)

Skrevet

Oki, det høres greit ut. Jeg er strengt tatt ikke begeistret for karsk sjøl, men gikk ut fra at dere trønderpier var rammere enn DDE på karskdunken.

Neida, jeg har ingen fordommer. :)

Jeg drakk hjemmebrent ("heimert") i min pure ungdom, siden det var det eneste og billigste vi fjortiser fikk tak i. Det smakte død og fordervelse, og enda verre, vi døyvet smaken i intet mindre enn Cola!

Tåler forresten ikke koffein lenger, så det er nå enda en god grunn til å styre unna både karsk, kaffe og Cola ;)

Skrevet

Derfor er det hyggeligere om folk får skravle og drikke i fred! ;)

Kan hende du har rett, ja :) Spørs om det blir lagt inn litt linedance for de som vil etter hvert, me får sjå.

Du får ha ei god helg!

:o)

Skrevet

Morderleken! Moahahaha!

Hmm... det hørtes litt for avansert ut :)

Skrevet

Nei, jeg har ikke bursdag i morgen, og heller ikke i mai. Derimot sitter dagen din som spikret, så den skal jeg klare å minne deg på!

Kan nesten ikke svare deg på hvem du kjenner som har bursdag da, kjære Odalsgubbe;)

Jeg var helt sikker på at det var deg, men jeg er i hvert fall sikker på at det ikke er langt unna mai! :)

Klart min dag sitter spikret. Den dagen feires med offentlig flagging her i odalen, så det skulle bare mangle. ;)

Skrevet

Jeg drakk hjemmebrent ("heimert") i min pure ungdom, siden det var det eneste og billigste vi fjortiser fikk tak i. Det smakte død og fordervelse, og enda verre, vi døyvet smaken i intet mindre enn Cola!

Tåler forresten ikke koffein lenger, så det er nå enda en god grunn til å styre unna både karsk, kaffe og Cola ;)

Jeg har også drukke karsk sånn ca. 1 gang. Det ble med den ene gangen. :)

Vel, så lenge man fortsatt liker øl så klarer man seg uten Cola og Kaffe. :)

Skrevet

Hmm... det hørtes litt for avansert ut :)

Neida. Morsom og skikkelig barnslig. :D Ta en kortstokk, og finn frem et ess og resten tilfeldige kort, ett til hver. Den som får esset er morderen. Ingen ser på andre kort enn sitt eget, slik at ingen vet hvem morderen er.

Alle får så bind for øynene, (morderen tar av seg bindet når alle har fått det på) og så skal man vase rundt i mørket og vente på å bli drept. Morderen dreper ved å klemme rundt halsen til ofrene. Ofrene skal så telle til ti (slik at det blir en liten pause) før man skriker og faller. Når alle er drept må morderen sette på seg bindet igjen og legge seg død på gulvet. Må også passe på å skrike et sted innimellom drepingen, slik at ingen reagerer på at morderen ikke har blitt drept.

Så setter man seg ned og diskuterer hvordan grepet var - fast, svakt, av en høy eller lav person etc. Alle forteller etter tur, og avslutter med å peke ut en de mistenker som morderen.

Når morderen har tilstått, deles kortene ut på nytt. Etc, etc. :D

Skrevet

Neida. Morsom og skikkelig barnslig. :D Ta en kortstokk, og finn frem et ess og resten tilfeldige kort, ett til hver. Den som får esset er morderen. Ingen ser på andre kort enn sitt eget, slik at ingen vet hvem morderen er.

Alle får så bind for øynene, (morderen tar av seg bindet når alle har fått det på) og så skal man vase rundt i mørket og vente på å bli drept. Morderen dreper ved å klemme rundt halsen til ofrene. Ofrene skal så telle til ti (slik at det blir en liten pause) før man skriker og faller. Når alle er drept må morderen sette på seg bindet igjen og legge seg død på gulvet. Må også passe på å skrike et sted innimellom drepingen, slik at ingen reagerer på at morderen ikke har blitt drept.

Så setter man seg ned og diskuterer hvordan grepet var - fast, svakt, av en høy eller lav person etc. Alle forteller etter tur, og avslutter med å peke ut en de mistenker som morderen.

Når morderen har tilstått, deles kortene ut på nytt. Etc, etc. :D

høres avansert ut... tar lang tid med 25 stykker vel?

Skrevet

høres avansert ut... tar lang tid med 25 stykker vel?

Tja, det er ikke verre enn man gjør det til. Dette pleier iallefall å slå an når man har en drink eller åtte i beina. :P Det blir så mye mer dramatisk da.

Skrevet

Jeg var helt sikker på at det var deg, men jeg er i hvert fall sikker på at det ikke er langt unna mai! :)

Klart min dag sitter spikret. Den dagen feires med offentlig flagging her i odalen, så det skulle bare mangle. ;)

Hehe...

du kan vel legge til en ca 60 dager, i valgfri retning, så er du litt nærmere bursdagen min ;)

Skrevet

Jeg har også drukke karsk sånn ca. 1 gang. Det ble med den ene gangen. :)

Vel, så lenge man fortsatt liker øl så klarer man seg uten Cola og Kaffe. :)

Enig med du!

Øl er godt, men den første ølen er av en eller annen grunn veldig sjeldent god.

I morgen blir det hvitvin, tenker jeg. Har funnet tidenes desidert beste hvitvin, så den er innkjøpt. Det er en australsk Rieslingvin, men navnet husker jeg ikke. GWR eller noe i den duren, kanskje.

Nei, nå er det natta for de som kan sove. Du får ha ei fin ei selv, så prates vi!

Nattaklæm fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...