Gå til innhold

Tvkort i pc

Anbefalte innlegg

Gjest petter65
Skrevet

Jeg har fått innstalert tv-kort i min nye pc. Hvordan går jeg frem for å få dette til å virke?

Noen som har gjot dette før?

Videoannonse
Annonse
Gjest petter65
Skrevet

Jeg mener altså hvordan kan jeg se på tv på pcn.

Skrevet

Jeg mener altså hvordan kan jeg se på tv på pcn.

Du må første installere driverne som fulgte med på CD og deretter koble til en antenneledning fra kabelTV eller antenne bak på TV-kortet.

Har du gjort dette?

Gjest petter65
Skrevet

Du må første installere driverne som fulgte med på CD og deretter koble til en antenneledning fra kabelTV eller antenne bak på TV-kortet.

Har du gjort dette?

Driverne er instalert. Da er det vel tilkoppling av antenneledningen som gjenstår da.

Takk skal du ha.

Skrevet

Driverne er instalert. Da er det vel tilkoppling av antenneledningen som gjenstår da.

Takk skal du ha.

Ja, så er det bare å søke frem kanalene med programvaren som fulgte med.

Lykke til.

Gjest petter65
Skrevet

Har du gjort dette?

Jeg har parabolantenne pr i dag. Hvis jeg velger å kjøpe en antenne istedenfor å kopple til parabolen - hva slags kanaler etc kan jeg se da. Det er vel sånn at vi i såfall må se de samme programmene hvis vi velger parabolantenneløsningen? Hva skal jeg spørre etter butikken hvis jeg skal kjøpe en antenne?

(Beklager dumme spørsmål)

Skrevet

Jeg har parabolantenne pr i dag. Hvis jeg velger å kjøpe en antenne istedenfor å kopple til parabolen - hva slags kanaler etc kan jeg se da. Det er vel sånn at vi i såfall må se de samme programmene hvis vi velger parabolantenneløsningen? Hva skal jeg spørre etter butikken hvis jeg skal kjøpe en antenne?

(Beklager dumme spørsmål)

Hvis du bor i et noenlunde tettbebygd strøk av landet, skal du kunne få inn NRk 1 og 2, Tv2, TvN, samt eventuelle lokal-Tv stasjoner med ei vanlig "gammeldags antenne". Velger du ei bordantenne er du avhengig av gode forhold. I f.eks en blokk med mye betong og armeringsjern kan det bli vanskelig.

Skrevet

Hvis du bor i et noenlunde tettbebygd strøk av landet, skal du kunne få inn NRk 1 og 2, Tv2, TvN, samt eventuelle lokal-Tv stasjoner med ei vanlig "gammeldags antenne". Velger du ei bordantenne er du avhengig av gode forhold. I f.eks en blokk med mye betong og armeringsjern kan det bli vanskelig.

Dersom TV-kortet har inngang for den type leding som brukes på Parabol, så KAN det hende at det går an å koble en forgrening inn på Tv-Kortet og bruke software som erstatning for dekoderen, slik at ihverfall de ukodede kanalene kan sees uavhengig av hverandre.

Men dette er ikke noe jeg er ekspert på, og jeg anbefaler deg og stille spørsmålet på et sted hvor det skriver mange med peiling på slik: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=23

Gjest petter65
Skrevet

Takk for all hjelp. Jeg skal sjekke litt på den linken du gav meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...