Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde vært noe *drømme*

Jeg var faktisk overrasket over at det var såpass billig. 5600 kr er billigere enn mange "Spania-turer".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg var faktisk overrasket over at det var såpass billig. 5600 kr er billigere enn mange "Spania-turer".

Med vennlig hilsen

Men det er uten flybillett, den må man kjøpe ved siden av.

Jeg har kikket på kataloger, jeg kommer ikke under en pris på 10 000 kr uansett hvor jeg reiser og det er for dyrt både for meg og ev reisefølge. Så da så.

Skrevet

Men det er uten flybillett, den må man kjøpe ved siden av.

Jeg har kikket på kataloger, jeg kommer ikke under en pris på 10 000 kr uansett hvor jeg reiser og det er for dyrt både for meg og ev reisefølge. Så da så.

Svømming er nok den eneste utvei!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vedr. proteksjonisme.

Kan du nevne ETT eneste land som har kommet seg ut av fattigdom uten proteksjonisme, som tollbarierer og valutakontroll?

Sør-Korea, Malaysia, Indonesia, Japan, osv - har alle vært særdeles proteksjonistiske.

Har du lest noe av Monbiot?

Monbiot er inne på mye fornuftig (også etter at han "endret syn").

Hans poeng er, så vidt jeg skjønner, at fattige land skal nyte godt av fri markedsadgang, samtidig som de kan opptre proteksjonistisk overfor utelandske varer.

Det kan godt være en vei å gå, men først må vi få med USA og Norge f.eks. på noe slikt. Det sitter nok langt inn både hos Bush og de norske sosialistene, men vedvarende press kan kanskje hjelpe.

En ting er i alle fall sikkert; WTO er viktig, og det eneste virkemiddel som kan benyttes til å få til noe slikt. Da nytter det ikke å gå bananas hver gang WTO samles til sine "runder".

....

Problemet er selvsagt at alle land innerst inne ønsker å beskytte eget næringsliv, og at alle land har sterke pressgrupper som sørger for dette.

Så mest sannsynlig vil du kunne legge ut linker om slummen i Nairobi eller innover der, også da vi skal hvile oss og innta vår størstepensjonisttilværelse.

Skrevet

Det er jo triste greier, naturligvis, og ikke ukjent for noen. Men hvorfor legger du ut slike linker?

Han må jo ha litt avveksling, ikke sant. Det må jo bli ganske slitsomt og bare hamre løs på USA og Israel i et staka kjør.

Men bare vent, snart kommer det vel en link som «beviser» sammenhengen mellom denne jævelskapen og USAs - og Israels - eksploitering av den tredje verden.

Han skuffer ikke, den karen.

Skrevet

Han må jo ha litt avveksling, ikke sant. Det må jo bli ganske slitsomt og bare hamre løs på USA og Israel i et staka kjør.

Men bare vent, snart kommer det vel en link som «beviser» sammenhengen mellom denne jævelskapen og USAs - og Israels - eksploitering av den tredje verden.

Han skuffer ikke, den karen.

"USAs - og Israels - eksploitering av den tredje verden."

Vestens utnyttelse av den tredje verden er det vel ingen med et minimum av hjerneceller som kan benekte. Imidlertid blir det en litt annen sak, og lite relevant når man enten vil utslette israel eller alle verdens muslimer.

"........................."

Skrevet

"USAs - og Israels - eksploitering av den tredje verden."

Vestens utnyttelse av den tredje verden er det vel ingen med et minimum av hjerneceller som kan benekte. Imidlertid blir det en litt annen sak, og lite relevant når man enten vil utslette israel eller alle verdens muslimer.

"........................."

...med litt godvilje kunne en kanskje også sett at den tredje verden ville dra nytte av dette også, hvis ikke religiøse - og ikke minst politiske - tvangstrøyer sto i veien.

Alt er ikke galt med USA og Israel, skjønner du, det bare ser slik ut i NRK, NTB og dagspressen - flere ganger i døgnet.

Skrevet

...med litt godvilje kunne en kanskje også sett at den tredje verden ville dra nytte av dette også, hvis ikke religiøse - og ikke minst politiske - tvangstrøyer sto i veien.

Alt er ikke galt med USA og Israel, skjønner du, det bare ser slik ut i NRK, NTB og dagspressen - flere ganger i døgnet.

Har jeg sagt noe om USA og Isreal nå? Eller har jeg noengang sagt at "alt" er galt med noe land? Ikke det, nei.

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...