Gå til innhold

Til "sør"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å svare deg i går, men fikk ikke lagt inn svaret av en eller annen grunn, svarer derfor her(så du ser det, ble så irritert at jeg måtte svare ja!)

Du svarte meg slik i går;

"men det legaliserer ikke at slike asylsøkere(osv) kommer til Norge å utfører vold og kriminalitet

Jeg antar at du mener legitimiserer, og ikke legaliserer?"

Svar; nei, jeg mente _legaliserer_, det er det ordet JEG bruker, så får det så være at det ikke er helt riktig ifølge ordboka.

Du forstår det, og da er det bare smålig å pirke på andres skrivefeil, noe du forøvrig alltid gjør når du er usikker og skal hevde deg på andres bekostning.

Er det ikke det samme en rasist gjør? hakker på (det han mener er) andres svakheter for å hevde seg selv?Jo, det er du flink til. På tide med en selvransakelse!

"Nei, selvsagt legitimiserer det ikke vold eller annen faenskap, men er det noen som helst som har påstått det heller?"

Svar; Nei, du påstår ikke det, men jeg oppfattet at du nesten mente det sånn(leste mellom linjene*til opplysning; BARE ET UTTRYKK!*)

Det legitimiserer ikke at man serverer gammel kaffe , og det er det heller ingen som har påstått." Svar;*Svada!*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Det er en fordel å bruke korrekte ord og uttrykk hvis man vil bli forstått. Legalisere og legitimisere betyr helt forskjellige ting.

2) INGEN har noensinne påstått eller insinuert at noe av dette legitimiserer vold/ran. Hvis du mener noen gjør det, så vennligst kom med en KONKRET referanse til et innlegg, istedet for å tolke deg inn i tåkeheimen.

3) Du blander hummer, kanin og kanari, og klager over at folk ikke er med på det du forfekter.

Med vennlig hilsen

Skrevet

1) Det er en fordel å bruke korrekte ord og uttrykk hvis man vil bli forstått. Legalisere og legitimisere betyr helt forskjellige ting.

2) INGEN har noensinne påstått eller insinuert at noe av dette legitimiserer vold/ran. Hvis du mener noen gjør det, så vennligst kom med en KONKRET referanse til et innlegg, istedet for å tolke deg inn i tåkeheimen.

3) Du blander hummer, kanin og kanari, og klager over at folk ikke er med på det du forfekter.

Med vennlig hilsen

Nei, det var kun deg*dols størtse kverulant* jeg siktet til her, og kun deg jeg klaget på(om du velger å kalle det det...)

Ellers er det vel bare dumt å gå inn i en lang diskusjon med deg, da må man vie hele dagen sin til det, og det har iallefall ikke jeg tid eller lyst til.

Jeg har ikke tenkt å leve livet mitt på dol selv om du gjør det.

Men sørg for å få det siste ordet du, jeg har skjønt det er _veldig_ viktig for deg akkurat det!

Skrevet

Nei, det var kun deg*dols størtse kverulant* jeg siktet til her, og kun deg jeg klaget på(om du velger å kalle det det...)

Ellers er det vel bare dumt å gå inn i en lang diskusjon med deg, da må man vie hele dagen sin til det, og det har iallefall ikke jeg tid eller lyst til.

Jeg har ikke tenkt å leve livet mitt på dol selv om du gjør det.

Men sørg for å få det siste ordet du, jeg har skjønt det er _veldig_ viktig for deg akkurat det!

Så du hadde altså ikke noe eksempel på at noen legitimiserer vold og ran?

Sånn bare for at det ikke skal herske tvil?

Med vennlig hilsen

Jeg er en annen
Skrevet

Én ting er sikkert: Ingenting legitimerer din bruk av semikolon; den er helt horribel.

Skrevet

Én ting er sikkert: Ingenting legitimerer din bruk av semikolon; den er helt horribel.

Godt at den ikke blir legalisert!

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Så du hadde altså ikke noe eksempel på at noen legitimiserer vold og ran?

Sånn bare for at det ikke skal herske tvil?

Med vennlig hilsen

Hmmm, skulle ikke svare deg men...

De kriminelle asylsøkerne som har voldtatt sier selv at de mener alle norske kvinner er horer som de har rett til å voldta, det er nok bevis for meg!

Jeg kjenner til ikkekriminelle mørhudede som tar sterk avstand fra sine egne landsmenn pga at de har slike holdninger. De er like fortvilet over situasjonen som oss hvite.

Dette handler ikke om rasisme i det hele tatt, men om en gruppe som er overrepresenter når det gjelder visse typer vold, og det må vi bare innse.

Det er like ille at norske hvite er kriminelle, men pga forskjellige årsaker til volden(religion, andre verdier osv), må de sees på som to adskilte voldsgrupper som kansje må bekjempes på litt forskjellige vis?

Asylsøkere osv må endre menneskesynet sitt bl.a. og vite at koranen ikke står over norsk lov.

Mere gidder jeg ikke diskutere med deg her, for ting kan jo alltids sies imot. Det finnes alltid motargumenter, selv til fornuften!

Skrevet

De kriminelle asylsøkerne som har voldtatt sier selv at de mener alle norske kvinner er horer som de har rett til å voldta, det er nok bevis for meg!

Jeg kjenner til ikkekriminelle mørhudede som tar sterk avstand fra sine egne landsmenn pga at de har slike holdninger. De er like fortvilet over situasjonen som oss hvite.

Dette handler ikke om rasisme i det hele tatt, men om en gruppe som er overrepresenter når det gjelder visse typer vold, og det må vi bare innse.

Det er like ille at norske hvite er kriminelle, men pga forskjellige årsaker til volden(religion, andre verdier osv), må de sees på som to adskilte voldsgrupper som kansje må bekjempes på litt forskjellige vis?

Asylsøkere osv må endre menneskesynet sitt bl.a. og vite at koranen ikke står over norsk lov.

Mere gidder jeg ikke diskutere med deg her, for ting kan jo alltids sies imot. Det finnes alltid motargumenter, selv til fornuften!

Hei,

Du skriver: "De kriminelle asylsøkerne som har voldtatt sier selv at de mener alle norske kvinner er horer som de har rett til å voldta, det er nok bevis for meg!"

Nordmenn som voldtar tror jo åpenbart at det også har "rett til å voldta", hvis ikke ville de ikke voldtatt!

Videre, det er en merkelig praksis du legger opp til ved å bruke kriminelle som sannhetsvitner.

====

Videre så blander du jo hummer, kanin og kanari.

Muslimer utgjør et lite mindretall av innvandrere i Norge (de aller fleste innvandrere er kristne).

Ikke bare det, selv om "asylsøkere" er overrepresenterte så er det rett og slett "idiot-statistikk". Menn er også overrepresenterte i grov volds-kriminalitet (95%), og voldtekter (nesten 100%).

Hva er det egentlig du legger opp til? At vi skal straffe Ahmed fordi Ali voldtok? Mener du at man også skal straffe Per fordi Pål voldtok, eller er det bare folk med brun hud som er kollektivt ansvarlige?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Pyttpytt; som så mange andre, jeg bruker det uansett ;-)

Skrevet

Hei,

Du skriver: "De kriminelle asylsøkerne som har voldtatt sier selv at de mener alle norske kvinner er horer som de har rett til å voldta, det er nok bevis for meg!"

Nordmenn som voldtar tror jo åpenbart at det også har "rett til å voldta", hvis ikke ville de ikke voldtatt!

Videre, det er en merkelig praksis du legger opp til ved å bruke kriminelle som sannhetsvitner.

====

Muslimer utgjør et lite mindretall av innvandrere i Norge (de aller fleste innvandrere er kristne).

Ikke bare det, selv om "asylsøkere" er overrepresenterte så er det rett og slett "idiot-statistikk". Menn er også overrepresenterte i grov volds-kriminalitet (95%), og voldtekter (nesten 100%).

Hva er det egentlig du legger opp til? At vi skal straffe Ahmed fordi Ali voldtok? Mener du at man også skal straffe Per fordi Pål voldtok, eller er det bare folk med brun hud som er kollektivt ansvarlige?

Med vennlig hilsen

Herregud, du er ikke sann!

Og nei, jeg mener ikke at vi skal straffe Ahmed fordi Ali voldtok. Det mener ikke Ahmed heller(oppgitt!).

Selvfølgelig har norske voldtektsforbrytere et helt galt kvinnesyn og manglende respekt for kvinner de også, men det finnes noen bakenforliggende årsaker som _kansje_ må behandles forskjellig...

Og statistikken er her et veldig viktig redskap som gir et godt bilde over situasjonen, om du vil eller ikke. Hvorfor tror du det føres statistikker?

Mørkhudede kriminelle som sannhetsvitner? ja, samt de mørkhudede som uttaler at de er enig i handlingene(tikkende bomber!).

Skrevet

Herregud, du er ikke sann!

Og nei, jeg mener ikke at vi skal straffe Ahmed fordi Ali voldtok. Det mener ikke Ahmed heller(oppgitt!).

Selvfølgelig har norske voldtektsforbrytere et helt galt kvinnesyn og manglende respekt for kvinner de også, men det finnes noen bakenforliggende årsaker som _kansje_ må behandles forskjellig...

Og statistikken er her et veldig viktig redskap som gir et godt bilde over situasjonen, om du vil eller ikke. Hvorfor tror du det føres statistikker?

Mørkhudede kriminelle som sannhetsvitner? ja, samt de mørkhudede som uttaler at de er enig i handlingene(tikkende bomber!).

Hvorfor det føres statistikker? For at noen ber om at de skal føres.

Man kan føre statistikker over "jøder og rikdom", uten at det på noen som helst måte berettiger noenting. Man kan føre statistikk over kriminalitet og skostørrelse. Hva så?

Du har fremdeles ikke kommet med noe vesentlig poeng. Hvis du ikke vil straffe (eller på annen måte reagere mot Ahmed) fordi Ali har gjort noe kriminelt, hva er da poenget at begge er asylsøkere?

Du lider av fordommer, og mangel på kunnskap om statistikk.

Med vennlig hilsen

Gjest eller hva
Skrevet

Hei,

====

Med vennlig hilsen

"Menn er også overrepresenterte i grov volds-kriminalitet (95%), og voldtekter (nesten 100%)."

Ja, som kjent det er menn som har pikk! Men av de 100% menn, kan du begynne å forske i hvor mange prosent mørkhudede menn som har begått voldtekter. Da må du regne ut prosenten i forhold til hvor mange mørkhudede menn det er her i landet. Dette sammenligner du med anntall hvite voldtektsmenn(prosentregning etter samme prinsipp).

En opplysende statistikk!

Skrevet

Hvorfor det føres statistikker? For at noen ber om at de skal føres.

Man kan føre statistikker over "jøder og rikdom", uten at det på noen som helst måte berettiger noenting. Man kan føre statistikk over kriminalitet og skostørrelse. Hva så?

Du har fremdeles ikke kommet med noe vesentlig poeng. Hvis du ikke vil straffe (eller på annen måte reagere mot Ahmed) fordi Ali har gjort noe kriminelt, hva er da poenget at begge er asylsøkere?

Du lider av fordommer, og mangel på kunnskap om statistikk.

Med vennlig hilsen

"Du har fremdeles ikke kommet med noe vesentlig poeng"

Ni det har faen meg ikke du heller!

Gjeeesp..

Skrevet

"Du har fremdeles ikke kommet med noe vesentlig poeng"

Ni det har faen meg ikke du heller!

Gjeeesp..

Men nå var det jo faktisk DEG som startet denne tråden, med noe som formodentlig skulle være et svar (med et poeng eller to) til meg...

Som jeg har påpekt - INGEN her godtar vold eller ran. Hvor du fikk den idéen fra vet jeg ikke.

Statistikken du kommer med er også irrelevant, ettersom Norge er en rettsstat og vi dømmer folk etter hva de (som individer har gjort), og ikke hva andre med samme hudfarge har gjort.

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Menn er også overrepresenterte i grov volds-kriminalitet (95%), og voldtekter (nesten 100%)."

Ja, som kjent det er menn som har pikk! Men av de 100% menn, kan du begynne å forske i hvor mange prosent mørkhudede menn som har begått voldtekter. Da må du regne ut prosenten i forhold til hvor mange mørkhudede menn det er her i landet. Dette sammenligner du med anntall hvite voldtektsmenn(prosentregning etter samme prinsipp).

En opplysende statistikk!

Så kan du fortsette å dele opp statistikken i mindre og mindre enheter, helt til du kommer ned på individ-nivå.

Eller er du av typen som mener at "jøder [fyll inn folkegruppe] er kriminelle"?

Med vennlig hilsen

Gjest ole moses
Skrevet

Med vennlig hilsen

Å legalisere har en betydning, ja - men hva betyr legitimisere? Du er litt søt når du pirker på andres skrivefeil / ordvalg, og så kommer du med et ord som rett slett ikke eksisterer. Jeg skjønner hvilket ord du mener, men da bør du jo kunne skrive det riktig.

Usaklig innlegg, kanskje, men kunne ikke dy meg.

Skrevet

Å legalisere har en betydning, ja - men hva betyr legitimisere? Du er litt søt når du pirker på andres skrivefeil / ordvalg, og så kommer du med et ord som rett slett ikke eksisterer. Jeg skjønner hvilket ord du mener, men da bør du jo kunne skrive det riktig.

Usaklig innlegg, kanskje, men kunne ikke dy meg.

Hei,

Jeg har bodd 20 år i utlandet, og blander endinger på verb fra tid til annen!

Det er ihvertfall min unnskyldning. :D

Med vennlig hilsen

Gjest salt i maten
Skrevet

Med vennlig hilsen

Du surrer faen meg du og. Det heter LEGITIMERE.

Skrevet

Du surrer faen meg du og. Det heter LEGITIMERE.

Se svar nedenfor!

For øvrig, takk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

'Det finnes alltid motargumenter, selv til fornuften!'

Den var go'!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...