Gå til innhold

Hvorfor er alle låver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi rød maling var billigere før i tida. Eller lettere å få tak i.

Gjest Nyco den første
Skrevet

Fordi rød maling var billigere før i tida. Eller lettere å få tak i.

Hei, åssen går det? Det var svaret jeg og kom frem til. Om låvene altså. Men så kom jeg til å tenke på, NÅ har jo ikke folk dårlig råd i den forstand. Så hvorfor maler de låven rød ENDA??

Skrevet

Den første fargen som en begynte å male hus med var okergul. Du ser den fortsatt på en del låver.

Etterhvert har rød overtatt.

Grunnen til at så mange fortsatt er rød, tror jeg skyldes at tradisjoner fortsatt spiller en betydelig rolle i bondemiljø. Heldigvis :-)

Skrevet

Hei, åssen går det? Det var svaret jeg og kom frem til. Om låvene altså. Men så kom jeg til å tenke på, NÅ har jo ikke folk dårlig råd i den forstand. Så hvorfor maler de låven rød ENDA??

Fordi det bare er sånn.

;)

Skrevet

Er det deg? Her går alt bra, hvordan går det hos dere?

Skrevet

Sånn at kua ser hjemmet sitt når den er ute på beite.

Nei, og nei! Kua bor i fjøset!

Gjest Nyco den første
Skrevet

Er det deg? Her går alt bra, hvordan går det hos dere?

Ja meg ja. Går bra her, men mye uro på kveldene. Skal til kiropraktor i dag alle tre. Mannen drar på jobb onsdag så da får vi se... men jeg tenker det går bra, man har da noen lure triks! ;0)

Skrevet

Ja meg ja. Går bra her, men mye uro på kveldene. Skal til kiropraktor i dag alle tre. Mannen drar på jobb onsdag så da får vi se... men jeg tenker det går bra, man har da noen lure triks! ;0)

Du må bare sende en melding hvis du skulle trenge en handletur eller noe, litt enklere for meg å kjøpe melk og brød til deg enn det er for deg, hvis det skulle bli krise. ;)

Her har bekkenløsninga satt seg både foran og bak, så jeg burde vel kanskje fått noe behandling eller noe, men orker ikke å styre med det enda.

Gjest Nyco den første
Skrevet

Du må bare sende en melding hvis du skulle trenge en handletur eller noe, litt enklere for meg å kjøpe melk og brød til deg enn det er for deg, hvis det skulle bli krise. ;)

Her har bekkenløsninga satt seg både foran og bak, så jeg burde vel kanskje fått noe behandling eller noe, men orker ikke å styre med det enda.

Marianne på fysikalske i byen din er helt skjønn altså! Med bekkenløsninga tenker jeg på. Vært hos knekker i dag. Føler meg som en ny person... jeg kan PUSTE normalt igjen!

Ene ungen hadde en god del spenninger så nå er vi spente på nattesøvnen!

Gjest Nyco den første
Skrevet

Åja, så glemte jeg å si takk for tilbud! :0) Men vi har jo nærbutikken her og eldstemann er en racer til å hjelpe til.

Jeg savner derimot å gå på kafe, så det må vi få ordnet på nyåret! Kaffe latte og brownies! *sikle*

Skrevet

Marianne på fysikalske i byen din er helt skjønn altså! Med bekkenløsninga tenker jeg på. Vært hos knekker i dag. Føler meg som en ny person... jeg kan PUSTE normalt igjen!

Ene ungen hadde en god del spenninger så nå er vi spente på nattesøvnen!

Siden det hjelper på deg så hjelper det sikkert på babyen og. Håper det iallefall, for nattesøvnens skyld.

Vi får ta en kafetur utpå nyåret ja, ellers kan jeg komme med kaffe latte og brownies hjem til deg jeg vettu! ;)

Gjest Nyco den første
Skrevet

Siden det hjelper på deg så hjelper det sikkert på babyen og. Håper det iallefall, for nattesøvnens skyld.

Vi får ta en kafetur utpå nyåret ja, ellers kan jeg komme med kaffe latte og brownies hjem til deg jeg vettu! ;)

Ja for det er jo bare meg og Øystein...

*Foooooor hvis rumpa di er stor...*

;0P

Skrevet

Ja for det er jo bare meg og Øystein...

*Foooooor hvis rumpa di er stor...*

;0P

Nå henger jeg ikke helt med.

Hvem er Øystein?

Gjest Nyco den første
Skrevet

Nå henger jeg ikke helt med.

Hvem er Øystein?

Sunde Åsemor. Øystein Sunde.*tvinner tomler*

Skrevet

Fordi rød maling var rimelig å få tak i. Den "fineste" fargen var hvitt (den var dyrere) dermed var en del herregårder hvite - for å vise status. Andre, som ikke hadde så god råd, kunne male fasaden hvit, mens baksiden av huset var enten gult eller rødt :-)

Skrevet

Sunde Åsemor. Øystein Sunde.*tvinner tomler*

Oh my god.

Lå i natt og tenkte at kommunikasjon mellom en i ammetåke og en i pre-ammetåke kan umulig gå bra. ;)

Sovet godt i natt eller?

Gjest Nyco den første
Skrevet

Oh my god.

Lå i natt og tenkte at kommunikasjon mellom en i ammetåke og en i pre-ammetåke kan umulig gå bra. ;)

Sovet godt i natt eller?

Jepp. Bare med avbrudd av mating. Hører at vi kommer til å betale for det i natt igjen... sånn er livet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...