Gå til innhold

Oversettelse please

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden betyr dette her. Er det noen racere i engelsk der ute?

Lurer på hvorfor de tror jeg er så rå i engelsk :o(

some people fundraise due to there being scarce resources (or rather, willingless to provide funding for certain needs and make avail resources) because some other unemployed, freeloading, welfare happy people have been sucking on the gov't tit for 18 years, freely taking advantage of every social welfare program to satisfy their personal needs at the taxpayers expense, all the while complaining about the very programs and services they themselves exploit for personal gain, and denegrating the very people who use them, of which he is one. Perhaps, 18 years of personal shame in not having taken personal responsibility and failure in becoming a self-sufficient and independent tax-paying American citizen, has relegated some people to project their self-loathing and shame onto the very things that sustain them. You loathe, reject and attempt to disassociate yourself from that which sustains you- sustains and reminds you of your shame.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må være for spesilet interesserte. Hrm..trodde jeg var god i engelsk jeg, men den gang ei. Sorry, Dorthe...

Kunne ikke hjelpe deg, men kan du hjelpe meg? Vil du være så vennelig å lese tråden "holder på å dø av tannepine" på forrige side? kanskje du kan svare meg?

Skrevet

Temmelig dårlig engelsk det som er skrevet i grunnen. Jeg ser tre punktum på hele den tekstblokka der.

Orker ikke oversette hele greia direkte, for krøkkete språk til det.

Vedkommende skriver: "Noen driver pengeinnsamling på grunn av manglende (offentlige?) midler, fordi en del arbeidsløse snyltere forsyner seg av alle velferdsgodene samtidig som de klager over velferdstjenestene og de som benytter seg av dem. Kanskje 18 års skam over mangel på personlig ansvar og evne til å bli en uavhengig, skattebetalende borger har fått nevnte personer til å dytte skammen over på godene som holder dem i live. Du forakter og prøver å adskille deg selv fra det som holder deg i live, men som samtidig minner deg om egen skam."

Skikkelig gledesspreder det der.

Skrevet

Dette må være for spesilet interesserte. Hrm..trodde jeg var god i engelsk jeg, men den gang ei. Sorry, Dorthe...

Kunne ikke hjelpe deg, men kan du hjelpe meg? Vil du være så vennelig å lese tråden "holder på å dø av tannepine" på forrige side? kanskje du kan svare meg?

Tror ikke Voltaren hjelper noe særlig men det er et forsøk verdt. Du kan godt spise det sammen med Ibux og Paracept. Erfaringen min tilsier i hvert fall at man kan blande det ;o)

Pinex Forte er nok det beste. Du får ta en ringerunde til de du kjenner hvis det er skikkelig krise.

God bedring.

Jeg trodde også jeg var ganske god i engelsk men det innlegget der har jeg problemer å svare på. Skjønner absolutt ikke meningen, det er snakk om amerikansk helsevesen og det å be om penger fra familie og venner.

Skrevet

Temmelig dårlig engelsk det som er skrevet i grunnen. Jeg ser tre punktum på hele den tekstblokka der.

Vedkommende skriver: "Noen driver pengeinnsamling på grunn av manglende (offentlige?) midler, fordi en del arbeidsløse snyltere forsyner seg av alle velferdsgodene samtidig som de klager over velferdstjenestene og de som benytter seg av dem. Kanskje 18 års skam over mangel på personlig ansvar og evne til å bli en uavhengig, skattebetalende borger har fått nevnte personer til å dytte skammen over på godene som holder dem i live. Du forakter og prøver å adskille deg selv fra det som holder deg i live, men som samtidig minner deg om egen skam."

Usj, hva skal jeg svare på det da. Innlegget er skrevet til meg men ikke myntet på meg altså :o)

Skrevet

Dårlig språk, uansett språk.

".........................."

Men jeg må jo svare

Skrevet

Takk forresten :o)

Skrevet

Men jeg må jo svare

Tror det ville tatt så lang tid hvis jeg skulle satt meg meg ned og oversatt det der nå, at noen andre sikkert hadde kommet meg i forkjøpet :-)

"..........................."

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Noen mennesker skaffer penger fordi det er smått med ressurser (eller for å skaffe (beholde støtten) og gjøre nytte for seg. (Refererer sikkert til skattebetalere) Fordi andre, arbeidsledige, snyltere, trygdede, glade mennesker har sugd på statspuppen i 18 år; og dratt nytte av alle støttetiltak (sos.trygd osv) for å tilfredsstille sine egne behov på bekostning av skattebetalerne. Hele tiden mens de (samme menneskene, trygdesnylterne) klager over disse tiltakene de utnytter for egen vinning og bringer skam over menneskene som bruker disse tiltakene, enda han er en av dem selv. Kanskje har 18 år med skam for ikke å ha tatt ansvar for seg selv og å ha feilet i å bli en som klarer seg selv og en uavhengig skattebetalende Amerikansk statsborger, fått noen mennesker til å underminere deres selvhat(?) og skam på disse tingene (trygdesystemet) som faktisk holder dem oppe. Du avviser og prøver å skaffe avstand mellom deg og dette deg selv fra det som faktisk holder deg oppe og minner deg om din skam.(Det var et veldig lite hyggelig brev(?) du har fått der...) Håper dette hjelper deg.

blitz1365380771
Skrevet

Men jeg må jo svare

Hvorfor må du svare? Det er jo ikke noe spørsmål der såvidt jeg kan se. Du kan jo bare svare: Yeah, right!!!! og se hva som skjer :-D

Skrevet

Noen mennesker skaffer penger fordi det er smått med ressurser (eller for å skaffe (beholde støtten) og gjøre nytte for seg. (Refererer sikkert til skattebetalere) Fordi andre, arbeidsledige, snyltere, trygdede, glade mennesker har sugd på statspuppen i 18 år; og dratt nytte av alle støttetiltak (sos.trygd osv) for å tilfredsstille sine egne behov på bekostning av skattebetalerne. Hele tiden mens de (samme menneskene, trygdesnylterne) klager over disse tiltakene de utnytter for egen vinning og bringer skam over menneskene som bruker disse tiltakene, enda han er en av dem selv. Kanskje har 18 år med skam for ikke å ha tatt ansvar for seg selv og å ha feilet i å bli en som klarer seg selv og en uavhengig skattebetalende Amerikansk statsborger, fått noen mennesker til å underminere deres selvhat(?) og skam på disse tingene (trygdesystemet) som faktisk holder dem oppe. Du avviser og prøver å skaffe avstand mellom deg og dette deg selv fra det som faktisk holder deg oppe og minner deg om din skam.(Det var et veldig lite hyggelig brev(?) du har fått der...) Håper dette hjelper deg.

Det er myntet på han jeg krangler med så det passer meg utmerket at hun snakker negativt om ham. Hun backer meg opp tydeligvis.

Skrevet

Hvorfor må du svare? Det er jo ikke noe spørsmål der såvidt jeg kan se. Du kan jo bare svare: Yeah, right!!!! og se hva som skjer :-D

Jeg tror jeg skal se an hva andre skriver hehe. Gosser meg litt nå jeg for jeg har fått slengt alle anklager mot europa mot meg.

Skrevet

Faen heller, seff måtte førti andre svare mens jeg dreiv med oversettinga, så nå poster jeg det likevel tenk!

Gikk litt fort i svingene, så språket mitt ble vel ca like dårlig som språket til han/hun som skrev dette to begin with ;)

noen samler inn penger fordi det er dårlig med ressurser (nærmere bestemt, uvillighet til å skaffe finansiering og tilgjengelige hjelpemidler for enkelte behov) fordi enkelte arbeidsløse, snyltende, velferdselskende mennesker har sugd på statens pupp i 18 år og ivrig tatt nytte av alle sosialhjelper for å tilfredsstille sine egne behov med skattebetalernes utgifter, hele tiden klagende over de samme programmene og bistandene de selv utnytter seg av for personlig vinning, og nedverdiger de som benytter seg av akkurat det samme som de selv gjør. kanskje atten år med personlig skam over ikke å ha tatt personlig ansvar for å bli en selvforsynt og uavhengig skattebetalende amerikansk statsborger har forvist enkelte mennesker til å kaste deres selv-hat og skam over på tingene som hjelper dem. du hater, avviser og prøver å distansere deg fra det som forsørger deg og minner deg om din skam.

blitz1365380771
Skrevet

Det er myntet på han jeg krangler med så det passer meg utmerket at hun snakker negativt om ham. Hun backer meg opp tydeligvis.

Da endrer du det bare til en personlig, anklagende form og sender det til ham!!!

Evnt kan du jo be vedkommende som har sendt det til deg uttrykke seg litt enklere, du har jo ikke engelsk som morsmål så det må være greit!

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Ok, men da er det da greit;)

Skrevet

Dorthe, du må holde deg unna disse engelsk-talende saitene, noen av dem er rett og slett så avanserte i lingvistikken at det er til å få mark av.

Må forøvrig berømme siria for jobben.

*går på kjøkkenet for å gjøre seg fet*

Skrevet

Faen heller, seff måtte førti andre svare mens jeg dreiv med oversettinga, så nå poster jeg det likevel tenk!

Gikk litt fort i svingene, så språket mitt ble vel ca like dårlig som språket til han/hun som skrev dette to begin with ;)

noen samler inn penger fordi det er dårlig med ressurser (nærmere bestemt, uvillighet til å skaffe finansiering og tilgjengelige hjelpemidler for enkelte behov) fordi enkelte arbeidsløse, snyltende, velferdselskende mennesker har sugd på statens pupp i 18 år og ivrig tatt nytte av alle sosialhjelper for å tilfredsstille sine egne behov med skattebetalernes utgifter, hele tiden klagende over de samme programmene og bistandene de selv utnytter seg av for personlig vinning, og nedverdiger de som benytter seg av akkurat det samme som de selv gjør. kanskje atten år med personlig skam over ikke å ha tatt personlig ansvar for å bli en selvforsynt og uavhengig skattebetalende amerikansk statsborger har forvist enkelte mennesker til å kaste deres selv-hat og skam over på tingene som hjelper dem. du hater, avviser og prøver å distansere deg fra det som forsørger deg og minner deg om din skam.

Takk skal du ha :o)

Der fikk'n gitt. Jeg tror jeg skal la det innlegget bli stående ubesvart, hun satte ham til veggs for meg.

Skrevet

Da endrer du det bare til en personlig, anklagende form og sender det til ham!!!

Evnt kan du jo be vedkommende som har sendt det til deg uttrykke seg litt enklere, du har jo ikke engelsk som morsmål så det må være greit!

Det ligger på et åpent forum til meg om ham så han har nok lest det. hehehe

Skrevet

Dorthe, du må holde deg unna disse engelsk-talende saitene, noen av dem er rett og slett så avanserte i lingvistikken at det er til å få mark av.

Må forøvrig berømme siria for jobben.

*går på kjøkkenet for å gjøre seg fet*

Det er samme krangelen som jeg hadde igår. Den har utviklet seg fra europas manglende forsvar under andre verdenskrig og amerikanerne som frigjorde oss egenhendig til hvor mye bedre det amerikanske helsevesenet er enn det europeiske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...