Gå til innhold

Oversettelse please

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er samme krangelen som jeg hadde igår. Den har utviklet seg fra europas manglende forsvar under andre verdenskrig og amerikanerne som frigjorde oss egenhendig til hvor mye bedre det amerikanske helsevesenet er enn det europeiske.

Jotakk, jeg har vært oppe i slike diskusjoner selv, men det er i hovedsak med Chomsky-amerikanere.

Tro meg, de er ikke stort bedre.

Videoannonse
Annonse
blitz1365380771
Skrevet

Jotakk, jeg har vært oppe i slike diskusjoner selv, men det er i hovedsak med Chomsky-amerikanere.

Hva er Chomsky-amerikanere???

Skrevet

Søk på "Noam Chomsky" på nettet. Han er en uhyre skarp kritiker av både USAs og Israels utenrikspolitikk. Han er også jøde, hvilket faller mange tungt for brystet fordi de da ikke kan anklage ham for jødehat! *flire*

Med vennlig hilsen

Skrevet

De er folk som er tilhengere av Noam Chomsky, sannsynligvis det nærmeste USA kommer en venstreradikaler. Han er vel strengt tatt anarkist også. Mye av det han sier er forøvrig ikke så dumt.

blitz1365380771
Skrevet

Søk på "Noam Chomsky" på nettet. Han er en uhyre skarp kritiker av både USAs og Israels utenrikspolitikk. Han er også jøde, hvilket faller mange tungt for brystet fordi de da ikke kan anklage ham for jødehat! *flire*

Med vennlig hilsen

Så greit da. Men da går jo gode gamle Adolf også fri, eller hva?

Skrevet

Han her er bare helt crazy, jeg har kranglet med ham et par ganger før. Det er i hvert fall utrolig lite de kan om europeisk politikk. Neste gang spør jeg om vi kan diskutere Bondevik.

Hm, han kaller Norge for lala land bubble. Tror ikke han vet hvor i Europa det befinner seg en gang og tror ikke på meg når jeg sier vi har en konservativ regjering for vi er bare russiske sosialister.

Skrevet

Så greit da. Men da går jo gode gamle Adolf også fri, eller hva?

Hei,

Neppe.

Noam Chomsky er sylskarp, og ble av New York Times betegnet som en av de største nålevende intellektuelle.

Han er en tungvekter (enten man liker det han påpeker eller ei), og du vil aldri forholde deg likt til nyhetene etter at du har lest hans bøker. Flere av dem er oversatt til norsk, hvis du foretrekker det.

Bøkene hans er neppe lett-leste, men de er så gjennomdokumenterte og skarpe at det er verdt det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Han her er bare helt crazy, jeg har kranglet med ham et par ganger før. Det er i hvert fall utrolig lite de kan om europeisk politikk. Neste gang spør jeg om vi kan diskutere Bondevik.

Hm, han kaller Norge for lala land bubble. Tror ikke han vet hvor i Europa det befinner seg en gang og tror ikke på meg når jeg sier vi har en konservativ regjering for vi er bare russiske sosialister.

Du skriver: "for vi er bare russiske sosialister."

Det er jo akkurat det Kahn også påstår, bortsett fra at han bruker frasen "vulgærmarxister"! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skriver: "for vi er bare russiske sosialister."

Det er jo akkurat det Kahn også påstår, bortsett fra at han bruker frasen "vulgærmarxister"! :D

Med vennlig hilsen

Ikke engang jeg vil kalle Bondevik og Høybråten russiske sosialister.

blitz1365380771
Skrevet

Hei,

Neppe.

Noam Chomsky er sylskarp, og ble av New York Times betegnet som en av de største nålevende intellektuelle.

Han er en tungvekter (enten man liker det han påpeker eller ei), og du vil aldri forholde deg likt til nyhetene etter at du har lest hans bøker. Flere av dem er oversatt til norsk, hvis du foretrekker det.

Bøkene hans er neppe lett-leste, men de er så gjennomdokumenterte og skarpe at det er verdt det.

Med vennlig hilsen

OK, jeg skal ta ham for meg en dag!

Skrevet

Ikke engang jeg vil kalle Bondevik og Høybråten russiske sosialister.

Hei,

Selvsagt ikke - det ville vært like idiotisk som å anklage hele NRK, NTB, Dagbladet og Aftenposten for å være "vulgærmarxister"! ;-)

Det er uhyggelig mange i USA som ikke har peiling på hvor Europe ligger, og som ikke har annen informasjon enn det som Fox News (osv.) gir dem. Det er en fundamentalistisk bevegelse, basert på puritanismen, som de fikk fra Europa rundt 1630. Det er meget skremmende.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Selvsagt ikke - det ville vært like idiotisk som å anklage hele NRK, NTB, Dagbladet og Aftenposten for å være "vulgærmarxister"! ;-)

Det er uhyggelig mange i USA som ikke har peiling på hvor Europe ligger, og som ikke har annen informasjon enn det som Fox News (osv.) gir dem. Det er en fundamentalistisk bevegelse, basert på puritanismen, som de fikk fra Europa rundt 1630. Det er meget skremmende.

Med vennlig hilsen

Jeg liker ikke å diskutere politikk engang men han her så gærn at jeg må si noe innimellom. Og nå har jeg holdt på i to dager

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Dorthe, du må holde deg unna disse engelsk-talende saitene, noen av dem er rett og slett så avanserte i lingvistikken at det er til å få mark av.

Må forøvrig berømme siria for jobben.

*går på kjøkkenet for å gjøre seg fet*

Takk for det. Ble gjort i hastverk så det kunne nok vært gjort bedre. Forævrig så er ikke dett dårlig engelsk (som andre i tråden skriver) men det kunne med fordel vært delt opp i flere setninger.

Skrevet

Er en del amerikanere som sliter med et slags mindreverdighetskompleks, litt på samme måte som oss nordmenn. De blir helt krakilske hvis man antyder at det finnes noen her i verden som er bedre enn dem. Det gjør det ikke bedre at mange av dem ikke har peiling på hva de snakker om heller.

Har vært noen ganger gjennom de diskusjonene du nevner (og et par andre) for å si det sånn :)

Skrevet

Amerikanere som dilter etter Noam Chomsky.

Skrevet

Amerikanere som dilter etter Noam Chomsky.

Det er neppe noen grunn til å tro at folk som er enige med Noam Chomsky "dilter etter" i større grad enn de som "dilter etter" Bush. Tvertimot.

Skrevet

Er en del amerikanere som sliter med et slags mindreverdighetskompleks, litt på samme måte som oss nordmenn. De blir helt krakilske hvis man antyder at det finnes noen her i verden som er bedre enn dem. Det gjør det ikke bedre at mange av dem ikke har peiling på hva de snakker om heller.

Har vært noen ganger gjennom de diskusjonene du nevner (og et par andre) for å si det sånn :)

Jeg avsluttet med å spørre hva han betalte i skatt så stoppet han diskusjonen.

Han lever på uføretrygd og bor hos mor og er sikkert nærmere 40.

Skrevet

Det er neppe noen grunn til å tro at folk som er enige med Noam Chomsky "dilter etter" i større grad enn de som "dilter etter" Bush. Tvertimot.

Holder en knapp på Noam fremfor Bush..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...