Gå til innhold

bør jeg fortelle min framtidig arbeidsgiver om min sykdom?

Anbefalte innlegg

Gjest jente med et vanskelig problem
Skrevet

Har et dillemma på gang. Er læring i en bedrift. Jeg vurderer å søke fast jobb der etterpå fordi jeg liker stedet. Jeg har imidlertid et problem med at jeg ofte flyr på do pga en skade i tarmen. Noen ganger skjer det veldig hyppig , andre ganger ikke så hyppig. Jeg valgte å si noe om at jeg hadde problemer med tarmen en gang jeg fløy veldig mye fordi jeg var redd for at de skulle bli irriterte fordi de ikke visste hvor jeg var hen eller at de skulle tro at jeg tok pause når det passet meg.

samtidig så er jeg redd for at jeg ikke får noen jobb nå som arbeidsgiveren vet om problemet mitt. Jeg har ikke fortalt alle detaljene, bare kortversjonen. Tror dere dette kan telle veldig negativt ut for meg at jeg fortalte om problemet mitt?

har dere liknende erfaringer om hva en bør gjøre i jobbsituasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det slår garantert ut.

Alle arbeidstagere skal være helt friske og raske og jeg har dårlig erfaring med å si ifra på forhånd.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Forklar det på en måte som viser at du har et problem, men at dette er noe du lever med og takler greit. (Hvis det er sant, da)

Ikke gå i detaljer om avføring og sånn, det vil arbeidsgiveren sikkert helts slippe. Bare han vet at du har kontroll påproblemet, og at du evt. tar igejn tiden, hvis du er ekstra mye borte...

Jeg kjenner ikke type arb.plass så godt, så hør med andre også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...