Gå til innhold

Vangsgutane er attende.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kulturelle høgdepuntet for året, er nok ein gong attende i butikkane. Eg skriv sjølsagt om teikneserien Vangsgutane.

Som vi veit, kjem bladet ut berre ein gong i året, fram mot jul, og no er det altså attende.

Så no kan vi gle oss over Larris, Vangsgutane og Breiset-gubben.

Ein fæl serie riktignok, der bygdefolk handsamar Larris på ein etter min smak, nokså utekkjeleg måte.

Men, skit au. Her snakkar vi kultur.

Laup og kaup.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....kan jeg ikke bare låne bladet av deg når du er ferdig med det`a?

Jeg mener - det er jo som sagt snart jul, og da bør alle være litt snille mot hverandre!

Skrevet

....kan jeg ikke bare låne bladet av deg når du er ferdig med det`a?

Jeg mener - det er jo som sagt snart jul, og da bør alle være litt snille mot hverandre!

Jeg er jo snill med folk hele året, jeg da. Og selvsagt skal du få låne bla', og mere til.

Skrevet

Jeg er jo snill med folk hele året, jeg da. Og selvsagt skal du få låne bla', og mere til.

Jeg er fornøyd med bladet jeg, 'mere til' får du spare til favn:-)

Skrevet

Jeg er fornøyd med bladet jeg, 'mere til' får du spare til favn:-)

Nå ble jeg ørlittegrann nysgjerrig.

Skrevet

Jeg har ikke peil, du får spør han du:-)

Skrevet

Et lite søk på nettet vil innvie deg i disse guttenes histore, gjøren og laden.

For oss som jo har bakgrunn fra bygd og fjøre, knatt og knøs, er det slik at Vangsgutane gir et morsomt retrogløtt inn i en annen (og glemt) verden.

Jeg er usikker på i hvilke områder bladet selges, men her vest er det tilgjengelig de fleste steder.

Leses helst sent på julaften, blidspent med rødmussede kjaker og løse skuldre.

......

For øvrig håper jeg (som alltid) at tidene er gode for deg.

Skrevet

Et lite søk på nettet vil innvie deg i disse guttenes histore, gjøren og laden.

For oss som jo har bakgrunn fra bygd og fjøre, knatt og knøs, er det slik at Vangsgutane gir et morsomt retrogløtt inn i en annen (og glemt) verden.

Jeg er usikker på i hvilke områder bladet selges, men her vest er det tilgjengelig de fleste steder.

Leses helst sent på julaften, blidspent med rødmussede kjaker og løse skuldre.

......

For øvrig håper jeg (som alltid) at tidene er gode for deg.

Å, jeg er ikke helt historieløs og blottet for lokalkolorittkultur. Vangsgutane har vel alltid vært her, tror jeg. Så det er altså tingen før cola-nissen tar oss? Skal holde utkikk.

Tidene er faktisk ikke så verst, kjære. Kaldt ute, men bilen utrolig nok smørblid så langt. Inne fyres det og putles med stort og smått.

Nå minte du meg om jula - som jeg liker godt, var det ikke for butikkrenn og postkontor i tiden før. Når fantasien ikke samsvarer heeeelt med lommeboka, kan det der være en vrien sak.

Hva med deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...