Gå til innhold

gå ned 3 kilo -slankepiller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man skal telle kalorier så må man nærmest veie brødskiva før man spiser den, slik grethe roede folkene gjør det. Av erfaring i familien (min mor) å dømme så fører sånt opplegg gjerne bare til at man gir blaffen og bare eter mer.

Enklere å bare spise sånn passe. Kutter man ut snacksen og skifter til lettprodukter og annen sunn mat så tror jeg en reduserer kalorimengden nok bare på det.

"Av erfaring i familien (min mor) å dømme så fører sånt opplegg gjerne bare til at man gir blaffen og bare eter mer."

Da vil jeg si at din mor gjør det veldig vanskelig for seg selv.

Det er selvsagt korrekt at man i utgangspunktet skal veie det man dytter i seg for eksakte mål - noe du også har rett i at de færreste gidder - men det er jo ikke snakk om å gjøre det hele tiden.

Etter f.eks. 3-4 dager med normalt kosthold vil man jo etter hvert ha en formening om hva den brødskiva med ost inneholder, hva kyllingporsjonen inneholder, osv.

Så det å ta en sånn veieperiode i noen dager er utrolig praktisk.

Men man bør ikke bare fokusere på kcal. Man bør også se an hva man får i seg av henholdsvis fett, karbohydrater og proteiner, i prosent.

Ok, det virker fanatisk. Helt enig. Men det er noe man gjør i noen få dager og utbytte man får av det er rett og slett ekstremt.

Faktisk vil jeg si at det nesten er en nødvendighet å ta disse dagene hvis man vil ha resultater og ikke vil følge slavisk en kostmal man får av andre - noe man i hvert fall går lei raskt. Nei, mye bedre å vite hva man gjør da. Vet man ikke hva man gjør vil man tross alt aldri lykkes heller.

For de færreste av oss har noen som helst formening om hva et måltid faktisk inneholder.

Etter disse dagene vet man det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før var jeg høy og slank, plutselig føler jeg meg høy og kraftig. Det er helt feil, jeg skal ikke klage over at jeg veier forlite før jeg veier under 50 kg. Nå er jeg plutselig 62.

Å begynne å røyke igjen er i hvert fall ikke et alternativ! :)

Skrevet

Å begynne å røyke igjen er i hvert fall ikke et alternativ! :)

Da får jeg bare fortsette å snuse da. Men uansett så er jeg for tung for meg sjøl. Det er sannelig ikke så ok det heller.

Gjest kaisaliten
Skrevet

Slankepiller som du ser i reklamen er ubrukelige. De som fungerer er reseptbelagt og er ikke beregnet på småslanking som 3 kg, og slankekurer som nutrilett og slikt fører bare til at du blir slapp og sur i tillegg til at du legger på deg igjen umiddelbart.

Spise sunt og trimme er det eneste som fungerer i lengden, men det tar tid før det viser. Ingen snarveier er jeg redd.

Jeg syns faktisk Reductol funker :-) Gått ned fire kilo på kort tid etter at jeg begynte med dem :-)

Skrevet

Jeg syns faktisk Reductol funker :-) Gått ned fire kilo på kort tid etter at jeg begynte med dem :-)

er de på resept? hvis ikke, hvor har du fått tak i de?

Skrevet

jeg undersøkte på internet og så at det er reseptfritt, men hvor mye koster det og får du kjøpt det på vanlig apotek?

Gjest kaisaliten
Skrevet

jeg undersøkte på internet og så at det er reseptfritt, men hvor mye koster det og får du kjøpt det på vanlig apotek?

Helsekosten. Koster vel rundt 250 hvis jeg ikke tar feil. Minker appetitten og søthungeren. Jeg har definitivt hatt glede av disse :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...